خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
چگونه رنگ شدگی خودرو را تشخیص دهیم؟
خرید خودروهای کارکرده یا دست دوم به یکی از رخدادهای مرسوم در بازار خودرو ایران تبدیل شده است. به دلیل کمبود عرضه خودروهای صفر کیلومتر و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، بازار خرید و فروش خودروهای کارکرده بسیار داغ است و از این رو لازم است تا مصرفکنندگان تکنیکهای تشخیص رنگ شدگی خودرو را به خوبی آموخته باشند.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نگاهی به ۱۰ سوپر اسپرت برتر سرزمین خورشید تابان
یکشنبه، ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کراس اوور دو درب بوگاتی با قدرت ۱,۰۰۰ اسب بخار
چهارشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
جزئیات جالب از جک اس ۳ مدل ۲۰۱۹ که باید بدانید + فیلم
سهشنبه، ۲۴ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶
تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS مدل ۲۰۱۳
دوشنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
مصرف سوخت سریع ترین خودروهای جهان چقدر است؟
چهارشنبه، ۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فیسلیفت شاسیبلند لوکس DS ۷ معرفی شد
بازوی لوکس سیتروئن از فیسلیفت شاسیبلند DS ۷ را با ظاهر مدرنتر، تکنولوژیهای بیشتر و یک نسخه اسپرت جدید رونمایی کرده است.
پنجشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸:۴۹ |
بزرگترین تغییر ظاهری این خودرو نسبت به نسخه قبلی دیلایتهای جدیدی است که در هر طرف از ۳۳ چراغ LED تشکیل شده و توسط یک کاور پلی کربنات شفاف با قسمتهای همرنگ بدنه پوشیده شدهاند. همچنین چراغهای جلو هم حالا به تکنولوژی LED ماتریکس مجهز شدهاند. تکمیلکننده تغییرات نمای جلویی DS ۷ هم جلوپنجره جدیدی با فرم زاویهدارتر و الگوی داخلی جدید است درحالیکه مه شکنهای درون سپر هم حذف شدهاند. پروفیل جانبی خودرو بهجز رینگهای آلیاژی جدید که بسته به تیپ از ۱۸ تا ۲۱ اینچی خواهند بود، نسبت به قبل بدون تغییر به نظر میرسد. در عقب نیز چراغها باریکتر شده اما گرافیک داخلی X شکل آنها همچنان حفظ شده است. در اینجا همچنین در نوار بین چراغها نوشته DS Automobiles دیده میشود که جایگزین DS ۷ Crossback قبلی شده است زیرا با این فیسلیفت، پسوند کراسبک از نام خودرو حذف شده است. برای این کراساوور لوکس فرانسوی پکیج بیرونی تیره هم قابل سفارش است که تزئینات کرومی را مشکیرنگ میکند. پیشرانههای DS ۷ جدید DS ۷ جدید با مجموعهای از پیشرانههای بنزینی، دیزلی و پلاگینهیبریدی به بازار عرضه میشود. پیشرانههای پایه نمونههای ۱.۵ لیتری دیزلی و ۱.۲ لیتری بنزینی هستند که هردو ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند درحالیکه یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی قویتر نیز در دو سطح قدرت ۲۱۵ یا ۲۲۵ اسب بخار قابل انتخاب خواهد بود. علاوه بر این، نسخههای پلاگینهیبریدی قبلی در مدلهای محرک جلوی ۲۲۵ اسب بخاری و چهارچرخ محرک ۳۰۰ اسب بخاری هم همچنان ارائه میشوند. خبر مهم در مورد پیشرانههای این خودرو اما اضافه شدن یک نسخه پرچمدار اسپرت جدید بنام DS ۷ E-Tense ۴×۴ ۳۶۰ است که توسط بخش دیاس پرفورمنس توسعه پیدا کرده است. قوای محرکه این نسخه از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی با ۲۰۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۰ اسب بخاری در جلو و یک موتور الکتریکی ۱۱۲ اسب بخاری در عقب تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۳۶۰ اسب بخار قدرت است که از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود و شتاب صفرتاصد ۵.۶ ثانیه را فراهم میکند. این نسخه پرچمدار جدید علاوه بر برخورداری از پیشرانه قدرتمند، اصلاحاتی را هم در شاسی برای بهبود هندلینگ تجربه کرده است. ارتفاع تعلیق این نسخه ۱۵ میلیمتر کاهش یافته و فاصله عرضی چرخهای آن از هم در جلو ۲۴ میلیمتر و در عقب ۱۰ میلیمتر بیشتر شده است. نسخه اسپرت DS ۷ همچنین به ترمزهای بزرگتر ۳۸۰ میلیمتری مجهز شده و در بیرون نیز از رینگهای ۲۱ اینچی اختصاصی، نشانهای DS Performance و تریمهای مشکی براق بهره میبرد. تمام نسخههای هیبریدی DS ۷ به باطریهای ۱۴.۲ کیلوواتی جدیدی مجهز شدهاند که امکان پیمودن حداکثر ۸۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند. این باطریها را میتوان با استفاده از شارژرهای ۷.۴ کیلوواتی ظرف دو ساعت بهطور کامل شارژ کرد. تکنولوژیهای بیشتر در داخل DS ۷ در داخل از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی جدید و نمایشگر مرکزی ۱۲ اینچی لمسی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی بهره میبرد که گرافیک آن بهبود پیدا کرده است. این کراساوور لوکس فرانسوی همچنین به سیستم تعلیق Active Scan دیاس هم مجهز شده است که با استفاده از دوربین، مسیر پیش رو را برای تشخیص دستاندازها اسکن کرده و کمکفنر هر چرخ را بهطور مستقل متناسب با آن تنظیم میکند. در بخش ایمنی هم این خودرو از پکیج Drive Assist بهره میبرد که سیستم خودران سطح دو را فراهم میکند ازآنجاییکه DS ۷ محصول لوکس گروه استلانتیس محسوب میشود، برای آن آپشنهای شخصیسازی و تودوزی زیادی مثل آلکانترا یا چرم ناپا هم ارائه خواهد شد. امکان سفارش خرید DS ۷ جدید از ماه آینده در فرانسه وجود خواهد داشت و قرار است اولین نمونههای آن شهریورماه راهی نمایندگیهای فروش شوند. این خودرو در فرانسه و همینطور چین برای بازار داخلی آن کشور تولید میشود.
کد محتوا: ۲۲۴۷۷
ارسال: پنجشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸:۴۹
به روز شده: پنجشنبه، ۹ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷:۲۲
کلید واژهها: شاسی بلند، سیتروئن، دی اس DS۷
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۸۲۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.