پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ کدامند؟

  موسسه تولیدکنندگان و بازرگانان انگلستان (SMMT) پس از ثبت آمار خودروهای به فروش رفته در مارس ۲۰۲۱، آخرین اخبار را در مورد پرفروش‌ترین خودروهای انگلیسی در اختیار علاقمندان قرار داده است.  

چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵:۱۱ |

سال ۲۰۲۰ سالی بود که به علت شیوع ویروس کرونا، اکثر برندهای خودرویی مجبور شدند تا نمایندگی‌های فروش خودروهای جدید خود را متوقف کنند. در اوایل سال ۲۰۲۱ نیز به دلیل قرنطینه شدن‌های پی‌در‌پی به علت شیوع ویروس کرونا، متاسفانه روند فروش این نمایندگی‌ها نیز همچنان رو به کاهش و نزولی بود. به طور معمول، اسفند ماه (یا ماه مارس) نسبت به ماه قبل یعنی بهمن ماه، ماه خوبی برای فروش خودروهای جدید است؛ زیرا خریداران با تغییر کردن پلاک خودروها جذب می‌شوند تا در این ماه خودرو بخرند اما امسال بسیاری از تولید کنندگان در تلاش هستند تا خودروهای خود را تا ۱۲ آوریل به بنگاه‌های اتوموبیلرانی یا فروشندگان خودرو بفروشند.

علی‌رغم اینکه بنگاه‌های خودرو و نمایندگی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، تعداد زیادی از شرکت‌ها خرید آنلاین اتومبیل را به مشتریان پیشنهاد می‌دهند. مشتریان می‌توانند پس از خرید آنلاین خودروی خود را درب منزل تحویل بگیرند. شرکت‌های خودرویی امیدوارند که با این روش آرامش و اوضاع خوب سابق در ماه آوریل به بازار خودرو بازگردد.

با تمام این تفاسیر، خودروی فورد فیستا با استانداردهای بالای خود، شروع خوبی را پشت سر نگذاشته است، اگرچه پرفروش‌ترین خودروی سال گذشته نیز اینچنین تجربه‌هایی داشته است. خودروی واکسهال کورسا تا سال ۲۰۲۱ به طور کلی پیشرو در این صنعت بوده است. در مجموع تنها ۱۲۴۱۳ واحد از این نوع خودرو فروش رفته است که بالاترین حجم از آن در انگلستان است؛ این نشان از تلاش‌های این شرکت برای نگه داشتن صنعت خودروسازی حتی هنگام شیوع ویروس کرونا دارد.

نیسان قشقایی نیز پس از عرضه در تابستان، جزو سه مورد برتر در پرفروش‌ترین خودروها در سال ۲۰۲۱ قرار می‌گیرد که موفق شده ۱۰۷۳۹ دستگاه بفروشد. سال گذشته در انگلستان اخبار خیلی بدی مبنی بر تسلط و فراگیری شیوع کرونا می‌شنیدیم اما اکنون با بهبود شرایط کرونایی، مارس ۲۰۲۱ شاهد ۱۱.۵ درصد فروش بیشتر خودرو نسبت به سال ۲۰۲۰ بوده است. فروش خودروهای بنزینی ۲۸.۴ درصد نسبت به سال گذشته و خودروهای دیزلی ۴۶.۹ درصد کاهش یافته است. با این حال، خبرهای خوبی نیز وجود دارد، زیرا وسایل نقلیه الکتریکی ۷۴.۱ درصد و هیبریدهای پلاگین ۹۳.۶ درصد افزایش یافته‌اند.

پرفروش‌ترین خودروهای انگلیس برای سال ۲۰۲۱ تاکنون

۱. واکسهال کورسا – ۱۲۴۱۳ دستگاه

دومین اتومبیل پرفروش انگلیسی در سال ۲۰۲۰ اکنون به رده پرفروش‌ترین در سال ۲۰۲۱ نیز تبدیل شده است. نسل جدید کورسا مطمئنا با فورد فیستا در رقابت تنگاتنگی قرار دارد، اما هنوز این خودرو مسیری طولانی برای کسب عنوان برتری برای ۲۰۲۱ در پیش دارد. کسب عنوان پرفروش‌ترین خودرو در ماه مارس شاخص خوبی است؛ زیرا این ماه یکی از ماه‌های معمول برای فروش خودروهای جدید است.

۲. فورد فیستا – ۱۱۶۴۵ دستگاه

فورد فیستا در تلاش است تا به جایگاه اصلی خود بازگردد. گرچه هیچ‌کس انتظار ندارد که این خودرو به اوج سال‌های گذشته خود برسد، اما وقتی ببینیم این خودرو از رقیب اصلی خود، واکسهال کورسا عقب افتاده است، کمی جای تعجب دارد. این خودرو پس از کورسا مکان دوم را در پرفروش‌ترین‌های ماه مارس از آن خود کرده است.

۳. نیسان قشقایی – ۱۰۷۳۹ دستگاه

نیسان قشقایی علی‌رغم نداشتن گزینه الکتریکی مانند برخی دیگر از رقبای خود، همچنان یک رقیب قدرتمند در لیست پرفروش‌ترین خودروها است.

۴. مرسدس کلاس آ – ۱۰۱۶۹ دستگاه

این مدل پرفروش‌ترین اتومبیل برتر انگلیس در سال ۲۰۲۰ بود. از این خودرو در ماه گذشته بیش از ۷۰۰۰ دستگاه فروخته شده است، یعنی بیش از دو برابر دو ماه گذشته که نشان‌دهنده اهمیت ماه مارس برای فروش خودروهای جدید است.

۵. بی‌ام‌و سری ۳ – ۸۰۹۲ دستگاه

سری ۳ بی‌ام‌و نسبت به ماه‌های گذشته با فروش خوبی همراه بوده است.

۶. ولوو XC۴۰- ۸۰۸۴ دستگاه

این شاسی‌بلند کوچک علی‌رغم اینکه چهار سال پیش به بازار عرضه شده است، هنوز مدل جدیدی به نظر می‌رسد.

۷. فولکس واگن گلف – ۷۸۹۶ دستگاه

فولکس واگن گلف توانسته هفتمین مکان را در سال ۲۰۲۱ از آن خود کند.

۸. کیا اسپورتیج – ۷۸۳۷ دستگاه

کیا اسپورتیج شروع خوبی را در سال ۲۰۲۱ داشته است. این خودرو به شدت امیدوار است که جزو پرفروش‌ترین‌ها در انگلستان شود.

۹. فورد پوما – ۷۵۶۱ دستگاه

به نظر نمی‌رسد که تصمیم جنجالی شرکت فورد برای نامگذاری این شاسی‌بلند کوچک به کوپه ۹۰ به موفقیت فروش آن لطمه زده باشد. علی‌رغم اینکه آن یک سال تمام به فروش نرفته بود، اما جزو ده‌تای برتر قرار گرفته است.

۱۰. فولکس واگن تیگوان – ۷۳۸۴ دستگاه

فولکس واگن تیگوان موفق شده است که به جمع ۱۰ خودروی برتر برسد.


پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ کدامند؟
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۴۲

ارسال: چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵:۱۱

به روز شده: چهارشنبه، ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲:۰۵

کلید واژه‌‌ها: پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۱، نیسان، فورد، واکسهال کورسا، مرسدس، ب ام و، ولوو، فولکس واگن، کیا اسپورتیج

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۴۳

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.