حرکت حساب شده یک خودروساز ژاپنی
نسل نو تویوتا هایلندر
نسل سوم «تویوتا هایلندر» با ظاهری کاملاً جدید، چندی پیش در نمایشگاه «نیویورک» رونمایی شد. شکل بدنه این خودرو، مفاهیمی مانند قدرت و استحکام را تداعی کرده و طراحی داخلی آن در نوع خود، یک نوآوری به حساب می آید. ارتفاع سقف به جهت افزایش ویژگی های آیرودینامیک، کوتاه تر از مدل های قبلی بوده و پانل های درهای جانبی آن، حالتی برجسته و عضلانی دارند. طول و عرض در مقایسه با مدل قبلی، به ترتیب معادل 5/7 و 3/1 سانتی متر افزایش داشته اند. در نمای جلو، درپوش موتور بزرگ تر و کشیده تر همراه با پنجره جلو رادیاتور ذوزنقه ای، چراغ های کشیده شده تا روی گلگیر و گلگیرهای تراشکاری شده، ظاهری تهاجمی به خودرو بخشیده اند. 
تغییر در محل ستون A «هایلندر» دید راننده را بهتر کرده و همچنین اندازه شیشه عقب در قسمت ستون C، بزرگ تر شده تا میدان دید را افزایش دهد. کاهش میزان سر و صدای اضافه بدنه به لطف افزایش 30 درصدی مواد عایق بندی صوتی در داخل اتاق و کف بدنه، حاصل شده است. همچنین شیشه جلو آکوستیک بوده و حتی طراحی سانروف پانورامیک آن نیز به گونه ای انجام شده تا در صورت باز بودن، صدای باد آزار دهنده نباشد. 
در داخل کابین، استفاده از مواد و قطعات درجه یک، روکش چرم برای صندلی ها، غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده با دوردوزی همرنگ با پانل داشبورد با زه های آب کاری شده نقره ای رنگ، لوکس جلوه می کنند، همچنین تریم چوبی داشبورد و رودری ها باعث زیبایی بیشتر کابین شده است. روشنایی محیطی توسط لامپ های LED دور داشبورد و درهای جانبی، فضای زیبایی در اتاق خودرو ایجاد می کند. 
نسل نو «هایلندر» به فهرست قابل توجهی از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی مجهز شده که از میان مهمترین آنها می توان این موارد را برشمرد: 8 کیسه هوا، سامانه ایمنی استار شامل: سیستم های کنترل پایداری و کنترل کشش، سامانه های کمکی ترمز (ضد قفل، ترمز کمکی، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز) و تکنولوژی توقف هوشمند، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، قفل دیفرانسیل، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سامانه نمایش نقطه کور، سیستم هشدار تغییر خط حرکت، سامانه پیش بینی تصادف، کروز کنترل پویا، رینگ های 18 یا 19 اینچی آلومینیومی، نور بالای اتوماتیک، کلید هوشمند با سیستم استارت خودکار و ورود و خروج بدون کلید، حافظه صندلی راننده، گرم کننده صندلی های جلو و ردیف دوم و فرمان، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چند رسانه ای انحصاری Entune، سیستم صوتی استاندارد با صفحه نمایش لمسی 1/6 اینچی، بلوتوث و امکان دریافت فرامین صوتی، سیستم صوتی سفارشی با صفحه نمایش لمسی 8 اینچی و 12 بلندگو ساخت JBL و ... 
قوای محرکه «هایلندر» جدید توسط یک پیشرانه 7/2 لیتری 4 سیلندر با 187 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور، یک پیشرانه 5/3 لیتری 6 سیلندر خورجینی با 270 اسب بخار قدرت و 336 نیوتن متر گشتاور و نمونه هیبریدی با پیشرانه 5/3 لیتری و موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 280 اسب بخار، تأمین می شود. تمام پیشرانه ها با سیستم منیفولد ورودی متغیر و زمان بندی هوشمند متغیر سوپاپ دو گانه (VVT) و گیربکس 6 دنده اتوماتیک با ضریب متغیر ارائه می گردند. شتاب اولیه بین 1/7 تا 7/8 و وزن آن بین 1769 تا 2177 کیلوگرم متغیر است. 
این مدل، با برخورداری از تکنولوژی هایی نظیر فرمان الکتروهیدرولیک، سیستم چهار چرخ متحرک با کنترل دینامیکی گشتاور و توسعه عملکرد سیستم تعلیق از نوع تیر تعادلی مک فرسون در جلو و جناغی دوبل در عقب، تجربه رانندی بهتری را نسبت به مدل های قبلی ارائه می کند. همچنین، هنگام سرعت گیری خودرو یا زمانی که سنسورها، لغزش چرخ ها را تشخیص دهند، سیستم دیفرانسیل جلو به صورت خودکار به سیستم چهار چرخ تعویض شده و در همین حال، راننده می تواند میزان توزیع گشتاور چرخ ها را روی نمایشگر جلو خود ببیند.