مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
چرا قدرت موتور خودرو کاهش مییابد؟
امروزه با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی و استفاده از موتورهای پیشرفته، روند عیب یابی خودروها نیز تخصصی تر از قبل شده است.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
نگاهی به برترین خودروهای لیموزین در جهان
دوشنبه، ۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
نگاهی عمیق به شورولت کامارو توربو ۱LE مدل ۲۰۱۹+فیلم
یکشنبه، ۹ دیماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
سواری کوتاه با مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹+فیلم
چهارشنبه، ۲۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
نگاهی به ۱۱ سدان اسپرت با قیمت زیر ۴۰,۰۰۰ دلار
چهارشنبه، ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
سریع ترین و قدرتمندترین محصول تاریخ ب ام و
ب ام و M۵ CS ۲۰۲۲ معرفی شد
ب ام و M۵ به روززرسانی شده ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد؛ از همان زمان کری خوانی های ب ام و در خصوص نسخه سرسخت تر این خودرو یعنی مدل CS آغاز شده بود. از آن زمان تصاویر جاسوسی بسیاری از M۵ CS در اینترنت به همراه چند تیزر رسمی توسط ب ام و منتشر شده است. ولی در این لحظه همه این تصاویر جاسوسی و تیزرها دیگر اهمیتی ندارند؛ چراکه M۵ CS رسما معرفی شده و واقعا سریع است!
چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴:۳۸ |
مشخصات فنی M۵ CS قبل از اینکه به میزان سریع بودن M۵ CS بپردازیم نیاز است بدانید که ب ام و ادعا کرده که این خودرو ۱۰۵ کیلوگرم نسبت به نسخه M۵ کامپتیشن پکیج سبک تر است. این مدل ضمن دارا بودن وزن کمتر، قدرت بیشتری هم دارد. در واقع ب ام و M۵ CS به لطف بهره بزدن از پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر دو توربوشارژ ۶۳۶ اسب بخاری، قدرتمندترین محصول بخش M این برند آلمانی تا به امروز محسوب می شود. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت xDrive به هر چهار چرخ منتقل می شود. ولی برای بهبود ترکشن تایرهایی چسبنده تر برای M۵ CS نصب شده است. ب ام و در زیر پوست اقدام چندانی جهت ارتقا شاسی M۵ CS انجام نداده و صرفا فنربندی ها در هر دو اکسل را به روزرسانی کرده تا با وزن کمتر این مدل هماهنگی کامل داشته باشند. در هر چهار چرخ تایرهای ۲۰ اینچی پیرلی P Zero Corsas نصب شده اند که در جلو سایزی ۲۷۵/۳۵ و در عقب سایزی معادل ۲۸۵/۳۵ دارند. آمار و ارقام عملکرد در خصوص عملکرد این سدان قدرتمند لوکس، گزارش های متفاوتی شنیده بودیم و حال اعداد و ارقام اعلامی توسط ب ام و مقداری نسبت به قبل متفاوت است. ولی با این حال ب ام و M۵ CS قادر است طی تنها ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد و برای عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۱۰.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. علی رغم شتاب بیشتر نسبت به M۵ معمولی، بیشینه سرعت قابل پیمایش این مدل هم روی ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. باید یادآور شویم که عملکرد از بسیاری از سوپراسپرت های امروزی نیز برتر بوده و این اعداد و ارقام توسط یک سدان چهار نفره لوکس سنگین وزن به ثبت رسیده است! طراحی کابین به محض ورود به داخل کابین M۵ CS صندلی های M کربن ب ام و با تودوزی مشکی و تریم قرمز رنگ آن جلب توجه می کنند. در ردیف عقب هم دو صندلی اسپرت مجزا از یکدیگر مشابه صندلی های جلو نصب شده که به وسیله یک کنسول میانی کوچک از یکدیگر جدا شده اند. این صندلی های عقب هم دارای تکیه گاه های جانبی مستحکم و کاربردی هستند تا سرنشینان عقب هم در مانورها به خوبی در سر جای خود روی صندلی حفظ شوند. روی هر چهار صندلی نقشه پیست ۲۰.۷ کیلومتری نوربرگ رینگ آلمان تودوزی شده و دلیلش این می تواند باشد که ما نسخه های پرتوتایپ متعددی از M۵ CS را تا به امروز در حالت تست در این پیست مشاهده کرده ایم. نقش و نگار پیست نوربرگ رینگ روی صندلی های M۵ CS به این موضوع هم می تواند اشاره داشته باشد که ب ام و با این خودرو قصد شکستن رکورد خودروهای سدان در این پیست را دارد. از جمله سایر به روزرسانی های اعمال شده در کابین می توان به نصب نشان CS روی رودریها، صندلی و داشبورد اشاره داشت. همچنین یک تکیه گاه آرنج ثابت در کنسول وسط به جای نمونه بازشو در M۵ معمولی طراحی شده که به گفته ب ام و باعث کاهش وزن زیادی شده است. البته M۵ CS یک خودروی مسابقه ای خشک و خسته کننده نیست؛ بلکه هنوز تجهیزات زیادی برای لذت بردن از مسیر مانند نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی مالتی مدیا در میان داشبورد وجود دارند. طراحی ظاهری به محض برخورد با ب ام و M۵ CS، متوجه تریم طلایی و فیبر کربنی این خودرو می شوید. ب ام و این تریم را گلد برنز نامیده و این تریم طلایی رنگ در قسمت محیطی جلوپنجره، نشان ها و رینگ های ۲۰ اینچی M۵ CS مشاهده می شوند. همچنین از مواد پلیمری و فیبر کربنی برای ساخت کاپوت، اسپلیتر جلو، دیفیوزر عقب، اسپویلر عقب و قاب آینه های جانبی در این خودرو استفاده شده است. همچنین کاور پیشرانه نیز از جنس فیبر کربن ساخته شده است و ب ام و ادعا کرده که ۷۰ کیلوگرم وزن تنها به لطف همین سه اقدام از وزن کلی این خودرو نسبت به M۵ معمولی کاسته شده است. برای اینکه به ماهیت مسابقه این خودرو بیشتر اشاره شده باشد، حالت L شکل درون چراغ های جلو از رنگ سفید در نسخه های معمولی M۵ به رنگ زرد در مدل CS تغییر پیدا کرده است. سخن پایانی ب ام و M۵ CS جدید تنها به عنوان مدل ۲۰۲۲ تولید خواهد شد و ب ام و قصد دارد که این مدل را تنها یک سال به بازار عرضه کند تا محصولی خاص و تولید محدود حفظ شود. قرار است که عرضه ب ام و M۵ CS از بهار به بازارهای جهانی آغاز شود. هنوز قیمت قطعی این سدان لوکس قدرتمند و فوق سریع اعلام نشده، ولی انتظار داریم که قیمت بسیار بالایی در حدود ۲۴۰ هزار دلار داشته باشد.
کد محتوا: ۲۲۱۹۴
ارسال: چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴:۳۸
به روز شده: چهارشنبه، ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳:۲۱
کلید واژهها: ب ام و، ب ام و M۵
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۹۰۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.