برترین خودرو های تولید شده توسط ABT

  ABT یکی از شرکت های به نام و مطرح حوزه TUNE خودرو های مطرح است. اگر دوست دارید با برترین خودرو های این برند آشنا شوید این مطلب را از دست ندهید.  

یک‌‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۰۱ |

اگر تاریخچه AUDI را بررسی  کنید نام یک برند بیش از همه به نام این شرکت پر آوازه  گره ‌خورده است. ABT همان شرکتی است که به طور خاص و ویژه با شرکت AUDI همکاری می ‌کند. البته این شرکت یک شرکت زیر مجموعه  گروه فولکس واگن محسوب می شود و به غیر از شرکت AUDI در بعضی از خودرو های شرکت های سیات و البته اشکودا  نیز دستی برده است. البته این شرکت یک شرکت تازه تاسیس نیست. تاریخچه تاسیس این شرکت به ۱۲۴ سال پیش بر می گردد اما قسمت امروزی و اصلی این شرکت  یعنی همان بخش موتور اسپرت ۲۹ سال پیش تاسیس شده است. وظیفه اصلی این شرکت  تجهیز خودروهای مسابقه ای و البته تعداد خاصی از مدل های حرفه ای ساخته  شده  توسط AUDI است. ABT به  واسطه  همکاری چند ساله  با AUDI  خودرو های فوق العاده ای  برای این برند تولید کرده است  که  تصمیم داریم در این مطلب به این خودرو ها اشار کنیم.
 
۲۰۱۳ ABT RS۷ Sportback

همان طور که از نام این خودرو مشخص است این خودرو جزو برترین خودرو های تولیدی خود AUDI است  چرا که  نام R در آن خود نمایی می کند. با تمام جذابیتی که این خودرو دارد باز هم ABT آن را کامل نمی داند و از این رو تصمیم گرفته است تا دستی  به سر و رو و البته به  قسمت های داخلی  آن بکشد. یکی از بزرگترین تغییرات این خودرو به تغییرات ECU این خودرو  بر می گردد چرا  که واحد پردازشی خود ABT مخصوص خودرو های مسابقه ای است که  بر روی این خودرو قرار داده شده است. نمونه اصلی این خودرو یک موتور ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری دارد که در کنار آن از دو عدد  توربوشارژ نیز استفاده شده است. قدرت موتور نمونه اصلی به ۶۶۶ اسب بخار می رسد اما ABT با اعمال تغییراتی این قدرت را ۱۴۰ اسب بخار دیگر افزایش داده است تا یک هیولای واقعی از این خودرو  بسازد. البته این تقویت ها  باعث شده  تا این خودرو بهینه گی مصرف سوخت خود را تا حد زیادی از دست  بدهد که البته این کاهش به خاطر ABT  بودنش کاملا قابل درک است. در کل این خودرو یکی از دوست داشتنی های ساخته شده  توسط  ABT است که به راحتی می تواند عقل و هوش شما  را برباید.

۲۰۱۷ ABT Sportsline Audi TT RS-R

سری TT همیشه سری محبوب و دوست داشتنی محسوب می شده است و البته  که  الان هم  یکی از محبوب ترین خودرو های تولیدی توسط شرکت آلمانی است. این خودرو در همه  فرم ها یک کوپه است که شکل و شمایل  یک خودرو لوکس و دوست داشتنی را کاملا منتقل می کند. نسخه ساخته شده توسط ABT کاملا  متفاوت از نمونه ی اصلی است. ABT در این مدل کاملا سقف را برداشته است. در این خودرو  تنها از یک رنگ مشکی استفاده کرده است. این رنگ کاملا مات و ضد خش است و نمونه گران قیمتی محسوب می شود. در بحث قوای محرکه این خودرو یک هیولا تمام عیار محسوب می شود. ABT موتور این خودرو را تغییر نداده و صرفا آن را تقویت کرده است. موتور این خودرو یک موتور ۵ سیلندر است که حجمی  برابر ۲.۵ لیتر دارد اما این بار در کنار خود  یک توربوشارژ نیز می بیند به این ترتیب این موتور نه چندان  قدرتمند بر روی کاغذ می تواند توان فوق العاده ۵۰۰ اسب بخاری را تولید کند. به واسطه وزن بی نظیر این خودرو می توانید ۰ تا ۱۰۰ را در این خودرو در ۳.۲ ثانیه طی نمایید. البته که تولید این محصول کاملا محدود بوده و تنها در حدود ۱۰۰ عدد بوده است.

۲۰۱۴ Volkswagen Beetle Cabriolet

حتی بیتل دوست داشتنی هم از دست ABT  خلاصی نداشته است. همان طور که گفتیم  صاحب اصلی این برند شرکت فولکس واگن است. بیتل در  زمان  تولیدش همواره به نمونه های ساده و یا خانوادگی کحدود بوده است. اما ABT تصمیم گرفته است تا این قاعده  را  تغییر دهد و یک خودرو فوق العاده را تولید کند. عمده  تغییرات این خودرو در قسمت بدنه و ساختار آن پیاده شده است. ABT یک بار دیگر سوسپانسوین این خودرو را باز تعریف کرده است. بخش جلویی خودرو را به اندازه ۳۰ میلی متر و بخش پشتی را به اندازه ۳۵ میلی متر کاهش ارتفاع  داده  تا این خودرو بیشتر به زمین نزدیک شود. در بخش بدنه نیز پنل های کناری با پنل های سبک تر تعویض شده اند. چراغ ها طراحی تهاجمی به خود گرفته اند و رنگ خودرو تنها در رنگ سفید خاص ABT خلاصه شده است. یکی دیگر از تغییرات بزرگ برای بیتل استفاده از رینگ های مسابقه ای در بازه سایز ۱۸ تا ۲۰ اینچ است. البته  که موتور TFSI استفاده شده  در این مدل نیز کاملا تقویت شده است و حالا می تواند ۲۶۰ اسب  بخار توان تولید کند. درباره تعداد مدل های تولید شده برای این خودرو اطلاعاتی در دسترس نیست.

۲۰۱۰ ABT R۸

مگر می شود ABT به سراغ  معروف ترین V۱۰ جهان  نرود. در سال ۲۰۱۰ این خودرو دوست داشتنی وارد  کارگاه های ABT شد. تغییرات هر چند اندک اما در نهایت باعث ساخت  یکی از معرکه ترین R۸ های تاریخ شد. اولین تغییری که بر روی این خودرو اعمال شد این  بود که موتور آن را برای تولید ۷۵ اسب بخار بیشتر، قوی تر کردند. به همین خاطر توان خروجی اصلی آن  به ۶۰۰ اسب بخار رسید. این توان این قدرت را به این خودرو می داد  تا ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۸  ثانیه طی کند. تغییرات کوچکی  هم بر روی بدنه این خودرو اعمال شد. در قسمت رینگ ها نیز نمونه های ۲۰ اینچی ساخت ABT جایگزین مدل های اصلی شد. هر چند تغییرات به وجود آمده بر روی این خودرو آن چنان زیاد  نبود اما همان طور که گفتیم باعث ساخت یکی از برترین خودرو های ABT شد.

۲۰۱۰ ABT R۸ GTR

سال ۲۰۱۰ تنها برای ABT با یک مدل R۸ تمام نشد. معرکه ترین R۸ ساخته شده  توسط ABT این خودرو معرکه است. این خودرو از هر جهت یکی از بهترین R۸ های تاریخ  می شود. این خودرو آغاز گر استفاده  گسترده ABT  از فیبر کربن در خودرو های AUDI  بود. در تمام قسمت های این خودرو استفاده از  فیبرکربن به خوبی قابل دیدن بود. در قسمت  کاپوت، پنل پشتی و حتی در قسمت استخوانی چرخ ها نیز از فیبرکربن استفاده شده بود. در قسمت چرخ ها ابتکار دیگری هم رخ داده است. ABT برای این خودرو از ترمز های سرامیکی استفاده  کرد. مزیت این ترمز ها کاهش گرمای تولیدی و پایداری بیشتر بود. البته ABT  اگزوز این خودرو را با نمونه ساخت خودش عوض کرد. سیستم سوسپانسیون خودرو را نیز به طور کلی تغییر داد. موتور استفاده  شده در این خودرو یک نمونه ۱۰ سیلندر بود که توانش به ۶۲۰ اسب  بخار می رسید. البته به لطف استفاده از فیبر کربن در این خودرو  وزن آن به شدت  ایده آل شده بود به همین خاطر این خودرو می توانست ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۲ ثانیه طی  نماید. البته در این خودرو از صندلی های گران قیمت و مسابقه ای ریکارو استفاده شده است  تا در همه ابعاد این خودرو یک خودرو تمام عیار باشد. از این خودرو تنها ۲۵ عدد ساخته شد.

۲۰۰۴ ABT AS۴۰۰

درست است که این روز ها ABT  بسیار سرش شلوغ است اما در اوایل هزاره  جدید به هیچ وجه خودرو ساز پرکاری نبود. شاید خودرو هایی که این شرکت می ساخت از تعداد انگشتان دست هم تجاوز نمی کرد اما این به معنای این نیست که همان اندک  خودرو های تولیدی هم عالی نبودند. یکی از خودرو های معرکه این شرکت که در سال ۲۰۰۴ تولید شد همین خودرو AS۴۰۰ است. این خودرو  بی نظیر خودرو استیشنی بود که توسط ABT به یک هیولا تمام عیار تبدیل شد. ABT برای این خودرو از یک موتور ۶ سیلندر توربوشارژ استفاده کرده است. این موتور حجمی برابر ۲.۷ لیتر دارد. این موتور قدرتمند می تواند برای این خودرو ۴۰۰ اسب بخار توان تولید می نماید. این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۷ ثانیه طی نماید. یکی از نکات جذاب این خودرو به رینگ هایش بر می گردد . شاید کمتر کسی در سال ۲۰۰۴ انتظار داشت تا خودرویی از AUDI ببیند که هم  استیشن باشد و هم رینگ های مسابقه ای ۱۹ اینچی داشته باشد. در نهایت تنها از این خودرو ۲۵ عدد تولید شد.

۲۰۱۳ ABT AS۶-R Avant

علاقه ABT  به استیشن ها دیگر خارج از حد شده است. این شرکت از سال ۲۰۱۰  به بعد علاقه ای خاص به استیشن های ساخت AUDI دارد و حداقل سالی یک بار خودرو های استیشن تیون شده را به کارگاه هایش می کشاند. یکی از معرکه ترین خودرو های استیشن ساخت ABT  مدل S۶ آوانت است. این خودرو بی نظیر که مدل سال ۲۰۱۳ است یک خودرو بسیار زیبا و البته قدرتمند است. ABT به عنوان اولین تغییر موتور این خودرو را با یک نمونه ۸ سیلندر دو توربویی عوض کرد. این موتور معرکه می تواند ۶۰۰ اسب بخار توان برای این خودرو تولید نماید. این مقدار به اندازه ۴۰ اسب بخار از توان مدل اصلی بیش تر است. به لطف این توان این خودرو می تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۳.۹ ثانیه طی نماید.

ABT Audi RS۶-R

اما آخرین دستاورد ABT باز هم یک استیشن تمام عیار است. به اعتقاد اکثر کارشناسان حوزه خودرو AUDI یکی از برترین تولید کنندگان استیشن جهان است . این خودرو نسبت به نمونه اولیه  آن قدر تغییرات دیده است که می توان گفت محصول خالص خود ABT است. مدل اصلی یک موتور ۸ سیلندر دارد که می تواند ۵۹۰ اسب بخار توان تولید کند اما این مدل یک موتور فوق العاده قدرتمند دارد که می تواند ۷۴۰ اسب بخار توان تولید کند. نهایت سرعت این استیشن سریع به  بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. البته جدید ترین رینگ های مسابقه ای ساخت خود ABT به اندازه ۲۲ اینچ  روی این خودرو سوار شده اند. به لطف تمام ویژگی های بی نظیر این خودرو از ۰ تا ۱۰۰ رسیدن تنها در ۳.۲  ثانیه به طول می انجامد. قیمت این خودرو بیش از ۳۰ هزار دلار بیش تر از مدل اصلی است و تنها ۱۲۵ عدد از این مدل خاص ساخته شده است.

ABT هنوز راه زیادی برای طی کردن دارد و البته هنوز به اندازه رقبای قدرتمندش به ویژه هموطنانش آن طور که باید نام بزرگی ندارد. البته که مهندسین ABT شبانه روز کار می کنند تا بتوانند خودرو های بی نظیری را تولید نمایند تا از هر جهت توان رقابت با خودرو های دیگر را داشته باشند. در نهایت باید به خاطر ۲۹ سال سابقه درخشان ABT را تحسین کنیم و منتظر دیدن اینده ای درخشان تر برای این برند جوان باشیم.


برترین خودرو های تولید شده توسط ABT
مقاله

کد محتوا: ۲۱۰۸۳

ارسال: یک‌‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲:۰۱

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱:۳۷

کلید واژه‌‌ها: آئودی، فولکس واگن، خودرو لوکس

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۶۷۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.