نسل جدید نیسان قشقایی معرفی شد

  کراس‌اوور کامپکت نیسان قشقایی که نسل اول آن زمانی در کشورمان هم عرضه شد، پرفروش‌ترین کراس‌اوور اروپا محسوب می‌شود. این خودرو از زمان عرضه به بازار در سال ۲۰۰۶ تاکنون بیش از سه میلیون دستگاه در اروپا فروش داشته است و بنابراین محصول بسیار مهمی برای نیسان محسوب می‌شود.  

سه‌‌شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۱۱ |

حال با توجه به اینکه این شرکت ژاپنی این روزها در شرایط سختی به سر می‌برد و با کاهش چشمگیر فروش مواجه شده است، نسل سوم قشقایی را معرفی کرده تا بتواند اوضاع خود را بهبود بخشد. این کراس‌اوور جدید در داخل و خارج و همین‌طور زیر پوست خود تغییرات عمده‌ای را تجربه کرده است.

نسل جدید قشقایی در بیرون با جلوپنجره V شکل بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی باریک‌تر LED با دی‌لایت‌های بومرنگی، ظاهری عضلانی‌تر پیدا کرده و به دیگر ساخته‌های جدید نیسان شبیه شده است. نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی کمی بزرگ‌تر از قبل شده به‌گونه‌ای در طول ۳۵ میلی‌متر، در عرض ۳۲ میلی‌متر و در ارتفاع ۲۵ میلی‌متر رشد داشته و فاصله محوری آن‌هم ۲۰ میلی‌متر بیشتر شده است. خریداران می‌توانند از بین ۱۱ رنگ بیرونی مختلف و پنج ترکیب دورنگ یکی را برای قشقایی جدید انتخاب کنند درحالی‌که برای اولین بار در تاریخ این مدل، نیسان رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی را هم به‌صورت سفارشی برای آن ارائه کرده است.

یکی از بزرگ‌ترین ارتقاءهای قشقایی را می‌توان در داخل آن با طراحی کاملاً جدید، متریال باکیفیت و تکنولوژی‌های بروز شده دید. صفحه آمپر خودرو هم‌اکنون به نمونه‌ای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی تبدیل شده که طرح آن قابل تنظیم است و اطلاعاتی مثل ناوبری را به نمایش درمی‌آورد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قشقایی هم از طریق یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی ارائه می‌شود که اپل کارپلی و اندروید اتوی بی‌سیم را ارائه می‌کند. علاوه بر این، یک نمایشگر سربالای ۱۰.۸ اینچی هم وجود دارد که بزرگ‌ترین نمونه در این کلاس محسوب می‌شود. در کابین قشقایی پورت‌های USB در جلو و عقب برای شارژ گوشی‌ها تعبیه شده و وای فای داخلی با قابلیت اتصال حداکثر هفت دستگاه هم وجود دارد.

نسل جدید قشقایی صرفاً با پیشرانه‌های هیبریدی در بازار اروپا عرضه خواهد شد که شامل یک موتور بنزینی هیبریدی خفیف و یک نسخه هیبریدی کامل با قوای محرکه نوآورانه e-Power نیسان می‌شود. پیشرانه بنزینی هیبریدی خفیف از نوع ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربو است که در دو سطح قدرت ۱۳۸ اسب بخار و ۱۵۶ اسب بخار با گیربکس‌های شش سرعته دستی یا CVT ارائه می‌شود. برای این موتور سامانه چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود اما فقط برای نسخه ۱۵۶ اسب بخاری و گیربکس CVT قابل سفارش خواهد بود. نسخه هیبریدی e-Power قشقایی اما با سایر مدل‌های هیبریدی موجود در بازار متفاوت است زیرا از پیشرانه بنزینی فقط به‌عنوان ژنراتور تولید برق استفاده می‌کند و موتور به چرخ‌ها متصل نیست.

قوای محرکه این نسخه از یک پیشرانه ۱.۵ بنزینی لیتری ضریب تراکم متغیر با ۱۵۴ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل شده که ۱۸۷ اسب بخار قدرت را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. با این قوای محرکه، رانندگی قشقایی شبیه به خودروهای الکتریکی خواهد بود زیرا چرخ‌ها صرفاً از موتور الکتریکی نیرو می‌گیرند. در صورت لزوم نیز پیشرانه بنزینی روشن می‌شود و برای افزایش راندمان سوخت و تولید آلایندگی کمتر، همیشه در محدوده دور مطلوب کار می‌کند. این قوای محرکه، درحالی‌که دور موتور را پایین نگه می‌دارد، رانندگی تمام الکتریکی با پاسخ فوری، احساس گشتاور بالا و شتاب بهتر از رقبای هیبریدی سنتی را ارائه می‌کند.

قشقایی جدید اولین محصول نیسان در اروپا محسوب می‌شود که از پلت‌فرم CMF-C اتحاد رنو-نیسان استفاده می‌کند. این پلت‌فرم امکان کاهش وزن خودرو را برای جبران افزایش ابعاد و قطعات اضافی سیستم هیبریدی فراهم کرده است. به‌عنوان‌مثال، درب صندوق بار حالا از یک ماده کامپوزیتی ساخته شده و ۲.۶ کیلوگرم سبک‌تر از قبل است. علاوه بر این، همه درها، گلگیرهای جلو و کاپوت هم از آلومینیوم ساخته شده و کاهش وزن ۲۱ کیلوگرمی را به دنبال داشته‌اند. به لطف این موارد و اقدامات دیگر در زمینهٔ کاهش وزن، حالا بدنه قشقایی مجموعاً ۶۰ کیلوگرم سبک‌تر و ۴۱ درصد مستحکم‌تر از قبل شده است.


نسل جديد نيسان قشقايي معرفي شد
نسل جديد نيسان قشقايي معرفي شد
نسل جديد نيسان قشقايي معرفي شد


نسل جدید نیسان قشقایی معرفی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۱۷

ارسال: سه‌‌شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۱۱

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳:۲۷

کلید واژه‌‌ها: نیسان، نیسان قشقایی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۱۱

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.