پورشه ۹۱۱ GT۳ مدل ۲۰۲۱ رسما معرفی شد؛ لذت ناب رانندگی از پیست تا خانه

  نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT۳ رسما توسط پورشه معرفی شد. این مدل با برچسب قیمت پایه ۱۲۳.۱۰۰ پوندی به فروش خواهد رسید.  

چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۸ |

موتور این سوپرخودرو توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد ۹۹۱.۲ است. حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد.

پورشه برای توصیف این محصول جدید از توضیح کوتاه زیر استفاده کرده است:

«یک سوپرخودرو جاده‌ای با قابلیت های بالا در پیست های مسابقه‌ای که امکان استفاده به صورت روزمره را برای خریداران فراهم می‌کند».

بخش موتور اسپرت پورشه به شدت درگیر این پروژه بوده است تا عملکرد فنی این محصول مورد انتظار را به سطح جدیدی برساند.

همانند همیشه این محصول از موتور ۴ لیتری ۶ سیلندر تخت شکل تنفس طبیعی نیرو می‌گیرد. همچنین در بخش آیرودینامیک و فن آوری‌های اختصاصی با محصولی کاملا جدید طرف هستیم. در نتیجه این تغییرات نسل جدید ۹۱۱ GT۳ یک دور کامل پیست نوربرگ رینگ موسوم به جهنم سبز را در عرض ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه پشت سر می‌گذارد. این رکورد با مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک به ثبت رسیده است.

طراحی ظاهری و آیرودینامیک
مهم ترین مشخه طراحی ظاهری نسل جدید ۹۱۱ GT۳ را باید بال عقب آن دانست که از مدل مسابقه‌ای ۹۱۱ RSR الهام گرفته شده است. این بال به طور دستی قابلیت تغییر زاویه را دارا است و به همراه دیفیوزر در بخش زیرین خودرو می‌تواند در حالت های مختلف از جمله حداکثر نیروی رو به پایین و یا حداقل نیروی رو به پایین با کمترین میزان درگ مورد استفاده قرار بگیرد.

در نمای جلو از یک سپر با طراحی جدید و ساده‌تر استفاده شده تا از نظر عبور جریان هوا بهینه باشد. همچنین بر روی کاپوت خودرو دو خروجی هوا قرار گرفته است. سقف فیبرکربنی نیز به صورت یک آپشن مجزا به فروش می‌رسد.

از دیگر آپشن های بدنه می‌توان به آینه‌های فیبرکربنی، چراغ های جلو با تم سیاه، چراغ عقب با طراحی متفاوت و محافظ لبه های رینگ به رنگ آبی یا قرمز اشاره کرد.

قوای محرکه
همانند دیگر مدل های نسل جدید که با کد ۹۹۲ خوانده می‌شود، GT۳ با بدنه پهن تولید می‌شود. گرچه هنوز ابعاد دقیق توسط پورشه منتشر نشده تا ببینم به چه میزان از نظر طولی و عرضی ابعاد آن تغییر کرده است. با این وجود پورشه وزن این محصول را در مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته دستی ۱۴۱۸ کیلوگرم و در مدل مجهز به گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک PDK برابر با ۱۴۳۵ کیلوگرم اعلام کرده است.

پورشه در جهت کاستن از وزن خودرو، از کربن ضد آب با الیاف پلاستیکی (CFRP) برای ساخت کاپوت و همینطور شیشه های سبک وزن استفاده کرده است. همچنین با توجه به رینگ های آلیاژی و استفاده از صندلی های سبک وزن عقب نسل جدید تنها ۵ کیلوگرم سنگین تر از نسل قبلی آن است.

سیستم خروجی اگزوز نیز در حدود ۱۰ کیلوگرم سبک تر شده است و مجهز به فلپ با قابلیت باز و بسته شدن است تا از نظر حجم تولید صدا و همینطور قوانین زیست محیطی در بهترین شرایط خود قرار بگیرد.

موتور این سوپرخودرو توانایی تولید ۵۰۳ اسب بخار قدرت را دارد که در حدود ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسل قبلی با کد ۹۹۱.۲ است. حداکثر سرعت آن نیز به ۳۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان احتیاج دارد.

حداکثر دور موتور این محصول نیز به ۹۰۰۰ rpm می‌رسد. مصرف سوخت میانگین GT۳ برابر با ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر در حدود ۲۸۳ تا ۳۰۴ گرم کربن دی اکسید تولید می‌کند. برای اولین بار در سری ۹۱۱ از تعلیق جناغی دوبل در محور جلو استفاده شده است و تعلیق عقب نیز از سیستم مولتی لینک با اتصالات چندگانه بهره می‌برد.

دیسک ترمز در جلو ابعادی برابر با ۴۰۸ میلی متر و ۳۸۰ میلی متر در عقب دارد. به طور استاندارد چرخ های ۲۰ در جلو و ۲۱ اینچی در عقب کار شده است. لاستیک فابریک این محصول میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ با ابعاد ۲۵۵/۳۵ در جلو و ۳۱۵/۳۰ در عقب است. همچنین امکان انتخاب لاستیک های نیمه مسابقه‌ای میشلن کاپ ۲ R نیز وجود دارد.

فضای داخلی و فن آوری
تقریبا طراحی داخلی اتاق هیچ تفاوت چشمگیری با دیگر مدل های نسل جدید ۹۱۱ ندارد و تنها با هدف کاهش وزن از قطعات و جنس های سبک وزن استفاده شده است. با این وجود دیگر امکان حذف سیستم تهویه مطبوع وجود ندارد.

تریم آلکانتارا، صندلی های اسپرت ساخته شده از فیبرکربن و همینطور رول کیج از مهم ترین ویژگی های اتاق GT۳ است.

پورشه از یک اهرم دنده مشابه در هر دو مدل دستی و اتوماتیک استفاده می‌کند.

مدیر بخش GT شرکت پورشه شخصا دوست دارد در مدل اتوماتیک به وسیله اهرم دنده را تعویض کند و علاقه‌ای به شیفترهای پشت فرمان ندارد. با انتخاب حالت مسابقه‌ای تنها اطلاعات اساسی بر روی صفحه نمایش به نمایش در می‌آید که از جمله آنها می‌توان به میزان باد لاستیک، میزان فشار روغن و همینطور دمای روغن و آب اشاره کرد.

پورشه از ماه می سال جاری این محصول را به مشتریان خود تحویل خواهد داد و پس از آن قرار است مدل تورینگ که بدون بال عقب و تنظیمات مسابقه‌ای است را معرفی و به بازار عرضه کند.


پورشه ۹۱۱ GT۳ مدل ۲۰۲۱ رسما معرفی شد؛ لذت ناب رانندگی از پیست تا خانه
گزارش

کد محتوا: ۲۲۲۱۲

ارسال: چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۸

به روز شده: چهارشنبه، ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱:۳۶

کلید واژه‌‌ها: پورشه، پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۱۱ GT۳

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۶۲۲

زبان: پارسی

(۱ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.