گل های سرسبد توکیو اتو سالن ۲۰۲۲

سوبارو STI E-RA کانسپت و Solterra STI کانسپت رونمایی شدند

  شرکت خودروسازی سوبارو با معرفی دو خودروی مفهومی الکتریکی در نمایشگاه توکیو اتو سالن ۲۰۲۲ توجه همه رسانه ها را در این رویداد خودرویی به خود جلب کرده است. این دو کانسپت الکتریکی STI E-RA و Solterra STI هستند که نشان دهنده شروع عصر جدیدی برای بخش موتور اسپرت این خودروساز ژاپنی و حرکت آن به سمت تولید خودروهای الکتریکی و بدون آلاینده است.  

شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸:۱۰ |


ولی گل سرسبد غرفه سوبارو در نمایشگاه توکیو اتو سالم، قطعا ابرخودرو کانسپت الکتریکی STI E-RA بوده که بخشی از پروژه چالش STI E-RA محسوب می شود. این پروژه در واقع یک مطالعه امکان سنجی برای کسب تجربه و استفاده از تکنولوژی های جدید در دنیای موتوراسپرت آن هم بدون آلایندگی است.

مشخصات سوبارو STI E-RA کانسپت
سوبارو STI E-RA کانسپت الکتریکی از چهار موتور برقی بهره گرفته که هر یک در نزدیکی یکی از چرخ های این ابرخودرو نصب شده است. به همین دلیل سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک با قابلیت توزیع هوشمند گشتاور بین چرخ ها برای این خودرو به ارمغان آمده است. این موتورهای الکتریکی توسط کمپانی یاماها ژاپن طراحی و توسعه یافته اند که روی هم رفته قدرتی معادل ۱۰۷۳ اسب بخار را تولید می کنند.

تامین انرژی موتورهای الکتریکی سوبارو STI E-RA بر عهده یک باتری لیتیوم یونی ۶۰ کیلووات ساعتیست. سوبارو این سیستم را بهترین راه برای طراحی سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک برای شرکت در مسابقات کلاس E-GT آینده موتوراسپرت می داند. چراکه FIA اظهار کرده در آینده لازمه شرکت ابرخودروها در این کلاس از مسابقات، بهره بردن از سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک است.

همچنین سوبارو STI E-RA قرار است در سال ۲۰۲۳ به پیست نوربرگ رینگ یا جهنم سبز آلمان نیز برده شود و هدف ثبت رکورد ۶ دقیقه و ۴۰ ثانیه ای در این پیست است.

سوبارو Solterra STI
سوبارو در کنار STI E-RA، نسخه عملکردی کراس اووری الکتریکی خود یعنی Solterra STI کانسپت را هم به توکیو اتو سالن ۲۰۲۲ آورده بود. این خودرو بر پایه نسخه استاندارد کراس اوور الکتریکی سوبارو Solterra توسعه یافته است. اینگونه به نظر می رسد که هیچ تلاشی جهت بهبود عملکرد Solterra STI نسبت به مدل استاندارد صورت نگرفته و این خودرو تنها در ظاهر جذابترش نسبت به مدل استاندارد خلاصه می شود. این بروزرسانی ها شامل نصب یک اسپویلر سقفی، اسپلیتر قرمز رنگ جلو و سایر قطعات تزیینی ظاهری هستند که استایل این نسخه Solterra را از مدل استاندارد متمایز کرده اند.

مشخصات سوبارو Solterra STI
سوبارو Solterra از دو موتور الکتریکی بهره می برد که یکی روی هر اکسل این خودرو نصب شده است. هر یک از این موتورهای الکتریکی قادر به تولید ۱۰۸ اسب بخار قدرت هستند که روی هم رفته می توانند ۲۱۵ اسب بخار قدرت را تولید کنند. وظیفه تامین انرژی موتورهای الکتریکی سوبارو Solterre بر عهده یک باتری ۷۱.۴ کیلووات ساعتی لیتیوم یوتی بوده که در حالت شارژ کامل انرژی لازم برای پیمایش ۴۶۰ کیلومتر مسافت را در خود ذخیره می کند.


گل های سرسبد توکیو اتو سالن ۲۰۲۲
سوبارو STI E-RA کانسپت و Solterra STI کانسپت رونمایی شدند
گزارش

کد محتوا: ۲۲۴۵۴

ارسال: شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸:۱۰

به روز شده: شنبه، ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰:۳۴

کلید واژه‌‌ها: سوبارو

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۰۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.