عضو جدید سگمنت A بازار خودرو ایران

ایران خودرو به دنبال ساخت یک کراس‌ اوور ساب کامپکت

  خودروی هاچبک کراس ایران‌خودرو یک گام دیگر به تولید نزدیک شد. با ورود تعدادی شاسی رنو کویید به شرکت جتکو، پروژه تولید هاچبک کراس ایران خودرو بار دیگر قوت گرفت.  

پنج‌‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶:۳۶ |


گفتنی است این خودرو دقیقا پروژه‌ای مانند تارا (البته با تغییراتی بیشتر) خواهد بود و این یعنی مانند تارا که حاصل ایجاد تغییرات در پژو ۳۰۱ بودیم، در این خودرو نیز شاهد تغییراتی در رنو کویید و پلتفرم CMF_A گروه رنو خواهیم بود.

این پلتفرم در خودروهایی مانند رنو کویید، داتسون GO، رنو تریبر و… استفاده شده و به عنوان یک سازه اقتصادی برای خودروهای کلاس A در مجموعه رنو، نیسان، داتسون و… شناخته می شود.

گفتنی است در مرکز تحقیقات ایکو برای طراحی این خودرو از طرح نمای عقب کیا سونت نیز استفاده شده است.

نکته حائز اهمیت آن است که با وجود برخی مخالفت‌ ها از سوی مدیران شرکت ایکو، مهندسین واحد تحقیق و توسعه این شرکت خواستار ایجاد تغییراتی در سازه و به خصوص بخشِ سقف رنو کویید هستند تا ایمنی و استحکام خودروی تولیدی با نشان ایرانی افزایش یابد که به واقع باید اذعان داشت که خواسته‌ به جایی است. لازم به ذکر است که رنو کویید از نظر ایمنی خودروی ضعیفی بوده و تنها نمونه‌ های برزیلی این خودرو اندکی قابل اتکا است.

مشخصات فنی کراس اوور سگمنت A ایران خودرو
پیشرانه این خودرو نیز قطعی شده و نمونه ۳F۰N  است. حداکثر قدرت این پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی برابر با ۷۲ اسب بخار و گشتاور آن نیز برابر با حدود ۱۰۰ نیوتن است. گیربکس این خودرو هم از نوع ۵ سرعته دستی بوده که احتمال نصب گیربکس نیمه اتوماتیک AMT نیز روی آن وجود دارد.

از ویژگی‌های پیشرانه و جعبه‌دنده ۵ سرعته این خودرو می‌توان به مواردی همچون زمان بندی متغیر سوپاپ‌های دوگانه، زنجیر تایم، پمپ روغن متغیر، بالانسر شفت، استاندارد آلایندگی یورو شش، قطعات مشترک گیربکس با نوع شش دنده و… اشاره کرد.

این خودرو در جایگاه یک هاچبک کراس چهار نفره قرار دارد و می توان از خودروهایی همچون ام وی ام ۱۱۰، دوو ماتیز، کیا پیکانتو، هیوندای i۱۰ و… به عنوان رقبای آن یاد کرد.


عضو جدید سگمنت A بازار خودرو ایران
ایران خودرو به دنبال ساخت یک کراس‌ اوور ساب کامپکت
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۴۹

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶:۳۶

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰:۲۶

کلید واژه‌‌ها: ایران خودرو، کراس اوور، هاچبک، رنو، تارا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۷۹

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.