تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
اجزای جلوبندی خودرو و علائم خرابی آن ها
جلوبندی یکی از قسمت های خودرو است که در قسمت جلو و زیرین خودرو قرار دارد. وظیفه مجموعه قطعات آن راحتی در رانندگی و ایجاد تعلیق یا هندلینگ خودرو به هنگام عبور از سطوح ناهموار همانند دست اندازها و چاله ها است. قطعات جلوبندی شامل سیبک ها، دستگاه تعلیق، اکسل، سیستم فرمان، کمک فنر، فنر، سگ دست، شغال دست، طبق، میل تعادل و میل موجگیر است.
چرا گیربکسهای دستی همیشه بهترین نیستند؟
شاید برای بسیاری از رانندگان و عاشقان خودرو لذت رانندگی با جعبهدنده دستی بسیار بیشتر از جعبهدنده خودکار باشد. لذتی که میتواند حس خوب تعویض دنده را برای راننده ایجاد کند.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
الماسهای قدیمی: فراری F۴۰ و پورشه ۹۵۹
یکشنبه، ۴ اسفندماه ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
بهترین خودروهای سه صندلی تاریخ
سهشنبه، ۱۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
شنبه، ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
برترین خودرو های تولید شده توسط ABT
یکشنبه، ۲۳ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT
درست است که پیشرانه هلکت مخصوص خودور های بالارده دوج است اما این دلیل نمی شود که عشق ماشین ها از این پیشرانه قدرتمند در خودرو های دیگر استفاده نکنند.
جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۱۴ |
شاید بعضیها بانام HELLCAT آشنا باشید. این نام مخصوص یکی از برترین پیشرانههای تولیدشده در جهان به دست شرکت آمریکایی دوج است. این موتور در خودروهای گران قیمت این شرکت به کار گرفته می شود. این موتور توانمند و فوق العاده از یک بلوک تخت ۸ سیلندر تشکیل شده است. این موتور از حجم ۶.۲ لیتر بهره می برد. در کنار این موتور یک سیستم سوپرشارژ استفاده می شود که درنهایت قدرت این موتور را به ۷۰۰ اسب بخار می رساند. این موتور مختص خودروهای دوج است اما به طور خاص در خودروهای دیگر نیز استفاده می شود. قیمت این موتور به صورت نو و اوریجینال در حدود ۱۶ هزار دلار است. جالب است بدانید که مشتاقان این موتور در آمریکا بسیار زیاد هستند. خودروهای تصادفی که از این موتور استفاده می کنند معمولاً بسیار محبوب هستند چراکه عشق ماشینها موتورهای این خودروها را می خرند و سپس موتور آنها را بازکرده و روی خودروهای دیگر می بندند و با آنها در مسابقات سرعت یا غیره شرکت می کنند. در این مطلب قصد داریم که به معروف ترین خودروهای غیر دوجی که از این موتورها استفاده میکنند اشاره کنیم. HellKitty اولین خودرو این لیست یک مزدا میانا مدل ۱۹۹۹ است. این خودرو کوچک اندام هیچ چیز از خود ندارد و تقریباً تمام قطعات خود را به عاریه گرفته است. جعبه دنده ترمیک دستی خود را از یک دوچ چلنجر و موتورش را از یک چارجر هلکت و چرخ هایش را از یک مدل خودرو فورد قرض گرفته است. نکته جالب در مورد این خودرو به موتور این خودرو بر می گردد. مدل اصلی این خودرو از یک موتور ۲ لیتری استفاده می کرد که تمام کاپوت را اشغال می کرد. اما صاحب این خودرو مجبور شده که برای قرار دادن موتور غول پیکر هلکت در این خودرو قسمتی از کاپوت را که مزاحم این کار می شد را بردارد. به این ترتیب شما می توانید بخش فوقانی موتور را به راحتی مشاهده کنید. از این خودرو کوچک در مسابقات حرکات نمایشی استفاده می شود. Dodge Dakota یکی از بهترین گزینه های استفاده از موتور هلکت خودروهای وانت هستند. یکی از این خودروها که در مسابقات درگ هم حضور دارد یک وانت رم ۱۵۰۰ است. در این وانت از موتور هلکت متعلق به خودرو عضلانی داکوتا سال ۱۹۹۸ استفاده شده است. داکوتا ها پیش از چلنجرها پرچم داران بر حق شرکت دوج محسوب می شدند. پیشرانه این خودرو یک نمونه چدنی بود که از ظرفیت ۷ لیتر بهره می برد. تازه باید در کنار این موتور یک سوپرشارژ را نیز قرار دهیم. وانت رم ۱۵۰۰ خود از یک موتور بسیار قوی استفاده می کند منتهی به نظر نمی رسد موتور ۸ سیلندر آن حریف یک هلکت دوست داشتنی شود. ۱۹۶۹ Dodge Charger این یکی از موتور نوههایش استفاده می کند. متأسفانه این خودرو از جای درستی نمی آید و اگر به ظاهر آن نگاه کنید متوجه می شوید که یکی از مسابقاتی که این خودرو در آن مشغول است جنگهای خیابانی است. اما از اینها که بگذریم هیچ چیز برای یک چارجر مدل ۱۹۶۹ جذاب تر از استفاده کردن از یک موتور هلکت مدرن نیست. درواقع به خاطر بهرهمندی این خودرو از یک جثه بسیار بزرگ استفاده از این موتور در آن به راحتی صورت می گیرد. استفاده از این موتور در این خودرو باعث شده است که شتاب گیری این خودرو بسیار سریع تر شود. این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۶ بپیماید. PriuSRT۸ بعضی از موتورهای SRT توسط شریک و همکار همیشگی دوج یعنی شرکت SRT تولید می شود. شخصاً خودروهایی که توسط SRT تیونینگ می شوند را به شدت دوست دارم چراکه این خودروها بسیار تواند و سرکش هستند. در مورد این خودرو دو اتفاق جالب رخ داده است. اول اینکه این خودرو یک پریوس است که توضیحش به کنار و دوم هم این که این از یک موتور هلکت در بدنه پریوس بیچاره استفاده شده است. در مورد اولی باید بگویم که پریوس یک خودرو شهری بسیار ساده است که از یک موتور هیبریدی ۱.۵ لیتری سه سیلندر استفاده می کند. حالا بیایید و این موتور را از جایگاه اصلی اش خارج کنید و موتور هلکت ساخت SRT را به جای آن قرار دهید. تازه این موتور ساخته شده توسط SRT خود یک نمونه تقویت شده است که می تواند ۱۰۰۰ اسب بخار توان تولید نماید. باورتان میشود اصلاً چنین پریوسی وجود داشته باشد که بتواند از یک فراری هم توان بیش تری تولید کند. این خودرو در مسابقات درگ شرکت کرده و صاحبش از موتور یک دوج دیمونSRT تصادفی در آن استفاده کرده است. شکی نیست که این خودرو در مسابقه با ابر خودروها حرفهای بسیار زیادی برای گفتن دارد. General Mayhem درست است که زشت وزخمی است اما به شدت وحشی و توانمند است. شجاعت و حماقت لازم است تا در پیستهای آریزونا با این خودرو دربیفتید. در ظاهر این خودرو چیزی جز خشونت نخواهید یافت. البته تا قبل از این که این بلاها به سرش بیاید یک چارجر دوست داشتنی مورد احترام مدل ۱۹۶۸ بود. این تنها خودرو صاحب این خودرو نیست که به خاطر عشق جنونآمیز به پیشرانه هکت به این شکل درآمده است. این خودرو از یک موتور هلکت مدرن استفاده می کند. البته برای اینکه این موتور بیش از یک هلکت معمولی باشد کارهای محرمانه ای روی آن انجام شده تا به جای تولید ۷۰۷ اسب بخار بتواند ۹۸۵ اسب بخار توان تولید کند. البته این تغییرات باعث ایجاد تغییراتی در ساختار موتور شده است و حجم آن را افزایش داده است ازاین رو مکانیکهای این خودرو مجبور شده اند قسمتی از کاپوت را جدا کرده و به بد ترین شکل موجود یک فضای سقف دار را روی آن بسازند. البته این خودرو تا به اینجا برای صاحبش بسیار پرخرج بوده و همین خرید موتور و ایجاد تغییرات در آن چیزی در حدود ۲۴ هزار دلار خرج روی دست صاحبش گذاشته است. Plymouth Prowler ابتدا بگوییم این عبارت Plymouth Prowler یعنی چه؟ کلمه اول نام شرکت سازنده این خودرو است که زیرمجموعه شرکت کرایسلر بوده است که در بین سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ به تولید خودروهای عجیب وغریب می پرداخت که روی آنها نام اسپرت می گذاشت. اما کلمه دوم که تلفظش به فارسی میشود پراولر به معنی کنجکاو و پویشگر است. درواقع این نام اصلاً به این خودرو نمی آید.زمانی که به ظاهر آن نگاه می کنید بیشتر به نامهای هیولا یا زشت فکر می کنید تا کنجکاو. شرکت سازنده این خودرو سالهاست که منحل شده و البته این خودرو هم درجاهایی که فکرش را نمی کنید وجود دارد. این خودرو برای اولین بار در یک مکانیکی در شهر شیکاگو دیده شد. صاحب مکانیکی به این خودرو بسیار علاقه داشته ازاین رو سعی کرده تا با بازآفرینی و اعمال تغییراتی در این خودرو، خودرویی منحصر به فرد برای خود بسازد. درست است این خودرو در هیچ مسابقه مرگ یا درگ یا غیرهای حضور ندارد و صرفاً به خاطر عشقی که به آن وجود داشته است ساخته شده است. موتور اصلی این خودرو یک نمونه ۶ سیلندر بود اما این موتور جای خود را در این خودرو با یک موتور هلکت عوض کرده. به خاطر حجم بزرگ موتورهلکت تمام فضای رو کاپوت و روی چرخهای جلو را برداشته اند تا جای موتور باز شود. این خودرو صرفاً یک مدل نمایشی است و قرار شده که به زودی به موزه شرکت کرایسلر منتقل شود. ۱۹۶۸ Coronet Cop Car شاید خیلیها این خودرو را نشناسند. کورنت یکی از خودروهای عضلانی شرکت دوج است که در بین سالهای ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۰ در آمریکا ساخته می شد. عمده شهرت این خودرو به خاطر استفاده آن در یگان پلیس آمریکا بوده است. ای خودرو هنوز هم یک خودرو محبوب به خصوص برای کمپانیهای فیلم سازی محسوب می شود. این خودرو برای اولین بار در Hot Rod Power Tour معرفی شد. اگر میخواهید بدانید این تور چیست باید بدانید که ۲۶ سال است که این تور مخصوص خودروهای عضلانی خاص تشکیل می شود که توسط شرکت شورلت که بزرگ ترین حامی مالی این اتفاق است در سراسر آمریکا صورت می گیرد. این خودرو یک کورنت مدل ۱۹۶۸ است که به جای موتور ۷.۸ لیتریاش از یک موتور هلکت مدرن استفاده می کند. البته این اولین خودرو پلیسی نیست که به این موتور مجهز شده است اما قطعاً یکی از بهترین آنها است. Inferno دو مدل آخر مخصوص آفرود دوستان است. این خودرو یعنی Inferno به معنی دوزخ و یا گرمای شدید یک خودرو مخصوص آفرو د است که به طور ویژه برای کویرگردی توسعه داده شده است. این خودرو در حقیقت یک جیپ Wrangler است که توسط یک شرکت ناشناس ساخته شد است. این خودرو یک خودرو معمولی نیست. این خودرو از شش چرخ بهره می برد و ساختار کلی آن دچار تغییرات مهمی شده است تا بتواند در فضای کویری بهترین تجربه رانندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. در حقیقت مهم ترین قسمت این خودرو موتور آن است که برخلاف خودروهای قبلی که از موتورهای خودروهای تصادفی استفاده می کردند از موتور نو و اوریجینال شرکت دوج استفاده می کند. هر موتور هلکت نو برای خریدارانی که به طور عمده مشتری آن نیستند در حدود ۱۶ هزار دلار خرج بر می دارد. اما چون این خودرو یک خودرو آفرود است می توان به راحتی این را عنوان کرد که انتخاب یک هلکت برای این خودرو یک انتخاب بسیار مناسب به نظر می رسد. البته شرکت سازنده inferno کمی این موتور را تقویت کرده و بهجای اینکه ۷۰۰ اسب بخار از دل آن بیرون بیاورد توانسته ۸۵۰ اسب بخار توان را از دل این موتور خارج کند. Jeep Wrangler اما آخرین خودرو این لیست یک خودرو جیپ است اما بازهم نه یک نمونه معمولی. این خودرو هم مخصوص آفرود توسعه داده شده است. قیمت مدل اصلی این خودرو بدون استفاده از کیت و پکیجهای خاصش تنها در حدود ۲۶ هزار دلار است. اما یک شرکت به نام داکوتا کاستوم که در داکوتای جنوبی مشغول به فعالیت است خودروهای اصیل کمپانیها را مطابق با میل شما سفارشی می کند. جیپی که این شرکت به فروش می رساند قیمتی معادل ۱۴۷ هزار دلار دارد. اما تفاوتهای خودرو ساخت داکوتا و یک جیپ معمولی در تمام قسمتهای خودرو ساخت داکوتا قابل مشاهده است. خودرو داکوتا از یک پیشرانه هلکت استفاده می کند که به صورت کاملاً سفارشی از طرف دوج برای این خودرو ساخته میشود. البته موتور تنها قسمتی نیست که این خودرو در آن عملکرد بالاتری نسبت به مدل اصلی دارد. بهعنوان مثال جیپ داکوتا از چرخ های بسیار بزرگ ۳۷ اینچی استفاده می کند تا بتواند به راحتی از پس مسیرهای پر گل ولای بربیاید. این خودرو به صورت سفارشی ساخته میشود و به همراه خودرو قبلی یعنی inferno تنها خودروهای این لیست هستند که جنبه تجاری دارند.
کد محتوا: ۲۰۹۸۰
ارسال: جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۱۴
به روز شده: جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳:۲۰
کلید واژهها: دوج،داج، مزدا، آفرود، جیپ
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: جی اس ام
بازدید: ۱۳۷۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.