مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
پنج عمل ویرانگر موتور خودرو را بشناسید
موتوری که به علت عدم رسیدگی نیازمند تعمیر یا تعویض است، معمولا پرهزینهترین مشکل در نگهداری خودرو به حساب میآید که یک راننده ممکن است با آن مواجه شود.
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴ با تغییراتی همراه بوده که دانستن آنها برای هر رانندهای ضروری است. افزایش نرخ دیه، تغییر در محاسبه حق بیمه، جریمه دیرکرد و نحوه اعمال پوششها همگی نکاتی هستند که میتوانند مستقیما روی هزینهها و تعهدات شما تاثیر بگذارند.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
تجربه رانندگی با پورشه کاین GTS مدل ۲۰۱۳
دوشنبه، ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰
بزرگترین کراس اوور های بازار جهانی
شنبه، ۱۰ خردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
نگاهی به برترین خودروهای میتسوبیشی در طول تاریخ
دوشنبه، ۱۳ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
تزریق هیجان به جعبه دنده های CVT توسط تویوتا؛ e-CVT چگونه کار می کند؟
پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فیس لیفتی ساده و سطحی
رانا پلاس با رانا معمولی چه تفاوت هایی دارد؟
سیاست تولید خودرو در ایران به این صورت بوده که یک محصول هرچند هم قدیمی و از مد افتاده باشد، مدت زیادی روی خط تولید باقی می ماند. خودروسازان هم هر چند سال یک بار منت سر مشتری گذاشته و یک فیس لیفت که چراغ لیفتی بیشتر نبوده از خودروی قدیمی و از مد افتاده خود راهی بازار می کنند و مشتری ساده پسند ایرانی هم جذب همین تغییرات هرچند ساده اعمال شده در خودرو می شود. رانا پلاس (رانا+) یکی از جدیدترین فیس لیفت های ایران خودرو بوده که بر پایه محصول رانا طراحی و تولید شده است. در این مطلب قصد داریم که تفاوت های ظاهری میان این دو خودرو را برایتان شرح دهیم.
یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱:۰۱ |
در بیشتر نقاط دنیا هنگامی که خودرویی فیس لیفت می شود و پوست اندازی می کند، دیگر تولید نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت آن متوقف می شود. ولی در ایران به دلیل محدودیت های موجود و هزینه های بالای تولید خودرو این موضوع میسر نبوده و معمولا خودروی فیس لیفت شده با قیمتی گرانتر در کنار نسخه قدیمی و پیش از فیس لیفت به بازار عرضه می شود که این موضوع صرفا به نفع خودروساز است. تفاوت های ظاهری معمولا فیس لیفت انجام شده در صنعت خودروی کشور به مراتب ساده تر از فیس لیفت های سایر خودروسازان خارجی است. از این رو میان رانا معمولی و رانا پلاس نباید به دنبال تغییرات ظاهری عمقی و مهمی بگردید. در پروفیل جلو ایران خودرو اقدام به نصب چراغ ها با گرافیک جدید و تم مشکی رنگ در رانا پلاس کرده که چراغ LED روشنایی در روز نیز به آنها اضافه شده است. همچنین دیزاین مش بندی جلوپنجره رانا پلاس هم نسبت به رانا معمولی متمایز بوده و ظاهرا لوگوی ایران خودرو با ابعادی بزرگتر در میان جلوپنجره رانا پلاس نصب شده است. در نمای جانبی تفاوت های کمتری را میان این دو خودرو شاهد هستیم. ایران خودرو در رانا پلاس آینه های جانبی راهنما دار به همراه زه ضربه گیر همرنگ با بدنه نصب کرده است. در قسمت عقب دیزاین سپر هر دو مدل رانا با یکدیگر مشترک بوده، ولی گرافیک چراغ های عقب در رانا پلاس نسبت به رانا متفاوت بوده و محل قفل صندوق عقب نیز به قسمت میانی درب صندوق و زیر لوگوی ایران خودرو نقل مکان کرده است. کابین سطح تغییرات اعمال شده در طراحی کابین رانا پلاس تا حدودی بیشتر از نمای بیرونی است. در این قسمت ایران خودرو غربیلک فرمان جدیدی برای رانا پلاس نصب کرده که روی آن کلیدهای کنترلی مربوط به سیستم صوتی قرار دارند. همچنین گرافیک نمایشگرهای پشت فرمان هم نسبت به رانا تغییراتی داشته و از نمایشگر دیجیتالی بزرگتری در میان دو نمایشگر سرعت و دور موتور آنالوگ این خودرو استفاده شده است. ایران خودرو در بخش رودری ها و داشبورد سعی کرده مقداری کیفیت مواد به کار رفته را در رانا پلاس نسبت به رانا افزایش دهد. همچنین شاهد تغییراتی در ضبط و طراحی کنسول میانی رانا پلاس نسبت به گذشته هستیم. مشخصات فنی و قیمت از آنجایی که رانا پلاس صرفا یک فیس لیفت سطحی نسبت به رانا بوده، ایران خودرو هیچ تغییری در مشخصات فنی آن اعمال نکرده است. این خودرو همچنان از پیشرانه TU۵ ایرانیزه شده بهره می برد که یک موتور ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه نیز توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می شود. ایران خودرو در لیست قیمت جدید خود که امروز اعلام کرده، قیمت رانا پلاس را ۱۴۴ میلیون تومان بیان کرده است. این در حالی است که این خودروساز داخلی پیشتر وعده داده بود که رانا پلاس را در تابستان سال جاری با قیمت خام (بدون عوارض، هزینه تعویض پلاک، مالیات و …) زیر ۱۰۰ میلیون تومان راهی بازار می کند.
کد محتوا: ۲۱۰۹۵
ارسال: یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱:۰۱
به روز شده: یکشنبه، ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳:۱۵
کلید واژهها: رانا، رانا پلاس، ایران خودرو، فیس لیفت
نوع: نقد و بررسی
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۲۶۶۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.