(۰۲۱) ۲۲۲ ۷۸ ۷۸ ۹
حذف کارت سوخت در تهران از امروز چهارم خرداد!
یکشنبه، ۴ خردادماه ۱۴۰۴ - ۰۷:۲۰:۲۶
قرار است یک شنبه چهارم خردادماه ۱۴۰۴ کارت سوخت در یکی از جایگاههای شهر تهران غیرفعال شود.
ادامه مطلب
تصاویری از گرن لوسو کوپه: به اعتقاد خیلی ها، آخرین زیبای ب ام و
دوشنبه، ۱۰ دیماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷:۲۵
ب ام و گرن لوسو کوپه نامی برای یکی از خاص ترین محصولات خودرویی جهان است که توسط باواریایی ها در همکاری با کمپانی افسانه ای پینینفارینا متولد شد.
ارزانترین و بهترین شهر برای خرید ماشین دست دوم کجاست؟
دوشنبه، ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸:۹۹
بازار خودرو ایران از حدود پنج سال گذشته تاکنون در شرایط رکود، تورم و تردید به سر میبرد. در نتیجه کاهش عرضه خودروهای صفرکیلومتر به بازار، اکنون مشتریان بیش از هر زمان دیگر به خرید خودروهای کارکرده علاقهمند شدهاند.
خریداران تارا در بورس کالا بیش از ۱۰۰ میلیون سود کردند!
شنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴:۱۸
اگر هفته پیش از بورس کالا، خودروی تارا خریداری کرده بودید، بین ۱۰۱ تا ۱۳۴ میلیون نسبت به بازار، تارا را ارزانتر دریافت میکردید!
اشتباه رایج رانندگان در مورد سن الزامی شدن معاینه فنی خودرو
شنبه، ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶:۲۶
یک باور غلط درباره سن الزامی شدن معاینه فنی خودروها وجود دارد که باعث طولانی شدن صف معاینه فنی خودرو میشود.
مهمترین نکات برای بازدید ماشین قبل از سفر
دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰:۲۲
قبل از شروع سفر نوروزی خود با خودرو، بررسی دقیق و کامل وضعیت خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است. این بررسی شامل بررسی سطوح مایعات، تایرها، ترمزها، باطری، چراغها و تایمینگ بلتها میشود.
فرداموتورز با دست پر در بازار سدانها
ماشین MG۵ ماجراجوی جدید بازار خودرو
دوشنبه، ۱۶ بهمنماه ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷:۰۴
شرکت فردا موتورز در تلاش است تا برای حضور پر رنگ تر در بازار خودرو ایران دست بالاتری در زمینه خودروهای سدان داشته باشد و از همین رو زنگ خطر را با محصولات ام جی به صدا درآورده است.
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷:۱۲
حفظ سلامت خودرو و مراقبت از آن یک هنر است. برای آنکه فردی خودش را یک راننده قلمداد کند، بایستی روشهای نگهداری از خودرو را به خوبی آموخته باشد.
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳:۳۶
در شرایط حال حاضر خرید خودرو صفر برای قشر بزرگی از جامعه غیر ممکن شده، فروش اقساطی خودرو در شرکت های کوچک و بزرگ انجام می شود. در خرید خودروی اقساطی باید حسابی زبر و زرنگ باشید تا سر شما کلاه نگذارند؛ چون بسیاری از دلالان و کلاهبرداران به انتظار آدم هایی نشسته اند که از بازار خودرو سر در نمی آورند و به راحتی وارد بازی چنین افرادی می شوند.
راهنمای خرید MVM X۲۲؛ مشخصات فنی، آپشن ها، قیمت و شرایط فروش
چهارشنبه، ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۵۵
MVM X۲۲ بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد.
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲:۵۱
خرید خودروی دست دوم با کارکرد بالا ریسکهای زیادی در بر دارد اما با رعایت این ۵ نکته مهم میتوانید خریدی مطمئنتر داشته باشید.
شرایط دریافت پلاک گذر موقت چیست؟ هزینه + مراحل گرفتن پلاک
دوشنبه، ۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳:۵۰
در این مطلب میگوییم پلاک گذر موقت چیست، خودرو گذر موقت چیست، شرایط ماشین گذر موقت چگونه است.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
یکشنبه، ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵:۰۶
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
شنبه، ۲۰ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۲:۲۲
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
چگونه روغن موتور ماشین را خودمان در منزل تعویض کنیم
دوشنبه، ۸ مردادماه ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳:۳۲
در بحث نگهداری خودرو، کمتر چیزی به اندازه پایبندی به برنامه زمانی تعویض روغن، آسان و در عین حال مهم است. مزایای تعویض به موقع روغن موتور بسیار زیاد و غیرقابل کتمان است. تعویض منظم روغن، عملکرد موتور را بهبود میبخشد، طول عمر آن را افزایش میدهد و به خودرو کمک میکند تا به بالاترین بازده مصرف سوخت دست یابد. روغن تمیز برای روغن کاری مناسب و تضمین عملکرد روان موتور و تمیز ماندن اجزای داخلی پیشرانه کاملا ضروری است.
نگاهی به برترین خودروهای میتسوبیشی در طول تاریخ
زمانی، برند میتسوبیشی درست پابهپای دیگر شرکتهای بزرگ خودروسازی ژاپن چه ازنظر میزان تولید و فروش و چه ازنظر وجهه جهانی، بهصورت رقابتی پیش میرفت؛ اما امروزه و همچنین در سالهای گذشته، این برند با حرکتهای تناوبی خود نتوانسته بهروزهای اوج خودش در صنعت خودروسازی برسد.
دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۳۸ |
برندی که بهصورت سنتی، خودروها در آن، یک قسمت نهچندان بزرگ از امپراتوری تجاری میتسوبیشی محسوب شده و درنهایت نیز شرکت مستقل میتسوبیشی موتورز، از درون این برند بزرگ، ایجاد شد. ریشه و قدمت تولید خودرو در برند میتسوبیشی به سال ۱۹۱۷ و زمانی که این شرکت مدل نامآشنای A را به تولید رساند برمیگردد. ازآنجاییکه این مدل A، نسبت به مدلهای آمریکایی و اروپایی بسیار گرانتر بود، تنها ۲۲ دستگاه از آن تولید و عرضه شد. باگذشت زمان، در سال ۱۹۳۴، شرکت ساخت کشتی میتسوبیشی و شرکت ساخت جنگنده این برند، با یکدیگر ادغام شده و این شرکت، اولین خودروی مسافری ژاپنی را با سیستم چهارچرخ محرک (۴WD) به تولید رساند. خودرویی که شاید بتوان آن را طلیعهای برای حرکت روبهجلوی این شرکت بهمنظور ساخت خودرو دانست. اما در طول این سالها، بهترین خودروهای تولیدی میتسوبیشی ژاپن کدام ها بودهاند و هریک چه ویژگیهای خاصی را درون خود جایدادهاند. میتسوبیشی لنسر Evo X زمانی که درنهایت، خودروی اوو ایکس در چند سال قبل، به مرحله تولید نهایی رسید، شاید با قلب تپندهای همراه نشده بود که لیاقتش را داشت. خودرویی که در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و طراحی آن نیز از روی خودروهای جادهای با الهام گیری از مسابقات رالی صورت گرفته بود، میتوانست با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو خود،۲۹۱ اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده منتقل کند. درواقع باوجوداینکه رقیب هموطن این خودرو، یعنی سوبارو ایمپرزا، بیشتر در جادهها دیده شد، اما Evo X یک هیولای قدرتمند چه در جادههای معمولی و چه رانندگی آفرود بود. میتسوبیشی استاریون (Starion) خودروی کمتر شناختهشده نسبت به تویوتا سوپرا و مزدا RX-۷ که ویژگیهای خاص خود را برای ثابت کردن تواناییهایش داشت. استاریون با یک قلب تپنده ۲.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو عرضه شد که ازنظر قدرت، تقریباً همان تواناییهایی را از خود نشان داد که رقیبانش، به نمایش گذاشته بودند. موتور استاریون میتوانست ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۷ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این خودرو همچنین اولین خودروی ژاپنی بود که هم از سیستم تزریق سوخت کنترلشده با کامپیوتر و هم از سیستم توربوشارژ بهره میبرد. میتسوبیشی مونترو (Montero) اگرچه شاید ازنظر طراحی ظاهری، نتوان مونترو را آنطور که بایدوشاید توصیف کرد اما این خودروی ژاپنی بااینکه نتوانست درزمینهٔ ایمنی و امتیاز گیری در این حوزه، نمره خیلی خوبی را به دست آورد، توانایی آفرود مونترو با استفاده از موتور ۴ سیلندر و یا ۶ سیلندر (بسته به آپشن)، یک برگ برنده بسیار عالی برای آن محسوب میشد. میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ GSR نام سری لنسر شرکت میتسوبیشی، تاریخ طولانی دارد که میراث خودروهای رالی آن نیز در این کتاب، نام خود را جاودان کردهاند. نسخه ۱۶۰۰ GTR مربوط به سالهای ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۹، تنها در طراحی بدنه دو درب موجود بودند. در آفریقا، حتی این خودرو، پس از قهرمانی در دو دوره رالی سافاری در کشور کنیا، لقب «پادشاه خودروها» را از آن خود کرد. درحالیکه نسخه جادهای این لنسر،۱۰۸ اسب بخار قدرت تولید میکرد، نسخه مسابقهای آن میتوانست با موتور ۴ سیلندر خود تا نهایت ۱۶۹ اسب بخار را به جاده منتقل کند. میتسوبیشی اکلیپس جی-اس-ایکس توربو جایگزین خودروی استاریون، مدل اکلیپس (Eclipse) بود که نسخه GSX، از برترین مدلهای این خودرو محسوب میشد. خودرویی که با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو خود، میتوانست ۱۹۵ اسب بخار قدرت را به چهارچرخ (AWD) منتقل کند. درواقع این مدل دو درب با ظاهر و طراحی جذاب خود، توانست نامش را در کتاب صنعتی میتسوبیشی جاودانه کند. میتسوبیشی گالانت VR-۴ اگرچه خودروی گالانت VR-۴(سرواژههای Viscous Realtime ۴WD) سالهای زیادی را دوام نیاورد، اما در همان مدتزمان کوتاه عمر خود، توانست خودش را بهعنوان یک سدان با اندازه متوسط، بهخوبی ثابت کند. درحالیکه VR-۴، با موتور ۴ سیلندر توربو برای بیشتر نسخههای خود همراه بود، اما نسخه نهایی نسل هشتم گالانت پرفورمنس، با یک موتور ۲ لیتری ۶ سیلندر توربو ظاهرشده بود که میتوانست ۲۳۷ اسب بخار قدرت را به چهارچرخ خودرو (۴WD) منتقل کند. سرعت نهایی این گالانت مسابقهای،۲۲۵.۳ کیلومتر بر ساعت بود و میتوانست در زمان ۶.۵ ثانیه خود را از حالت سکون بهسرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. میتسوبیشی دیامانته با شروع دهه ۹۰ میلادی، ژاپن میتوانست خود را به خاطر تولید یک سدان فول-سایز باکیفیت عالی، تحسین کند. باوجوداینکه دیامانته، شبیه یک بی ام و سری ۵ در همان زمان، به نظر میرسید اما ویژگیهای خاص خود را بهعنوان یک خودروی ژاپنی، در اختیار داشت. این خودرو، همچنین دارای سیستم تعلیق اکتیو (فعال) بود که در زمان خود، یک سیستم نادر محسوب میشد. البته متأسفانه، میتسوبیشی تصمیم گرفت که دیامانته را در نسلهای بعدی خود، تبدیل به یک سدان خانوادگی معمولی و نه یک خودروی برتر مثل نسل اول خود کند. میتسوبیشی لنسر اوو ۵- نسخه تومی ماکینن (Tommi Makinen) خودروهای سری Evolution همیشه در خط تولید میتسوبیشی، بهعنوان هیولاهای قدرتمند و حتی مسابقهای شناختهشدهاند. نسخه Tomi Makinen، توانست چهارمین قهرمانی خود در مسابقات رالی جهانی را در سال ۱۹۹۹ به دست آورده و پسازآن، میتسوبیشی از نقشه مسابقات رالی، کنار رفت. این خودرو همچنین در کنار موتور قدرتمند، دارای ظاهر تهاجمی و جذابی است که همه را مجذوب خود میکند. همچنین، موتور ۴ سیلندر خطی این لنسر Evo، میتوانست تا ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۷۱.۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. میتسوبیشی ۳۰۰۰GT VR-۴ شرکت میتسوبیشی، توانست یکی از برترین و جذابترین خودروهای اسپرت در همهی زمانها را با تولید همین ۳۰۰۰GT به سرانجام برساند. ابرخودرویی که میتوانست با سیستم توربو دوقلو خود تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و از سیستمهایی مانند چهارچرخ محرک، سیستم فرمان برای چهارچرخ و آئرودینامیک فعال نیز استفاده کند. شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن نیز تنها ۵.۴ ثانیه بود و باقیمتی حدود نصف هوندا NSX، از رقیب هموطن خود نیز سریعتر بود.
کد محتوا: ۲۰۸۳۳
ارسال: دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۳۸
به روز شده: دوشنبه، ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۵
کلید واژهها: میتسوبیشی
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۹۴۸
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
این سایت ماحصل، تلاشهای چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخابها فراهم باشد.
«کاردو» واژهی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو میباشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شایسته خدمترسانی به شما باشد.
به دلیل حجم بالای آگهیهای ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آنها امکانناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز میتوانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باریرسانی استفاده کنید.
طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.