خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
انتخاب لنت ترمز مناسب برای خودرو
لنت ترمز قطعه ظاهرا ساده اما بسیار مهمی است که اگر معیوب یا بیکیفیت باشد خطرساز خواهد بود.
هر آن چیزی که در مورد پاور باکس (Power Box) و کاربرد آن در خودرو باید بدانید
بسیاری از صاحبان خودروهای اسپرت و به روز که اغلب جوانان هستند برای افزایش قدرت خودروی خود از موارد بسیار مختلفی استفاده میکنند ولی یکی از مواردی که معمولا به اشتباه و یا درست، از آن برای افزایش قدرت استفاده میشود به تیونینگ باکس یا در اصطلاح علمیتر پاور باکس (Power Box) مشهور است که در ادامه به بررسی جزئیات بیشتری از آن در خودروهای مسابقهای میپردازیم.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
آیرودینامیک خودرو چیست؟
بهبود آیرودینامیک مسئلهای کاملا مهندسیشده است که در تمام خودروسازیهای جهان به آن توجه میشود؛ پس چرا برخی در اجرای آن شکست میخورند؟
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
چهارشنبه، ۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
افزایش سطح کیفی روغن موتور، به وسیله مکمل
جمعه، ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
نگاهی کوتاه به پژو ۳۰۱ ۲۰۱۶ + قیمت خودرو در بازار
سهشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
اولین رانندگی با فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰
شنبه، ۱۶ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹
خاص ترین مدل های خودرو مزدا MIATA
یکشنبه، ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تویوتا یاریس ۲۰۲۱ خودرو سال اروپا شد
نسل جدید تویوتا یاریس توانست عنوان خودرو سال ۲۰۲۱ اروپا را دریافت کند. این هاچ بک ژاپنی موفق شد با کنار زدن رقبای مهمی همچون فیات ۵۰۰، کوپرا فورمنتور، فولکس واگن ID.۳، اشکودا اکتاویا، لندروور دیفندر و سیتروئن C۴ به این مقام دست یابد.
چهارشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹:۱۰ |
همچون هر سال، امسال هم قرار بود که مراسم ECOTY در طول نمایشگاه ژنو برگزار شود. اما برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۱ لغو شد و برگزار کنندگان مجبور شدند که این رویداد را در همان مکان اجرا کنند و همزمان، پخش زنده آن را در سراسر جهان پوشش دهند. در ژانویه همین امسال، تویوتا یاریس همراه با ۶ خودرو دیگر، به عنوان فینالیستهای مراسم خودرو برتر سال، معرفی شدند. اولین شرط برای شرکت کردن خودروها در این رقابت، این بود که آنها به تازگی معرفی شده باشند یا حتما تا پیش از پایان سال، به بازار ۵ کشور اروپایی یا بیشتر، عرضه گردند. یاریس جدید پیش از هر چیز به دلیل ظاهر متمایز، کیفیت ساخت بالا، هندلینگ قابل قبول، پرفورمنس چشم گیر و تجهیزات رفاهی و ایمنی خوبی که دارد، مورد توجه قرار گرفت. فرانک جانسن، دبیر مراسم انتخاب خودرو سال، در این خصوص گفته است: «مهمترین ویژگی یاریس جدید که مورد تحسین هیئت داوران قرار گرفت، فناوری هیبرید کارآمد و پیشرفته این خودرو بود. برنده امسال رقابت، به خوبی توانست شایستگیهای خودش را در مقابل ۶ فینالیست دیگر، به رخ بکشاند.» کمپانی تویوتا هم نسبت به این افتخار آفرینی یاریس، ابراز خوش حالی کرده اند. مت هریسون، مدیر اجرایی تویوتا در اروپا، درباره این جایزه گفته است: «این افتخاری بزرگ برای تویوتا است و من میخواهم در همین جا از توجه خوب و حسن انتخاب هیئت داوران، تشکر کنم. من دوست دارم که از این افتخار کسب شده، برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر در تیمهای تحقیق و توسعه تویوتا در ژاپن و اروپا، استفاده کنیم.» هاچ بک جمع و جور و دوست داشتنی ژاپنیها، در حال پیوستن به جمع رنو کلیو و فولکس واگن گلف است که هر کدام تاکنون بیش از یک بار در رقابتهای انتخاب خودرو سال اروپا، شایسته دریافت مقام شده اند.
کد محتوا: ۲۲۲۲۳
ارسال: چهارشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹:۱۰
به روز شده: چهارشنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴:۵۵
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا یاریس
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۹۰۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.