با ستاره‌های نمایشگاه خودروی مونیخ ۲۰۲۱ آشنا شوید

  پس ‌از آنکه اکثر نمایشگاه‌های بزرگ خودرو سال گذشته به دلیل شیوع جهانی بیماری کرونا لغو شدند، نمایشگاه بین‌المللی مونیخ به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌ها در دوران کرونا هفته گذشته درهای خود را به روی رسانه‌ها و علاقه‌مندان باز کرد.  

سه‌‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۲ |

البته لازم به ذکر است که امسال برای اولین بار بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروی اروپا از فرانکفورت به مونیخ منتقل شده است. در این نمایشگاه خودروهای جدید زیادی از کانسپت‌های آینده‌نگرانه گرفته تا الکتریکی‌های جدید به جهانیان نشان داده شدند. در ادامه شما را با ستاره‌های نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ آشنا خواهیم کرد.

آئودی گرنداسفیر

در نمایشگاه مونیخ ۲۰۲۱ هیچ کمبودی از کانسپت‌های آینده‌نگرانه احساس نمی‌شد. یکی از این خودروها، آئودی گرنداسفیر است یعنی یک سدان شیک و جذاب که پیش‌نمایشی از A۸ الکتریکی آینده را ارائه می‌کند. این خودرو که از تکنولوژی خودران سطح چهار، نرم‌افزار دنبال کننده چشم و یک نمایشگر ویدئو پروژکتوری برای تماشای فیلم بهره می‌برد، از دو موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد که مجموعاً ۷۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. گرنداسفیر نه‌تنها قدرت عظیم بلکه برد زیادی هم دارد که با هر بار شارژ به ۶۳۰ کیلومتر می‌رسد.

بی‌ام‌و i ویژن سرکیولار

یکی از غیرمعمول‌ترین کانسپت‌ها در نمایشگاه مونیخ، بی‌ام‌و i ویژن سرکیولار بود. این کانسپت که نشان می‌دهد خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۴۰ چه شکلی می‌توانند باشند، به‌طور کامل از مواد قابل بازیافت ساخته شده است. به‌عنوان‌مثال، باطری‌های حالت‌جامد این خودرو کاملاً قابل بازیافت هستند و سپرها از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند. در داخل خودرو هم غربیلک فرمان از طریق چاپ سه‌بعدی ساخته شده و یک نمایشگر سربالا هم همه اطلاعات مهم را در بخش پایینی شیشه جلو به نمایش درمی‌آورد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این خودرو هم جلوپنجره دیجیتالی آن است که پویا و قابل تنظیم خواهد بود.

مرسدس بنز EQE

مرسدس EQE درواقع معادل الکتریکی E کلاس است. تکنولوژی‌های چشمگیر سدان بزرگ‌تر EQS مثل هایپراسکرین و فرمان گیری چرخ‌های عقب در این مدل کوچک‌تر هم ارائه شده‌اند. این خودرو در مدل محرک عقب EQE۳۵۰ به نمایش درآمده است که به یک موتور الکتریکی با ۲۸۸ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور در عقب مجهز است. این مدل ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. به لطف یک پکیج باطری ۹۰ کیلووات ساعتی، EQE۳۵۰ با هر بار شارژ می‌تواند تا ۶۶۰ کیلومتر را طی کند.

مرسدس EQS۵۳ AMG

مرسدس EQS۵۳ نشان می‌دهد که AMG چه کاری می‌تواند با مدل‌های الکتریکی خانواده EQ انجام دهد. این خودرو به‌عنوان اولین محصول الکتریکی AMG، به دو موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام روی یک محور نصب شده و مجموعاً در حالت بوست ۷۵۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این نیرو که به هر چهارچرخ تحویل داده می‌شود، خودرو را ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. حال باید دید که آیا این شتاب سریع می‌تواند دوستداران موتورهای هشت سیلندر در محصولات AMG را راضی کند یا نه.

مرسدس میباخ EQS SUV

مرسدس-میباخ هم اولین شاسی‌بلند الکتریکی خود را در قالب یک کانسپت در مونیخ به نمایش درآورده است. این خودرو که به‌صورت دورنگ قرمز و مشکی رنگ‌آمیزی شده است، مجهز به تمام تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های مجللی است که از یک میباخ انتظار می‌رود. ازجمله این ویژگی‌ها می‌توان به هایپراسکرین ۵۶ اینچی و صندلی‌های چرمی شیک اشاره کرد. این خودرو بهترین چیزهایی که جهان مجلل باید داشته باشد را ارائه می‌کند حتی اگر این جهان در حال الکتریکی شدن باشد.

مرسدس بنز EQG

ازآنجایی‌که مرسدس بنز قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود، مدل نمادین G کلاس هم باید الکتریکی شود. به همین دلیل، پیش‌نمایش G کلاس الکتریکی که در سال ۲۰۲۴ از راه خواهد رسید حالا در مونیخ با کانسپت EQG ارائه شده است. این خودرو همچنان طراحی جعبه‌ای شکل و همین‌طور توانایی‌های آفرود فوق‌العاده برادر درون‌سوز خود را حفظ کرده و درعین‌حال با ویژگی‌های ظاهری منحصربه‌فردی مثل زه‌های چراغ‌دار و جلوپنجره نورانی، از G کلاس معمولی متمایز شده است. در EQG پیشرانه V۸ با چهار موتور الکتریکی جایگزین شده اما مرسدس فعلاً هیچ مشخصاتی در مورد آن اعلام نکرده است.

اسمارت نامبر وان

برند اسمارت که متعلق به مرسدس بنز است، بیشتر با خودروهای کوچکی و شهری مثل فورتو شناخته می‌شود اما اسمارت در مونیخ پیش‌نمایشی از اولین کراس‌اوور خود را در قالب کانسپتی با نام نامبر وان ارائه کرده است. این کانسپت با ۴,۲۹۰ میلی‌متر طول، ۱,۹۰۷ میلی‌متر عرض و ۱,۶۹۴ میلی‌متر ارتفاع، هم‌اندازه کراس‌اوور کوچکی مثل مینی کانتریمن است اما بزرگ‌ترین محصول تاریخ اسمارت محسوب می‌شود. کانسپت نامبر وان در بیرون به رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED نواری و سقف شیشه‌ای مجهز است و در داخل از نمایشگر لمسی ۱۲.۸ اینچی بهره می‌برد. نسخه تولیدی این کراس‌اوور الکتریکی در سال ۲۰۲۳ به بازار خواهد آمد.

پورشه Mission R

هرچند نماینده‌های مرسدس بنز در این لیست به پایان رسیدند اما هنوز یک خودروی دیگر از اشتوتگارت وجود دارد که آن پورشه میشن R است. این یک خودروی مسابقه‌ای الکتریکی دودر با ۱۰۷۲ اسب بخار قدرت است که توسط دو موتور الکتریکی تولید و به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. به لطف این نیرو، میشن R در کمتر از ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. البته میشن R فقط برای نمایش دادن نیست بلکه پورشه قصد تولید آن‌را دارد.

رنو مگان E-Tech

در دنیایی که هرروز شاهد معرفی خودروهای الکتریکی جدید هستیم، رنو مگان هم به یک کراس‌اوور الکتریکی تبدیل شده است. این خودرو که برای رقابت با خودروهایی مثل فورد موستانگ Mach-E و کیا EV۶ طراحی شده است، از یک موتور الکتریکی با ۲۱۵ اسب بخار قدرت بهره می‌برد و بردی تا ۴۷۰ کیلومتر را ارائه می‌کند. مگان E-Tec در داخل از یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به همراه نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره می‌برد.

فولکس‌واگن ID.Life

پس از موفقیت کراس‌اوور الکتریکی ID.۴، فولکس‌واگن قصد گسترش خانواده محصولات الکتریکی خود را دارد. یکی از اعضای جدید این خانواده، کراس‌اوور شهری و ارزان‌قیمت ID.Life خواهد بود که پیش‌نمایش آن با یک کانسپت در مونیخ ارائه شده است. این خودرو به یک موتور الکتریکی با ۲۳۰ اسب بخار قدرت مجهز است، ظرف ۶.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حدود ۲۰ هزار یورو قیمت دارد. برخلاف ID.۴، این کراس‌اوور جدید فقط به‌صورت محرک جلو ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه تولیدی ID.Life سال ۲۰۲۵ از راه برسد.


با ستاره‌های نمایشگاه خودروی مونیخ ۲۰۲۱ آشنا شوید
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۵۹

ارسال: سه‌‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۲

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸:۱۳

کلید واژه‌‌ها: نمایشگاه خودروی مونیخ

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۰۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.