با کیا موهاوی جدید مدل ۲۰۲۱ آشنا شوید

  کیا موهاوی به‌عنوان یک شاسی‌بلند میان سایز قلدر و توانمند برای اولین بار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۸ رونمایی شد.  

دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۳۳ |

این خودرو که توسط طراح پیشین آئودی یعنی «پیتر شرایرر» طراحی شده بود، با برخورداری از شاسی نردبانی، توانایی‌های آفرود مناسبی را ارائه می‌کرد. موهاوی که مقطعی در کشورمان هم عرضه شد، با نام بورگو با مدل ۲۰۰۹ به بازار ایالات‌متحده هم راه یافت و با پیشرانه‌های ۳.۸ لیتری V۶ و ۴.۶ لیتری V۸ در این کشور به فروش رسید. موهاوی اما در آمریکا هرگز موفق نشد و به همین دلیل کیا پس از تنها یک سال به عرضهٔ آن در این کشور خاتمه داد اما فروش آن در مناطق دیگری مثل خاورمیانه، چین، روسیه و کره جنوبی همچنان ادامه یافت.

موهاوی که همچنان روی خط تولید کیا قرار دارد، در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرد اما سازندهٔ کره‌ای که به این تغییرات اندک قانع نبود، حدود دو سال پیش یک خانه‌تکانی اساسی در طراحی داخلی و خارجی این شاسی‌بلند انجام داد و آن‌را در نمایشگاه خودروی سئول ۲۰۱۹ رسماً رونمایی کرد. در این فیس‌لیفت هرچند همچنان ساختار اولیه و شاسی نردبانی موهاوی حفظ شده اما در طراحی آن تغییراتی اساسی صورت گرفته تا با محصولات مدرن کیا هماهنگ شود. موهاوی جدید که فقط در بازار داخلی کره جنوبی عرضه می‌شود، در سپتامبر ۲۰۱۹ با مدل ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد.

کیا در فیس‌لیفت جدید موهاوی طراحی قسمت جلویی آن‌را با چراغ‌های LED چهارتایی، جلوپنجرهٔ عریض و سپری مدرن کاملاً متحول کرده و نمایی باابهت‌تر به آن بخشیده که تا حدودی انسان را به یاد شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی می‌اندازد. مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها اما در پروفیل جانبی خودرو تقریباً هیچ تغییر قابل‌توجهی نسبت به قبل دیده نمی‌شود و کاملاً دست‌نخورده باقیمانده است. فرم کلی چراغ‌های عقب موهاوی هم همچنان آشنا به نظر می‌رسد اما این چراغ‌ها حالا به هم متصل شده و نوشتهٔ MOHAVE در بین آن‌ها کار شده است. در سپر عقب هم تغییراتی صورت گرفته و چهار سر اگزوز از زیر آن بیرون آمده است.

طراحان کیا کابین موهاوی را هم کاملاً از نو طراحی کرده و فضایی بسیار مدرن‌تر و لوکس‌تر را ایجاد کرده‌اند. در میانهٔ داشبورد کاملاً جدید این خودرو، یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۲.۳ اینچی افقی جای گرفته و یک نمایشگر قابل تنظیم هم برای سرنشین جلو در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی پشت غربیلک فرمان چهارپرهٔ جدید قرار گرفته و یک شارژر بی‌سیم هم در کنسول مرکزی تعبیه شده است. در همین حال، کیا با استفاده از تریم چرمی دورنگ مشکی و بژ در کل کابین موهاوی به همراه ‌تریم آلومینیومی و نوارهای چوبی، فضای مجللی را ایجاد کرده است. دو ردیف اول صندلی‌ها به گرم‌کن و تهویه مجهز هستند و سرنشینان ردیف دوم می‌توانند از کنترلر مجزای خود برای تنظیم سیستم تهویه استفاده کنند.

کیا به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۱ نیز تجهیزات و تکنولوژی‌های موهاوی را مورد به‌روزرسانی قرار داده و آن‌را به سیستم رانندگی نیمه‌خودکار با قابلیت استفاده در بزرگراه‌ها و در ترافیک‌های شلوغ و همین‌طور کروز کنترل مبتنی بر ناوبری هوشمند مجهز کرده که سرعت ورود و خروج از بزرگراه‌ها را تنظیم می‌کند. دستیار جلوگیری از برخورد جلو نیز اگر در چهارراه‌ها خطر برخورد با وسایل نقلیهٔ دیگر را تشخیص دهد به‌طور خودکار ترمزها را درگیر می‌کند. در کابین نیز خودرو نمایشگر سربالا از ۸.۵ اینچی به ۱۰ اینچی تبدیل شده و حالا می‌تواند اطلاعات پیچ‌های جاده را هم به نمایش درآورد.

موهاوی در کره جنوبی تنها با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V۶ توربودیزل با ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور عرضه می‌شود که با استانداردهای آلایندگی یورو ۶ مطابقت دارد. نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. ازآنجایی‌که موهاوی شاسی‌بلند با شاسی نردبانی است و باید از توانایی‌های آفرود مناسبی برخوردار باشد، کیا در کنسول مرکزی آن انتخاب‌گری با شش حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اقتصادی، اسپرت، شن‌وماسه، گِل‌ولای و برف تعبیه کرده است.

موهاوی مدل ۲۰۲۱ در سه تیپ به بازار کره عرضه می‌شود که قیمت تیپ پایهٔ آن بنام پلاتینوم از ۴۸.۷ میلیون وون معادل ۴۴,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. این رقم در تیپ میانی مستر به ۵۲.۸ میلیون وون معادل ۴۸,۳۰۰ دلار و در تیپ بالایی گراویتی به ۵۶.۹ میلیون وون معادل ۵۲ هزار دلار می‌رسد. تا این لحظه کیا هیچ برنامه‌ای برای عرضه موهاوی جدید در بازار ایالات‌متحده ندارد.


با كيا موهاوي جديد مدل ۲۰۲۱ آشنا شويد
با كيا موهاوي جديد مدل ۲۰۲۱ آشنا شويد
با كيا موهاوي جديد مدل ۲۰۲۱ آشنا شويد
با كيا موهاوي جديد مدل ۲۰۲۱ آشنا شويد


با کیا موهاوی جدید مدل ۲۰۲۱ آشنا شوید
خبر

کد محتوا: ۲۲۱۸۶

ارسال: دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۳۳

به روز شده: دوشنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹:۱۰

کلید واژه‌‌ها: کیا، کیا موهاوی ۲۰۲۱

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۳۴۷

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.