تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
برخی افراد مالکان خودرو را به برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما ترغیب می کنند اما این کار چه عواقبی دارد؟
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
خودرانهایی در سطوح مختلف
هشت حقیقت مهم درباره ماشینهای خودران
سهشنبه، ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
صنعت خودرو متحول شود تا علیه آن جوک نسازند
یکشنبه، ۱۸ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
قدرتمندترین اسب هیبریدی تاریخ
فراری SF۹۰ Stradale رونمایی شد + فیلم
دوشنبه، ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
هشت خودرو جذاب ریچارد هموند
چهارشنبه، ۲ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
سوبارو BRZ در لباس تویوتا!
نسل جدید تویوتا GR ۸۶ رونمایی شد
همانطور که می دانید تویوتا و سوبارو در زمینه طراحی تویوتا GT۸۶ با یکدیگر همکاری داشتند و این همکاری در نسل جدید این خودرو هم ادامه یافت. حدود پنج ماه پیش بود که سوبارو نسل جدید BRZ یا همان تویوتا ۸۶ را معرفی کرد و حال نوبت تویوتا رسیده نسل جدید این کوپه اسپرت عقب محرک را رونمایی کند.
چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۲ |
طی این سال ها بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه از نسخه اصلی تویوتا GT۸۶ به فروش رسیده و نسل جدید این خودرو به گفته تویوتا در تمامی زمینه ها ارتقا داشته و سعی شده ساختار سبک وزن و چابکی خود را همچنان حفظ کند. به منظور سبک نگه داشتن تویوتا ۸۶ جدید، مهندسین این کمپانی از آلومینیوم برای ساختار سقف و گلگیرها استفاده کرده اند؛ همچنین به روزرسانی هایی در صندلی های جلو و مواد عایق کننده کابین اعمال شده تا وزن این خودرو تا حد ممکن پایین حفظ شود. سقف باز طراحی شده تویوتا GR ۸۶ یک مزیت دیگر هم داشته و آن پایین تر آوردن مرکز ثقل این خودرو بوده که تاثیر آن در هندلینگ، پایداری و فرمان پذیری مشاهده خواهد شد. صلبیت پیچشی ساختار تویوتا GR ۸۶ نسبت به نسل قبل چیزی در حدود ۵۰ درصد افزایش داشته که باعث بهبود پایداری در پیج ها و مانورها می شود؛ این در حالی بوده که ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبل تغییر چندانی نداشته است. تویوتا GR ۸۶ جدید دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۲۶۵، ۱۷۷۵ و ۱۳۱۰ میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن ۲۵۷۵ میلی متر است. مشخصات فنی تویوتا GR ۸۶ نسخه مجهز به گیربکس دستی شش سرعته تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۲۲ وزن خالصی معادل ۱۲۷۰ کیلوگرم دارد. به صورت آپشنال امکان سفارش گیربکس اتوماتیک شش سرعته هم برای این خودرو وجود دارد. قلب تپنده این خودرو یک پیشرانه ۲.۴ لیتری بنزینی چهار سیلندر جای پیشرانه قدیمی ۲ لیتری این خودرو را گرفته است. همچنان تویوتا GR ۸۶ به صورت تنفس طبیعی بوده و پیشرانه نیز از نوع تخت و باکسر بوده که قادر به تولید بیشینه قدرت ۲۳۲ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر در ۳۷۰۰ دور بر دقیقه است. به لطف این پیشرانه حجیم تر و قدرتمندتر، نسل جدید تویوتا ۸۶ حدود ۱.۱ ثانیه در شتاب اولیه نسبت به نسل قبل سریع تر شده و قادر است طی ۶.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. جدا از تولید قدرت بیشتر، تویوتا اظهار کرده که این پیشرانه جدید پاسخ بهتری دارد و عملکردی نرم و بدون لرزش در دورهای پایین تا بالا از خود نشان می دهد. تویوتا GR ۸۶ که تکمیل کننده خانواده محصولات GR این خودروساز ژاپنی شامل GR یاریس، GR سوپرا و GR سوپر اسپرت بوده، دارای چندین کیت آیرودینامیکی به منظور بهبود پایداری و ارتقا پاسخ فرمان است. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون بوده و تعلیق عقب هم از نوع جناغی دوبل است. تویوتا برای این خودرو رینگ هایی ۱۸ اینچی با تایرهای ۲۱۵/۴۰ نصب کرده است. کاملا مشابه با سوبارو BRZ همانند نسل پیشین، نسل جدید تویوتا ۸۶ نیز کاملا مشابه با سوبارو BRZ طراحی شده و مانند سیبی هستند که از وسط به دو نیم تقسیم شده است! تنها تفاوت بارز میان دو خودرو در طراحی ظاهری به طراحی جلوپنجره مربوط می شود که در مدل تویوتا مقداری حالت تهاجمی تری دارد. طراحی جلوپنجره تا حدودی مشابه نمونه دیده شده در تویوتا GR یاریس بوده و باید اشاره کنیم که گرافیک درونی چراغ های LED جلو نیز مقداری نسبت به نمونه نصب شده در سوبارو BRZ تفاوت دارد. شباهت میان تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ درون کابین هم دیده می شود و جدا از تودوزی متفاوت صندلی ها و نصب نشان GR روی غربیلک فرمان، طراحی کابین میان این دو خودرو کاملا مشترک است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی هفت اینچی برای راننده طراحی شده و در میان داشبورد هم یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی و مالتی مدیا دیده می شود. از استایل دریچه های سیستم تهویه مطبوع گرفته تا صندلی ها و شیفتر دنده و پدال ها، همگی میان تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ مشترک هستند. نسخه های مجهز به گیربکس اتوماتیک تویوتا ۸۶ هم به سیستم ایمنی و کمکی راننده پیشرفته سوبارو EyeSight مجهز شده اند. در واقع تویوتا این خودرو را به نوعی مدیون پیشرانه سوبارو، تکنولوژی سوبارو، طراحی سوبارو و سیستم های ایمنی سوبارو بوده و تنها لوگوی خود را روی آن چسبانده است! سخن پایانی نسل دوم تویوتا ۸۶ قرار است که از پاییز سال جاری در ژاپن به فروش برسد و سپس عرضه آن به سایر بازارهای جهانی نیز آغاز می شود.
کد محتوا: ۲۲۲۳۷
ارسال: چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۲:۰۲
به روز شده: چهارشنبه، ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸:۱۹
کلید واژهها: سوبارو، تویوتا
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۷۷۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.