سوبارو BRZ در لباس تویوتا!

نسل جدید تویوتا GR ۸۶ رونمایی شد

  همانطور که می دانید تویوتا و سوبارو در زمینه طراحی تویوتا GT۸۶ با یکدیگر همکاری داشتند و این همکاری در نسل جدید این خودرو هم ادامه یافت. حدود پنج ماه پیش بود که سوبارو نسل جدید BRZ یا همان تویوتا ۸۶ را معرفی کرد و حال نوبت تویوتا رسیده نسل جدید این کوپه اسپرت عقب محرک را رونمایی کند.  

چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۲ |

طی این سال ها بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از نسخه اصلی تویوتا GT۸۶ به فروش رسیده و نسل جدید این خودرو به گفته تویوتا در تمامی زمینه ها ارتقا داشته و سعی شده ساختار سبک وزن و چابکی خود را همچنان حفظ کند.

به منظور سبک نگه داشتن تویوتا ۸۶ جدید، مهندسین این کمپانی از آلومینیوم برای ساختار سقف و گلگیرها استفاده کرده اند؛ همچنین به روزرسانی هایی در صندلی های جلو و مواد عایق کننده کابین اعمال شده تا وزن این خودرو تا حد ممکن پایین حفظ شود. سقف باز طراحی شده تویوتا GR ۸۶ یک مزیت دیگر هم داشته و آن پایین تر آوردن مرکز ثقل این خودرو بوده که تاثیر آن در هندلینگ، پایداری و فرمان پذیری مشاهده خواهد شد.

صلبیت پیچشی ساختار تویوتا GR ۸۶ نسبت به نسل قبل چیزی در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که باعث بهبود پایداری در پیج ها و مانورها می شود؛ این در حالی بوده که ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نداشته است. تویوتا GR ۸۶ جدید دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۲۶۵، ۱۷۷۵ و ۱۳۱۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۵۷۵ میلی متر است.

مشخصات فنی تویوتا GR ۸۶
نسخه مجهز به گیربکس دستی شش سرعته تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۲۲ وزن خالصی معادل ۱۲۷۰ کیلوگرم  دارد. به صورت آپشنال امکان سفارش گیربکس اتوماتیک شش سرعته هم برای این خودرو وجود دارد. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی چهار سیلندر جای پیشرانه قدیمی ۲ لیتری این خودرو را گرفته است. همچنان تویوتا GR ۸۶ به صورت تنفس طبیعی بوده و پیشرانه نیز از نوع تخت و باکسر بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۳۲ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در ۳۷۰۰ دور بر دقیقه است. به لطف این پیشرانه حجیم تر و قدرتمندتر، نسل جدید تویوتا ۸۶ حدود ۱.۱ ثانیه در شتاب اولیه نسبت به نسل قبل سریع تر شده و قادر است طی ۶.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

جدا از تولید قدرت بیشتر، تویوتا اظهار کرده که این پیشرانه جدید پاسخ بهتری دارد و عملکردی نرم و بدون لرزش در دورهای پایین تا بالا از خود نشان می دهد. تویوتا GR ۸۶ که تکمیل کننده خانواده محصولات GR این خودروساز ژاپنی شامل GR یاریس، GR سوپرا و GR سوپر اسپرت بوده، دارای چندین کیت آیرودینامیکی به منظور بهبود پایداری و ارتقا پاسخ فرمان است. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون بوده و تعلیق عقب هم از نوع جناغی دوبل است. تویوتا برای این خودرو رینگ هایی ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۱۵/۴۰ نصب کرده است.

کاملا مشابه با سوبارو BRZ
همانند نسل پیشین، نسل جدید تویوتا ۸۶ نیز کاملا مشابه با سوبارو BRZ طراحی شده و مانند سیبی هستند که از وسط به دو نیم تقسیم شده است! تنها تفاوت بارز میان دو خودرو در طراحی ظاهری به طراحی جلوپنجره مربوط می شود که در مدل تویوتا مقداری حالت تهاجمی تری دارد. طراحی جلوپنجره تا حدودی مشابه نمونه دیده شده در تویوتا GR یاریس بوده و باید اشاره کنیم که گرافیک درونی چراغ های LED جلو نیز مقداری نسبت به نمونه نصب شده در سوبارو BRZ تفاوت دارد.

شباهت میان تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ درون کابین هم دیده می شود و جدا از تودوزی متفاوت صندلی ها و نصب نشان GR روی غربیلک فرمان، طراحی کابین میان این دو خودرو کاملا مشترک است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی هفت اینچی برای راننده طراحی شده و در میان داشبورد هم یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا دیده می شود. از استایل دریچه های سیستم تهویه مطبوع گرفته تا صندلی ها و شیفتر دنده و پدال ها، همگی میان تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ مشترک هستند.

نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک تویوتا ۸۶ هم به سیستم ایمنی و کمکی راننده پیشرفته سوبارو EyeSight مجهز شده اند. در واقع تویوتا این خودرو را به نوعی مدیون پیشرانه سوبارو، تکنولوژی سوبارو، طراحی سوبارو و سیستم های ایمنی سوبارو بوده و تنها لوگوی خود را روی آن چسبانده است!

سخن پایانی
نسل دوم تویوتا ۸۶ قرار است که از پاییز سال جاری در ژاپن به فروش برسد و سپس عرضه آن به سایر بازارهای جهانی نیز آغاز می شود.


سوبارو BRZ در لباس تویوتا!
نسل جدید تویوتا GR ۸۶ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۳۷

ارسال: چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۲

به روز شده: چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸:۱۹

کلید واژه‌‌ها: سوبارو، تویوتا

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۵۲۹

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.