مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
۶ دلیل برای آنکه چانگان CS۳۵ بخریم
چهارشنبه، ۲۴ مهرماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲
۱۰ خودرویی که یک دهه گذشته صنعت خودروسازی را بازتعریف کرده اند
شنبه، ۱۴ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
بررسی تخصصی محاسن و معایب هایما S۷ توربو + فیلم
سهشنبه، ۲۱ فروردینماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فیس لیفتی به نسبت ساده ولی جوان پسندانه
تفاوت های سورن پلاس با نمونه معمولی چیست؟
سیاست تولید خودرو در ایران به این صورت بوده که یک محصول هرچند هم قدیمی و از مد افتاده باشد، مدت زیادی روی خط تولید باقی می ماند. خودروسازان هم هر چند سال یک بار منت سر مشتری گذاشته و یک فیس لیفت که چراغ لیفتی بیشتر نبوده از خودروی قدیمی و از مد افتاده خود راهی بازار می کنند و مشتری ساده پسند ایرانی هم جذب همین تغییرات هرچند ساده اعمال شده در خودرو می شود. سورن پلاس یا همان سورن سال، یک از جدیدترین فیس لیفت های ایران خودرو بوده که بر پایه سورن ELX طراحی و تولید شده است. در این مطلب قصد داریم که تفاوت های میان سورن پلاس و سورن ELX را برایتان شرح دهیم.
سهشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۰۷ |
در بیشتر نقاط دنیا هنگامی که خودرویی فیس لیفت می شود و پوست اندازی می کند، دیگر تولید نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت آن متوقف می شود. ولی در ایران به دلیل محدودیت های موجود و هزینه های بالای تولید خودرو این موضوع میسر نبوده و معمولا خودروی فیس لیفت شده با قیمتی گرانتر در کنار نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت به بازار عرضه می شود که این موضوع صرفا به نفع خودروساز است. اما خوشبختانه ایران خودرو در خصوص سورن پلاس سیاستی درست را انتخاب کرده و قصد دارد که این خودرو به طور کلی جایگزین سورن ELX کند و دیگر قصد عرضه سورن معمولی را ندارد. تفاوت های ظاهری لازم به یادآوری است که سورن خود فیس لیفتی موفق از سمند محسوب می شود و در واقع نسخه ارتقا یافته سمند از نظر سطح تجهیزات رفاهی است. معمولا فیس لیفت های انجام شده در صنعت خودروی کشور ما به مراتب ساده تر از فیس لیفت های خودروسازان خارجی است. از این رو میان سورن ELX و سورن پلاس نباید به دنبال تغییرات ظاهری شگرفی باشید. فیس لیفت های تمام خودروسازان ایرانی در واقع چراغ لیفت هستند؛ در سورن پلاس هم نباید به دنبال تغییر خطوط بدنه نسبت به سورن باشید. ایران خودرو برای سورن پلاس چراغ های جلو با گرافیک داخلی جدید به همراه چراغ روشنایی در روز را نصب کرده است. این چراغ ها دارای تم مشکی رنگ بوده که با جلوپنجره جدید و مشکی رنگ سورن پلاس هماهنگی خوبی در پروفیل جلو ایجاد کرده اند. در نمای جانبی تفاوت های اعمال شده میان سورن پلاس و نسخه پیشین بسیار محدود بوده و ایران خودرو تنها رینگ های آلومینیومی جدیدی برای سورن پلاس نصب کرده است. باید اعتراف کنیم که از دیدن رینگ آلومینیومی به جای قالپاق بر روی سورن پلاس بسیار خوشحال هستیم. چراکه این روزها خودروسازان داخلی علاقه زیادی نسبت به قالپاق پیدا کرده اند و به دلیل قیمت بالای رینگ اسپرت، از نصب آن روی خودرو خودداری می کنند. یکی دیگر از تفاوت های نمای جانبی سورن پلاس با سورن ELX، نصب دستیگره های آسان بازشو به جای نمونه های قدیمی است. در پروفیل عقب ایران اقدام به نصب چراغ های شفاف LED برجسته برای سورن پلاس کرده است. هرچند گرافیک درونی این چراغ ها به نسبت زیباست، اما نصب چنین چراغ های شفافی یک عقبگرد نسبت به طراحی سورن ELX به نظر می رسد. روی لبه صندوق عقب هم یک بال بسیار کوچک نصب شده تا زیبایی بصری این خودرو برای مخاطب بیشتر شود. کابین ایران خودرو تغییرات مثبت و سنجیده ای درون کابین سورن پلاس نسبت به نسخه پیشین اعمال کرده است. در این خودرو غربیلک فرمانی جدید با کلیدهای کنترلی مشابه نمونه نصب شده روی دنا، دیده می شود. همچنین طراحی رودری ها و داشبورد نیز با سورن ELX تفاوت هایی پیدا کرده است. ایران خودرو از کف پایی و تودوزی با دوخت و تم قرمز رنگ در این خودرو استفاده کرده تا حس و حال اسپرت به سرنشینان منتقل شود. در رودری ها نیز شاهد تریم مشکی پیانویی هستیم که نسبت به نمونه نصب شده در سورن طراحی و کیفیت بهتری دارند. در قسمت بالایی داشبورد، شاهد اضافه شدن یک نمایشگر به کابین سورن پلاس هستیم که اطلاعاتی مانند دمای بیرون و باز بودن درها و سایر جزییات خودرو را به راننده و سرنشین نمایش می دهد. در کنسول میانی هم شاهد تغییر طراحی قسمت پایینی و همچنین نصب شیفتر دنده جدیدی در سورن پلاس هستیم. پیشرانه از آنجایی که ایران خودرو در گذشته سورن را در دو نسخه تنفس طبیعی و توربوشارژ با پیشرانه EF۷ عرضه می کرد، بعید نیست که سورن پلاس را هم در دو مدل تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه کند. این حدس از جایی قوت می گیرد که این خودرو قرار است نقش یک محصول اسپرت میان رده را برای ایران خودرو بازی کند. سورن پلاس همانند سمند EF۷، دنا و دنا پلاس از پیشرانه EF۷ تنفس طبیعی بهره می برد. این پیشرانه ۱.۷ لیتری قادر به تولید بیشینه قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر است. نیروی تولیدی آن هم توسط گیربکس دستی پنج سرعته به محور جلو منتقل شده و سورن پلاس را طی ۱۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رساند. همچنین نهایت سرعت قابل پیمایش این خودرو هم ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. ایران خودرو از امروز پیش فروش سورن پلاس را با قیمت ۱۴۷ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان تومان آغاز کرده است. این قیمت، پس از اعلام قیمت خودروهایی مانند دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک و رانا پلاس توسط شورای رقابت اعلام شده است.
کد محتوا: ۲۱۱۰۲
ارسال: سهشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰:۰۷
به روز شده: سهشنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵:۳۶
کلید واژهها: سورن پلاس، سمند
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۳۸۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.