آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران

  در تمام بازارهای خودرو جهان، یک سری از خودروها با بخت و اقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند و به فروش و محبوبیت بسیار بالایی می‌رسند اما در طرف مقابل هستند خودروهایی که کیفیت شاید بسیار بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشند اما به علت سیاست‌های غلط خودروساز در زمان معرفی، قیمت تمام‌شده و یا حتی عدم عرضه منظم آن به بازار باعث شده فروش خوبی را تجربه نکنند.  

سه‌‌شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷:۰۵ |

در این مقاله قصد داریم به خودروهای ناموفق و شکست‌خورده در بازار ایران بپردازم و می‌خواهیم با بررسی بازار داخلی و کیفیت این خودروها ببینم آیا این خودروها با توجه به قیمت معمولاً کمی که نسبت به رقبای خود دارند آیا هنوز هم ارزش خرید دارند یا خیر با ما همراه باشید.

۱- تویوتا سولارا


تویوتا کمری کوپه که در بازار ایران بانام تویوتا سولارا شناخته می‌شود یکی از خودروهای باکیفیت و خوبی است که به علت ورود محدود این خودرو به بازار ایران نتوانست به موفقیت و فروش بالایی برسد. شاید حتی خیلی از شماهایی که این مقاله را می‌خوانید ندانید ‌چنین محصولی از تویوتا در بازار خودرو کشور ما عرضه‌شده است.

اما این خودرو از یک پیشرانه ۳.۳ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند ۲۱۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود که‌ای کاش این قدرت به چرخ‌های عقب می‌رسید و لذت رانندگی دو چندان می‌شد اما همین موتور و گیربکس می‌توانند شتاب ۷ ثانیه‌ای را برای این خودرو به وجود آورند کنه عدد بسیار خوبی برای هم‌چین خودرو کوپه بزرگی محسوب می‌شود.

همان‌طور که گفته شد این خودرو بسیار کشیده و بزرگ طراحی‌شده است به همین علت فضای ردیف عقب علیرغم کوپه بودن، نسبتاً جادار و راحت است در همین‌جا هم باید بگویم که این خودرو سواری نرم و راحتی مثل سایر تویوتاهای دیگر دارد. در مورد کیفیت ادوات داخلی آن‌هم باید بگوییم به نسبت سن و سال این خودرو قابل‌قبول است.

اما شاید مهم‌ترین مشکل این خودرو کمیاب بودن قطعات ظاهری آن باشد و با یک تصادف کوچک شمارا به دردسر بی اندازد. در مورد قطعات فنی به علت مشترک بودن موتور و سایر قطعات فنی این خودرو با سایر خودروهای تویوتا خیلی مشکل خاصی را برای شما به وجود نمی‌آورد. در انتها باید گفت که شما می‌توانید این خودرو را در مدل‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ با بودجه ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

۲- سوزوکی کیزاشی


یکی دیگر از خودروهای ناموفق بازار ایران‌خودرو سوزوکی کیزاشی است که در سال ۹۰-۹۱ توسط ایران‌خودرو در فاز اول به کشور وارد شد و قرار بود این خودرو در فازهای بعدی به صورت مونتاژ داخل، وارد بازار شود. اما با اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا در سال ۱۳۹۱ این خودرو هم به علت واردات محدود نتوانست به محبوبیت زیادی در ایران برسد. اما این خودرو سدان شهری ژاپنی در سال ۲۰۰۹ به بازارهای جهانی معرفی شد. کیزاشی با ظاهر اسپرت و قوای محرکه نسبتا قدرتمند، و نیز فضای داخلی مناسب و باکیفیت، یک سدان مناسب برای جوانان و حتی خانواده‌ها به شمار می‌رود.

سوزوکی کیزاشی ایران‌خودرو از یک موتور ۲.۴ لیتری با ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که تمام این قدرت به‌وسیله یک جعبه‌دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودرو مشکل قطعات زیادی ندارد چون ایران‌خودرو تا حدودی این خودرو را پشتیبانی می‌کند اما ممکن است در شهرهای خارج از تهران این مشکل وجود داشته باشد. این خودرو در حال حاضر تنها به‌صورت دست‌دوم در بازار موجود است و در نمونه‌های سالم و کم کارکرد با مدل ۲۰۱۲، قیمتی برابر با ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان دارد.

۳- هیوندای i۴۰

شاید باور آن سخت باشد که هیوندای خودرویی را به بازار ایران عرضه کند و این خودرو موفق نشود؛ اما باید بگوییم که هیوندای i۴۰ یکی از خودروهای ناموفق بازار ایران است.

هیوندای i۴۰ در حقیقت همان النترای کشیده شده است خودرویی که درواقع آمد تا فاصله بین دو محصول النترا و سوناتا را پر کند؛ موضوعی که شاید اصلاً نیازی به آن نبود. باید بگوییم که این خودرو در بازار ایران موفق نبود اما یکی از محصولات پرفروش هیوندای در بازار اروپا است و اگر یک دستگاه هیوندای i۴۰ را با سوناتا یا النترا هم سن و سالش مقایسه کنیم، به‌سادگی متوجه کیفیت بالاتر ساخت i۴۰ و فرسودگی کم‌تر آن درگذر زمان، نسبت به سوناتا و النترا می‌شویم که نشان از بالاتر بودن کیفیت این خودرو دارد.

اما هیوندای i۴۰ در دو نوع سدان و استیشن واگن تولید می‌شود و هر دو مدل در ایران نیز توسط آسان موتور عرضه‌شده است که نسخه‌های سدان آن در بازار ایران نسبت به نسخه های استیشن واگن پرفروش‌تر هستند.

اما پیشرانه نصب‌شده بر روی هر دو مدل، موتور GDI با حجم ۲ لیتر است که می‌تواند  ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند که گیربکس نصب‌شده بر روی هر دو مدل  یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است که باید گفت برای این خودرو کافی و مناسب است. اما شاید مهم‌ترین مشکل این خودرو کمیاب بودن قطعات ظاهری آن باشد و با یک تصادف کوچک شمارا به دردسر بی اندازد. در مورد قطعات فنی به علت مشترک بودن موتور و سایر قطعات فنی این خودرو با سایر خودروهای هیوندای و کیا خیلی مشکل خاصی را برای شما به وجود نمی‌آورد. در انتها باید گفت که شما می‌توانید این خودرو را در مدل‌های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۵ با بودجه ۷۵۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان خریداری کنید.

۴- نیسان تیانا


یکی دیگر از خودروهای ناموفق اما با کیفیت بازار ایران نیسان تیانا است. نیسان تینا یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نخستین بار در سال ۲۰۰۳ معرفی شد و در حال حاضر در چهارمین نسل بر روی خط تولید قرار دارد. اما مدلی که از آن صحبت می‌کنیم، مربوط به نسل دومی است که در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و پارس‌خودرو به‌عنوان نماینده نیسان، تصمیم به تولید آن در کشور گرفت.

پارس‌خودرو نیسان تینا را به‌عنوان جایگزین ماکسیما وارد بازار کرد که به علت محدود بودن فروش آن و تحریم شدن صنعت خودرو نتوانست خاطرات ماکسیما را زنده نگه دارد و به محبوبیت بالایی برسد.

اما موتور این خودرو ۲.۵ لیتر حجم دارد که می‌تواند ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت توسط یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. اما این گیربکس یک سری ضعف‌هایی مثل گاز هزر خوردن، خراب شدن و… را دارد و همچنین عملکردی کاملا خنثی از خود نشان داده و هیچ هیجانی به هنگام رانندگی از خود بروز نمی‌دهد.

اما قطعات فنی این خودرو به علت مونتاژ بودن و استفاده در ناوگان پلیس به‌وفور در بازار یافت می‌شود و قیمت‌های مناسبی هم دارند. در کل در این بازه قیمتی شما می‌توانید این خودرو را در مدل ۹۰ الی ۹۱ با کارکردهای ۱۳۰ الی ۱۵۰ هزار کیلومتر را خریداری کنید.

۵- نیسان قشقایی


این خودرو یک کراس اوور کامپکت است که در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و در حال حاضر در چهارمین نسل خود به تولید می‌رسد که نسل جدید این خودرو بسیار زیبا و محبوب است. اما نیسان قشقایی در سال ۲۰۰۹ توسط پارس خودرو در بازار کشورمان عرضه شد اما به دلیل استقبال بسیار ضعیف و عرضه محدود این خودرو به بازار نتوانست فروش خوبی را تجربه کند.

اما پیشرانه به کار رفته در نیسان قشقایی حجمی معادل ۲.۰ لیتر و ۴ سیلندر دارد که می‌تواند ۱۴۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به وسیله جعبه دنده اتوماتیک CVT به هر چهار چرخ این خودرو انتقال پیدا می‌کند که به نسبت رقبای آن زمان این خودرو مثل کیا اسپرتیج و هیوندای توسان بسیار ضعیف تر بود.

در کل این خودرو سواری بسیار نرم، خوب و راحتی دارد و با توجه به استهلاک پایین این خودرو یکی از خودروهای مناسب برای خرید در رنج قیمتی ۴۵۰ الی ۴۸۰ میلیون تومان است. اما در هنگام خرید حواستان به قطعات این خودرو هم باشد که به سختی یافت میشوند و قیمت نسبتا بالایی هم دارند و ممکن است شما را به دردسر بیاندازد.


آشنایی با خودروهای باکیفیت اما ناموفق بازار ایران
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۹۱

ارسال: سه‌‌شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷:۰۵

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹:۰۲

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، سوزوکی، هیوندای، نیسان

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۷۰۹

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.