با سریع‌ترین سدان‌های حال حاضر دنیا آشنا شوید

  در سال‌هایی نه‌چندان دور، کسانی که خواهان سرعت و شتاب بودند باید فقط باید سراغ سوپراسپرت‌های دونفره می‌رفتند و قید سفرهای خانوادگی و کارایی روزمره را می‌زدند اما در سال‌های اخیر سرعت و شتاب فوق‌العاده به خودروهای دیگری مثل سدان‌ها، کراس‌اوورها و استیشن‌ها هم کشیده شده است. این خودروها هم‌زمان هم سرعت و شتاب بالایی دارند و هم برای استفاده‌های خانوادگی مناسب هستند. با خودروهایی مثل سوپرسدان‌های امروزی می‌توان صبح بچه‌ها را به مدرسه برد و عصر در پیست با سوپراسپرت‌ها سرشاخ شد؛ اما در بین همه سدان‌های قدرتمند بازار، کدام‌یک از همه سریع‌تر هستند؟ پاسخ این سؤال را در ادامه این مطلب ببینید.  

شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴:۴۲ |

۱۱-آئودی RS۷
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت


جالب است که حداکثر سرعت کُندترین خودروی این لیست به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد! این نشان می‌دهد که سدان‌ها چقدر سریع شده‌اند. البته در حالت عادی، حداکثر سرعت آئودی RS۷ روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما با سفارش پکیج داینامیک پلاس می‌توان این عدد را به ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت افزایش داد.

۱۰-ب‌ام‌و M۵ CS
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت


قوی‌ترین و سریع‌ترین عضو خانواده ب‌ام‌و سری ۵ مدل جدید M۵ CS است. این مدل که ۶۳۵ اسب بخار قدرت دارد، ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت.

۹-آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
قدرت: ۵۱۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت


آلفارومئو جولیا کوادریفولیو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت که توسط موتور ۲.۹ لیتری V۶ توئین توربو تولید می‌شود، ضعیف‌ترین خودروی این لیست محسوب می‌شود اما در حداکثر سرعت از سدان‌های قوی‌تر آئودی و ب‌ام‌و بالاتر قرار می‌گیرد. جولیا همچنین تنها خودروی شش سیلندر این لیست هم به‌حساب می‌آید.

۸-پورشه پانامرا توربو S
قدرت: ۶۳۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت


پورشه در فیس‌لیفت اخیر پانامرا، نسخه توربو S جدیدی را ارائه کرده که موتور ۴ لیتری V۸ توئین توربوی آن ۶۳۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این سوپرسدان آلمانی به لطف نیروی چشمگیر پیشرانه خود می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

۷-مرسدس AMG GT۶۳ S
قدرت: ۶۴۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت


اصلی‌ترین رقیب پانامرا توربو S همین مرسدس AMG GT۶۳ S است و در مشخصات فنی هم بسیار به آن شباهت دارد. این سوپراسپرت چهاردر اشتوتگارتی مثل پورشه به یک موتور ۴ لیتری V۸ توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت مجهز است که امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

۶-کادیلاک CT۵-V بلک‌وینگ
قدرت: ۶۶۸ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت


جدیدترین سدان اسپرت کادیلاک، مدل CT۵-V بلک‌وینگ است که بتازگی با پیشرانه قدرتمند ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ معرفی شده است. این موتور ۶۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سدان اسپرت کادیلاک را به سرعتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۵-جگوار XE SV Project ۸
قدرت: ۶۰۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت


برخلاف دیگر سدان‌های این لیست، XE SV Project ۸ خودرویی تولید محدود و متمرکز بر پیست است. در سینه این پلنگ وحشی بریتانیایی موتور ۵ لیتری V۸ سوپرشارژ آشنای جگوار-لندروور قرار گرفته که در اینجا ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سدان تولید محدود جگوار را به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۴-مازراتی کواتروپورته تروفئو
قدرت: ۵۸۰ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت


این سوپرسدان مازراتی از قلب ۳.۸ لیتری V۸ توئین توربوی فراری استفاده می‌کند. این موتور با تولید ۵۸۰ اسب بخار قدرت می‌تواند کواتروپورته تروفئو را به حداکثر سرعت چشمگیر ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت برساند. البته سدان کوچک‌تر گیبلی تروفئو هم به همین موتور با همین قدرت مجهز است و می‌تواند به همین سرعت دست یابد.

۳-دوج چارجر هلکت ردآی
قدرت: ۷۹۷ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت


چارجر هلکت ردآی با برخورداری از نیروی عظیم ۷۹۷ اسب بخاری که توسط موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ تولید می‌شود، قوی‌ترین سدان این لیست به‌حساب می‌آید. این قوچ خشمگین آمریکایی به لطف این نیرو توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت را دارد و شانه‌به‌شانه مازراتی پیش می‌رود.

۲-آلپینا B۵
قدرت: ۶۰۸ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت


محصولات آلپینا عمدتاً به خاطر حداکثر سرعت بدون محدودیت خود موردتوجه هستند. یکی از این خودروها، سدان B۵ است که با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت دست، دومین سدان سریع حال حاضر دنیا لقب گرفته است. این سرعت چشمگیر نتیجه کار موتور ۴.۴ لیتری V۸ توئین توربو با ۶۰۸ اسب بخار قدرت است.

۱-بنتلی فلاینگ اسپار
قدرت: ۶۳۵ اسب بخار
حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت


بنتلی فلاینگ اسپار سریع‌ترین سدان حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. این ماشین به لطف برخورداری از نیروی عظیم ۶۳۵ اسب بخاری نیروگاه ۶ لیتری W۱۲ توئین توربوی خود می‌تواند به چنین سرعت چشمگیری دست پیدا کند. فلاینگ اسپار اما درعین‌حال خودروی بسیار لوکسی هم هست و می‌تواند تجربه سواری بسیار سریع و مجللی را برای سرنشینان فراهم کند.


با سریع‌ترین سدان‌های حال حاضر دنیا آشنا شوید
مقاله

کد محتوا: ۲۲۲۶۱

ارسال: شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴:۴۲

به روز شده: شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶:۲۵

کلید واژه‌‌ها: سریع‌ترین سدان‌های حال حاضر دنیا، آئودی، ب‌ام‌و، آلفارومئو، پورشه، مرسدس، کادیلاک، جگوار، مازراتی، دوج، بنتلی

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۵۹

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.