کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
آموزش کامل باتری به باتری (برقرسانی بین خودروها)
شاید ظاهر این مطلب برای بسیاری از علاقهمندان خودرو و رانندگان باسابقه، ساده و پیش پا افتاده باشد، اما عدهی زیادی از رانندگان، به هنگام بروز نقص در باتری، ناتوان از انجام این عمل و برقرسانی بین خودروها هستند.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
علت سفت شدن پدال ترمز خودرو چیست؟
ترمز خودرو یکی از مهمترین بخشهای آن به شمار میرود و علت سفت شدن پدال آن در این نوشتار بررسی شده است. چنین مشکلی می تواند در زمان رانندگی خطرات زیادی را در پی داشته باشد و به همین خاطر میخواهیم به دلیل رخ دادن آن در خودروهای داخلی بپردازیم. همراه ما باشید.
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
مهمترین خودروهای تاریخ کدامند؟
یکشنبه، ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
نگاهی به فناوریهای برجسته مرسدس بنز EQC ۴۰۰ + فیلم
پنجشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
کدام خودروساز چینی زودتر وارد بازار آمریکا خواهد شد؟
شنبه، ۲۱ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
وضعیت صنعت خودروسازی ایران در جهان چگونه است؟
سهشنبه، ۲۷ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
هیوندای سانتاکروز بالاخره معرفی شد؛ تبدیل توسان به پیکاپ با هیاهوی فراوان
پس از مدتها انتظار، بالاخره هیوندای از نخستین پیکاپ تولیدی خود با نام سانتاکروز رونمایی کرد. این پیکاپ بر مبنای نسل اخیر توسان توسعه یافته و از طراحی خاص و جوانپسندانهای برخوردار است.
شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰:۰۹ |
اما از نظر ابعاد این دو مدل تفاوتهایی با هم دارند. برای نمونه طول بدنه سانتاکروز ۴۹۷۰ میلیمتر اعلام شده که این رقم در مقایسه با طول بدنه توسان به اندازه ۳۱۴ میلیمتر بیشتر است. همچنین فاصله محوری سانتاکروز ۳۰۰۴ میلیمتر است که آن هم در مقایسه با توسان ۲۴۸ میلیمتر طول بیشتری دارد. ارتباط سانتاکروز و توسان آنقدر واضح و روشن است که در نمای روبرو شاید بسیاری افراد آن دو را اشتباه بگیرند! بطور کلی میتوان سانتاکروز را نسخه پیکاپ توسان توصیف کرد قسمت بار سانتاکروز ۱۳۲۳ میلیمتر طول دارد و در مقایسه با رقبایی مثل نیسان فرانتیر، تویوتا تاکوما و هوندا ریجلاین به میزان قابل توجهی کوچکتر است. البته هیوندای میگوید کوچک بودن این بخش مزایایی مثل مانورپذیری بهتر در شهر و مهمتر از آن پارک راحتتر را به دنبال دارد! ضمن اینکه لوازم جانبی مخصوصی برای این خودرو طراحی شده که تواناییهای حمل بار آن را ارتقا میدهد. برای حفاظت از لوازمی که در پشت سانتاکروز قرار میگیرند، سانتاکروز با یک کاور قفلدار مخصوص عرضه میشود. در زیر کفی هم یک محفظه مخفی بزرگ در نظر گرفته شده است. هیوندای سانتاکروز با دو موتور به فروش خواهد رسید. مدل پایه از این پیکاپ کرهای نیروی خود را از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی در یافت میکند. این موتور توانایی تولید ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار به سمت هر چهار چرخ هدایت میشود. به گفته هیوندای این نسخه قادر است باری به وزن تقریبا ۱.۶ تن را به دنبال خود بکشد. در حالی که بسیاری از پیکاپها از شاسی و بدنه مستقل سود میبرند، شاسی و بدنه سانتاکروز ساختاری یکپارچه دارد در مدل قویتر، موتور ۲.۵ لیتری مذکور به توربوشارژر مجهز شده و خروجی آن به ۲۸۱ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور ارتقا یافته است. در این نسخه گیربکس دوکلاچه هشت سرعته خودکار با پدالهای تعویض از پشت فرمان، وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد. هیوندای میگوید این نسخه میتواند باری به وزن تقریبا ۲.۳ تن را بکسل کند. توسان در حالت استاندارد با رینگهای ۱۸ اینچی راهی بازار میشود، ولی امکان سفارش رینگهای ۲۰ اینچی برای علاقهمندان وجود دارد در داخل کابین، بجز اهرم دنده تقریبا همه چیز از توسان به امانت گرفته شده؛ قسمت میانی داشبورد این خودرو میزبان یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اینفوتینمنت است. در پشت فرمان هم نمایشگر ۸ اینچی استاندارد یا نمونه ۱۰ اینچی آپشنال اطلاعات مورد نیاز راننده را در اختیار وی قرار میدهد. سیستم صوتی ساخت Bose، صندلیهای چرمی، محفظههای متعدد در زیر صندلیها و زیرپاییهایی با کیفیت دیگر مواردی هستند که باید به آنها اشاره کنیم. سانتاکروز از تکنولوژیهای ایمنی متعددی سود میبرد که برخی از مهمترین آنها در حالت استاندارد عبارتند از سیستم پیشگیری برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط و اخطار عدم تمرکز راننده. دیگر سیستمهایی مثل اخطار نقاط کور، دوربین نقاط کور، دستیار خروج امن، دستیار رانندگی در اتوبان، دید ۳۶۰ درجه و اخطار عبور ترافیک از پشت به عنوان آپشن قابل سفارش هستند. آنطور که هیوندای اعلام کرده، سانتاکروز از ماه ژوئن (خرداد) همراه با دیگر کراساوورهای کمپانی در کارخانه آلاباما تولید شده و از تابستان راهی بازار میشود. علاقهمندان به این پیکاپ کرهای از اواخر این ماه میلادی خواهند توانست سفارشات خود را ثبت کنند. نکته جالب اینکه هیوندای از محصول جدید خود به عنوان یک تراک یاد نمیکند، بلکه آن را اتومبیلی اسپرت و ماجراجویانه میداند! این شرکت همچنین تاکید دارد سانتاکروز بهترین ویژگیهای یک کراساوور و یک پیکاپ را با هم ترکیب کرده است. نکته تاملبرانگیز اینکه هیوندای تصمیم گرفته سانتاکروز را در بازار ایالات متحده عرضه کند. شاید بدانید در این کشور پیکاپهای جانسخت داخلی بسیار پرطرفدار هستند و حتی مدلهای ژاپنی از لحاظ فروش نمیتوانند مثل آنها موفق عمل کنند. رقابت در بازار پیکاپ آمریکا به قدری جدی و دشوار است که مرسدس بنز جسارت عرضه مدل ناموفق X کلاس در آن را پیدا نکرد! به نظر شما سانتاکروز با شاسی و بدنه یکپارچه، خواهد توانست نظر مثبت مشتریان آمریکایی را جلب کند؟
کد محتوا: ۲۲۲۴۴
ارسال: شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰:۰۹
به روز شده: شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱:۴۵
کلید واژهها: هیوندایی، سانتاکروز
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۶۳۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.