خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
راهنمای خرید صندلی ماشین برای کودکان
سهشنبه، ۸ تیرماه ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
چهارشنبه، ۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
برترین خودروها با بدنه فایبرگلاس
دوشنبه، ۱۴ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
ارزانترین خودرو بازار بیش از ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد
کوییک در بازار جایگزین پراید و تیبا شد؛
با دستور سازمان ملی استاندارد کشور، خودروهای متعددی از جمله تیبا به سبب عدم رعایت الزامات و استانداردهای لازم، از دور خارج شده است.
سهشنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸:۳۱ |
با دستور سازمان ملی استاندارد کشور، خودروهای متعددی از جمله تیبا به سبب عدم رعایت الزامات و استانداردهای لازم، از دور خارج شده و تولید آنها برای همیشه متوقف میشود. بدین ترتیب با توجه به ارزیابیهای صورت گرفته، کوییک جایگزین تیبا شده و از این پس به عنوان خودروی کف قیمتی برای مقایسه با سایر محصولات موردسنجش قرار میگیرد. خودرویی که این روزها در ساده ترین نسخه در حدود ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد. پراید به عنوان یک خودروی از دور خارج شده، هماکنون با قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان معامله میشود و تعداد محدودی از این ماشین به صورت صفر و کارنکرده در بازار وجود دارند. بنابراین نمیتوان ارابه مرگ را به عنوان خودروی کف قیمتی در نظر گرفت. خودروی ارزانقیمت بعدی، تیبا است که قیمتی حدود ۲۱۰ میلیون تومان دارد. با این حال به دستور سازمان ملی استاندارد، خودروهای متعددی همچون تیبا و پژو ۴۰۵ فاقد ایمنی و اعتبار لازم بوده و باید از خط تولید خارج شوند. به همین خاطر موجودی تیبا صفرکیلومتر نیز به زودی همانند پراید کاهش پیدا میکند. درنتیجه دیگر نمیتوان به تیبا به عنوان یک خودروی کف قیمتی نگاه کرد. محصول ارزانقیمت بعدی، کوییک است که در محدوده قیمت تیبا قرار دارد. بنابراین کوییک جایگزین تیبا به حساب میآید و از آنجا که فعلا مورد تأیید سازمان ملی استاندارد است، میتوان آن را به عنوان خودروی کف قیمتی در نظر گرفت. به بیان بهتر، طی هفتههای آینده کف قیمت بازار خودروهای داخلی با قیمت روز کوییک سنجیده میشود. البته ساینا نیز جزو محصولات ارزانقیمت سایپا است که در حال حاضر قیمتی حدود ۲۰۰ میلیون تومان دارد. اما این ماشین نیز در لیست خودروهای نامعتبر از لحاظ ایمنی قرار داشته و نمیتواند جایگزین تیبا باشد. مدلهای مختلفی از خودروی کوییک در بازار وجود دارد. در تاریخ ۳۰ مردادماه سال ۱۴۰۱، کوییک معمولی با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان و کوییک R با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان در بازار معامله میشود. خودروی اقتصادی جدید سایپا، یعنی شاهین نیز با قیمت ۳۶۰ میلیون تومان به فروش میرسد.
کد محتوا: ۲۲۵۰۰
ارسال: سهشنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸:۳۱
به روز شده: سهشنبه، ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲:۳۳
کلید واژهها: سایپا، کوییک، پراید، تیبا، ساینا، پژو ۴۰۵
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: digiato
بازدید: ۸۰۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.