دارای سیستم تمام چرخ محرک در همه مدلها

مزدا CX-۵ ۲۰۲۲ رونمایی شد

  چند روز پیش بود که تصاویر مزدا CX-۵ مدل ۲۰۲۲ در رسانه های چینی و همچنین وب سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر در راستای همگام سازی این محصول با استانداردهای چین منتشر شده بود. ولی امروز نسخه قابل عرضه در بازار جهانی مزدا CX-۵ رونمایی شده که تغییراتی در راستای تکامل و پختگی در استایل ظاهری این کراس اوور اعمال شده که شاید با نگاه اول قابل رویت نباشند.  

چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸:۰۹ |


با نگاه دقیقتر متوجه می شوید که هر یک از چراغ های جلو و عقب حال  دارای یک المان چراغ LED مربعی شکل هستند تا CX-۵ که پرفروشترین محصول مزدا در بازار آمریکا بوده چهره ای خشن تر و جذابتر به خود بگیرد. طراحان مزدا همچنین گرافیک جلوپنجره را هم بروزرسانی کرده اند تا حالتی سه بعدی به جای مشبندی ساده مزدا CX-۵ مدل ۲۰۲۱ در آن دیده شود.

مزدا CX-۵ توربو ۲۰۲۲
برای مدل ۲۰۲۲ مزدا CX-۵، نسخه گرند تورینگ حذف شده و به جای آن یک نسخه توربو ۲.۵ عرضه شده است. مزدا اظهار کرده که این نسخه که به پیشرانه توربوشارژ مجهز شده دارای بروزرسانی های ظاهری متفاوتی بوده و آن را از نسخه های مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی مزدا CX-۵ متمایز می کند. این نسخه توربو دارای تریم مشکی براق و همچنین تریم قرمز رنگ به همراه رد دوخت تودوزی درون کابین است.

یک پله بالاتر نسخه ۲.۵ توربو Signature بوده که دارای دیزاین هوشمندانه تری بوده و روی بدنه آرک های چرخی همرنگ با بدنه نصب شده اند که رینگ های آلیاژی نقره ای براق زیبایی این سبک طراحی را دوچندان کرده اند. درون کابین مزدا از مواد اولیه با کیفیت و لوکسی شامل چرم ناپا و چوب طبیعی استفاده کرده تا CX-۵ را نزدیک به اسیووی های لوکس کند.

تغییرات اعمال شده روی مزدا CX-۵ ۲۰۲۲ همگی با چشم قابل مشاهده نیستند؛ بلکه این خودرو به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک با عملکرد سریعتر مجهز شده که شتابگیری نرمتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. نه تنها این بلکه این اسیووی کامپکت دارای سیستم تعلیقی جدید هم بوده که بهتر لرزش های بیرون و نویز ناشی از حرکت روی سطح جاده را به وسیله یک ساختار دمپینگ کنترلی جدید و صلبیت بیشتر ساختار فریم تعلیق به خود جذب می کند.

یکی دیگر از بروزرسانی های مهم اعمال شده در CX-۵ این بوده که حال تمامی مدل های ۲۰۲۲ به صورت استاندارد به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز شده اند. بدین ترتیب مزدا این سیستم انتقال قدرت AWD را به صورت استاندارد روی تمام اعضای خانواده CX در آینده نصب خواهد کرد. به عبارت دیگر از کراس اوور ساب کامپکت CX-۳۰ گرفته تا کراس اوور سایز متوسط CX-۹ همگی حتی در مدل پایه هم به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز خواهند بود.
 
سخن پایانی
لازم به ذکر است که مزدا تایید کرده نسل بعدی CX-۵ خودرویی کاملا متفاوت نسبت به این نسل خواهد بود؛ چراکه روی یک پلتفرم پایه عقب محرک جدید با پیشرانه شش سیلندر خطی توسعه داده می شود. در این لحظه مشخص نیست که چه زمانی این مدل از راه می رسد.


دارای سیستم تمام چرخ محرک در همه مدلها
مزدا CX-۵ ۲۰۲۲ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۶۰

ارسال: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸:۰۹

به روز شده: چهارشنبه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵:۹۹

کلید واژه‌‌ها: مزدا، مزدا CX-۵ ۲۰۲۲

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۴۹۵

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.