پایانی برای سریعترین سدان کره‌ای‌ها

توقف تولید کیا استینگر در ۲۰۲۲

  تاکنون شایعات مختلفی مبنی بر توقف عرضه سدان اسپرت کیا استینگر به گوش رسیده، ولی هیچ یک از آنها بطور رسمی از سوی کره‌ای‌ها تایید یا رد نشده است. حالا بار دیگر شایعه مشابهی منتشر شده که حکایت از آن دارد خبری از نسل دوم استینگر نخواهد بود و این خودرو پس از بهار ۲۰۲۲ با یکی از خطوط تولید خود خداحافظی می‌کند.  

دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴:۱۷ |


استینگر تحت نظارت آلبرت بیرمان توسعه یافته است، مهندسی که سابقه حضور ۳۰ ساله در شرکت ب‌ام‌و را در کارنامه دارد.

منبع این شایعه برنامه تولیدی است که کیا چند روز پیش برای کارخانه‌های خود در کره جنوبی منتشر کرده است؛ شاید بدانید استینگر در کارخانه سوهاری در شهری گوانگ‌میونگ مونتاژ می‌شود. اما بر اساس گزارش اخیر نشریه Korean Car Blog، در ابزارآلات و خطوط تولید این کارخانه تغییراتی داده خواهد شد تا در آینده ماموریت ساخت مدل‌های برقی و هیبریدی از جمله نسخه هیبریدی مینی‌ون کارنیوال را در اختیار بگیرد.

در این گزارش به صحبت‌های یکی از کارشناسان محلی استناد شده؛ این کارشناس آگاه به امور کیا افزوده بازنگری در ابزارآلات کارخانه مذکور از اوایل سال شروع شده و تولید استینگر تا ابتدای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ خاتمه پیدا خواهد کرد.

مثل دیگر گزارش‌های مشابه، این گزارش نیز آینده تیره‌ای را برای کیا استینگر ترسیم می‌کند. این در حالی است که همین چند ماه پیش بود نسخه فیس‌لیفت استینگر وارد بازار ایالات متحده و دیگر کشورها شد. به همین خاطر برخی کارشناسان معتقدند حذف کامل این خودرو پس از سرمایه‌گذاری روی نسخه فیس‌لیفت منطقی به نظر نمی‌رسد.

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه کره جنوبی تنها جایی نیست که استینگر در آن ساخته می‌شود. از این رو با توقف تولید این خودرو در کارخانه سوهاری، احتمالا سایر سایت‌ها کماکان به مونتاژ آن در مقیاسی محدودتر ادامه خواهند داد.

در هر حال با وجود توانمندی‌های فنی بالای استینگر در کنار قیمت رقابتی، میزان فروش این سدان اسپرت همواره روندی نزولی داشته است. برای نمونه در سال ۲۰۱۹ آمار فروش این خودرو در آمریکا برابر با ۱۳,۸۶۱ دستگاه بود، حال آنکه در سال ۲۰۲۰ تعداد مدل‌های تحویلی به مشتریان به ۱۲,۵۵۶ دستگاه کاهش یافت.

استینگر در حال حاضر از لحاظ فروش ضعیف‌ترین مدل کیا در آمریکا به شمار می‌رود. این خودرو در اروپا هم وضعیت مطلوبی ندارد و از استقبال مناسبی برخوردار نیست. آنطور که شواهد و قرائن نشان می‌دهد کیا استینگر دیر یا زود بالاخره از خطوط تولید خداحافظی خواهد کرد و با توجه به ظهور خودروهای برقی سریع٬‌ احتمال کمی برای ادامه حیات استینگر در قالب یک سدان اسپرت با موتور درون سوز وجود دارد.


پایانی برای سریعترین سدان کره‌ای‌ها
توقف تولید کیا استینگر در ۲۰۲۲
گزارش

کد محتوا: ۲۲۳۱۴

ارسال: دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴:۱۷

به روز شده: دوشنبه، ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰:۰۲

کلید واژه‌‌ها: کیا، کیا استینگر، توقف تولید

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۴۳۰

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.