خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
انواع مایع خنککننده موتور و علت تفاوت رنگ آنها
آشنایی با انواع مایع خنککننده موتور خودرو: چرا خنککنندهها رنگهای گوناگونی دارند؟ تفاوت آنها چیست و چه افزودنیهایی دارند؟
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
۱۰ شاسی بلند لوکس با قیمت جالب در بازار جهانی
پنجشنبه، ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
با سریعترین و قویترین شاسیبلندهای بنزینی دنیا آشنا شوید
پنجشنبه، ۳۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کم اقبالترین خودروها در آمریکا
سهشنبه، ۲۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
۱۰ کراس اوور بزرگ با موتورهایی کوچک
یکشنبه، ۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کوچولوهای جسور
برترین هاچبک های اسپرت سال ۲۰۲۱
سهشنبه، ۲۴ فروردینماه ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
لوکسترین شاسیبلند جیلی یا ولووی فقرا راهی بازار چین شد
لینک اند کو (Lynk & Co) برندی متعلق به جیلی است. این شرکت چند ماه پیش از بزرگترین شاسیبلند خود با نام ۰۹ رونمایی کرد و حالا پس از سروصدای زیاد، سرانجام این خودرو وارد بازار چین شده است.
پنجشنبه، ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴:۳۶ |
لینک اند کو ۰۹ روی پلتفرم SPA مشترک با ولوو XC۹۰ ساخته شده و به همین دلیل بسیاری آنرا XC۹۰ فقرا میدانند. این خودرو در چین با قیمتی از ۲۷۰ تا ۴۰۰ هزار یوآن معادل ۴۲ تا ۶۲ هزار دلار عرضه میشود که به میزان قابلتوجهی از پسرعموی خود XC۹۰ با قیمتی از ۶۳۹ تا ۷۸۲ هزار یوآن معادل ۱۰۰ تا ۱۲۲ هزار دلار ارزانتر است. هرچند پلتفرم SPA در ولوو به پایان عمر خود نزدیک میشود اما برای شرکتی مثل جیلی، استفاده از پلتفرم قدیمی شرکت معتبر و باسابقهای مثل ولوو آنهم در یک برند زیرمجموعه (لینک اند کو)، منطقی است زیرا بدون هزینههای تحقیق و توسعه، محصولاتی که بر پایه این پلتفرم ساخته میشوند ارزانتر خواهند بود. علاوه بر این، ۰۹ در چین تولید میشود که این یعنی از نیروی کار ارزان و بزرگترین زنجیره تأمین قطعات خودروی جهان هم برخوردار است. این در حالی است که XC۹۰ بهصورت وارداتی در چین عرضه میشود و مشمول مالیاتهای سنگینی میشود. لینک اند کو ۰۹ ظاهر باابهت و گیرایی دارد. این خودرو از همان زبان طراحی آشنای لینک اند کو استفاده میکند اما در اینجا شاهد نوارهای کرومی عمودی هستیم. طراحی پروفیل جانبی و عقب خودرو اما کمی محافظهکارانهتر است زیرا نمای جانبی خودرو جز دستگیرههای در مخفی و طرح شناور ستون C ویژگی قابلذکر دیگری ندارد. بااینحال، نمای عقبی با چهار سر اگزوز در پایین سپر و چراغهای سراسری با گرافیک داخلی منحصربهفرد، جذابتر به نظر میرسد. داخل لینک اند کو ۰۹ همانطور که از خودرویی در این رده انتظار میرود، داخل ۰۹ کاملاً شیک به نظر میرسد. در اینجا همه چیزهایی که از یک خودروی چین لوکس و مدرن انتظار داریم یعنی تودوزی کامل چرمی، نمایشگرهای بزرگ و تکنولوژیهای فراوان وجود دارد که همگی فضای چشمگیری را ایجاد کردهاند. کراساوور پرچمدار لینک اند کو با ۵,۰۴۲ میلیمتر طول، ۱,۹۷۷ میلیمتر عرض و ۱,۷۸۰ میلیمتر ارتفاع، خودروی کاملاً بزرگی است و با سه ردیف صندلی ارائه میشود. قوای محرکه لینک اند کو ۰۹ لینک اند کو ۰۹ با پیشرانههای هیبریدی خفیف و پلاگینهیبریدی به بازار عرضه میشود که هرکدام در سه تیپ پرو، هالو و اولترا قابل خریداری هستند. هردو نوع قوای محرکه از یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو به همراه یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آیسین استفاده میکنند. مدل هیبریدی خفیف به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز است درحالیکه نسخه پلاگینهیبریدی از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی هم بهره میبرد. مدل هیبریدی خفیف بهصورت شش یا هفتنفره قابل خریداری است اما نسخه پلاگینهیبریدی فقط بهصورت ششنفره ارائه میشود. کلاس کراساوورهای فول سایز سه ردیفه در چین بسیار شلوغ و رقابتی است و حال باید منتظر بمانیم و ببینیم لینک اند کو که از مزیت سرمایهگذاری مشترک با ولوو و تکنولوژیهای این شرکت سوئدی برخوردار است میتواند در این بخش شلوغ موفق شود یا نه. البته متأسفانه اکثر خریداران بیشتر به لوگوی روی کاپوت خودروها اهمیت میدهند تا نشان روی پلتفرم!
کد محتوا: ۲۲۳۹۸
ارسال: پنجشنبه، ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴:۳۶
به روز شده: پنجشنبه، ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴:۲۵
کلید واژهها: شاسی بلند، جیلی، ولوو
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۶۸۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.