مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
علت خاموش شدن خودرو در حین رانندگی
شاید تابحال برایتان پیش آمده باشد که در حین رانندگی در جاده ها و خیابان ها ناگهان خودروی شما خاموش شده و از کار می افتد. این اتفاق اصلا خوشایند رانندگان نیست و سبب آن می شود تا در وسط خیابان و جاده گیر بیفتید، در این مطلب قصد داریم نگاهی به علت خاموش شدن خودرودر حین رانندگی بیندازیم و مهمترین علل توقف ناگهانی خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
دلایل سوختن ECU
عامل اصلی در سوختن قطعات حساسی نظیر ecu نوسانات ولتاژ و وارد شدن شوک های متعدد به این قطعات است.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
اکورا ان اس اکس ۲۰۲۰؛ نمونه ای موفق از معادلات دقیق مهندسی و طراحی خودرو
دوشنبه، ۲ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
آغاز دوره ی تازه ی کپی کاری محصولات فرانسوی در ایران
شنبه، ۱۷ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
با شاسیبلندهایی که به پیکاپ تبدیل شدند آشنا شوید
چهارشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
معرفی رولزرویس گوست ۲۰۲۱؛ بازآفرینی یک سوپرسدان با پلتفرم مستقل از ب ام و
شرکت رولزرویس به وعده خود عمل کرده و پس از یک کمپین تبلیغاتی نسبتا طولانی، سرانجام از نسل جدید گوست (Ghost) رونمایی کرد. این خودروی اشرافی به جای پلتفرمی مشترک با بامو سری ۷، این بار با پلتفرمی جدید و انبوهی از آپشنهای رفاهی آمده تا بیش از پیش نظر مثبت متمولین و افرادی را که به دنبال آرامش محض هنگام سفرهای جادهای هستند، جلب کند.
چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳:۱۴ |
از نظر طراحی ظاهری، نسل جدید رولزرویس گوست مثل اکثر مدلهای اروپایی روندی تکاملی را طی کرده و دامنه تعییرات در نمای بیرونی آن گسترده نیست. یکی از ویژگیهای جذاب این خودروی اشرافی اضافه شدن ۲۰ چراغ LED به قسمت فوقانی جلوپنجره است. این چراغها هنگام روشن شدن در شب، جلوهای خاص به پرههای جلوپنجره میبخشند. چراغهای اصلی گوست ۲۰۲۱ از نوع LED و لیزری هستند. در قسمت عقب چراغها طراحی شکیلتری داشته و درون قابی نقرهای رنگ قرار گرفتهاند. در مقایسه با نسل پیشین، طول اتاق گوست جدید با ۸۹ میلیمتر افزایش به ۵,۵۴۶ میلیمتر رسیده است؛ عرض آن نیز اکنون ۱,۹۷۸ میلیمتر شده که در مقایسه با نسل قبلی ۳۰ میلیمتر بیشتر است. همانطور که از یک رولزرویس انتظار میرود، در داخل کابین با فضایی بسیار لوکس و تجملی روبرو هستیم. خودروساز انگلیسی میگوید به لطف کارکرد تقریبا بیصدای اجزای مختلف و عایقبندی بسیار خوب، هیچ صدایی در داخل کابین شنیده نمیشود. جالب آنکه در تست نسخههای پروتوتایپ، رولزرویس به این نتیجه رسیده که مجاری مربوط به سیستم تهویه مطبوع باعث تولید صدای اضافی میشوند، به همین خاطر در ساختار آنها بازنگری کرده است! وارد شدن و یا خروج از کابین رولزرویس همیشه حس خاصی دارد، این امر در رابطه با گوست ۲۰۲۱ هم صادق است. مهندسین رولزرویس برای این سدان فوق لوکس مکانیسمی را طراحی کردهاند که بدون کوچکترین زحمت به سرنشینان در را باز و بسته میکند. برخلاف مدلهای معمولی، وقتی دستگیره در گوست ۲۰۲۱ کشیده شود، بقیه فرایندها به صورت خودکار انجام شده و درب به آرامی باز میشود. پس از پیاده شدن هم برای بستن نیازی به هل دادن درب نیست، چرا که این کار از طریق دکمه مربوطه روی دستگیره خارجی انجام میگیرد! رولزرویس گوست ۲۰۲۱ به سیستم صوتی پیشرفته و سقف ستارهدار (Starlight) جدید مجهز شده است. اسپیکرهای بدون مخروطی تعبیه شده در سقف، سطح این قسمت را به یک اسپیکر واحد بزرگ تبدیل میکنند. سدان تشریفاتی انگلستانیها از پلتفرمی مشترک با فانتوم و کالینان سود میبرد، اما برای دستیابی به تعادلی مناسب بین لذت رانندگی و کابینی راحت، بازنگریهایی در شاسی و قسمتهای مختلف اتاق صورت گرفته است. نیروبخش رولزرویس گوست ۲۰۲۱ یک موتور ۶.۷۵ لیتری V۱۲ است. این موتور توئین توربو که مابین کابین و محور جلو نصب شده، توانایی تولید ۵۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور قدرتمند از طریق گیربکس ۸ سرعته ساخت ZF و سیستم AWD به سمت هر چهار چرخ هدایت میشود. بیشترین میزان گشتاور موتور گوست ۲۰۲۱ در دور بسیار پایین ۱,۶۰۰ حاصل میشود قبلا هم به اطلاعتان رسانده بودیم که گیربکس نسل جدید رولزرویس گوست به GPS متصل بوده و با توجه به مسیر پیش رو بهینهترین دنده را انتخاب میکند. همانند نسل بعدی مرسدس بنز S کلاس، هر چهار چرخ این خودرو نیز فرمانپذیر هستند. سیستم تعلیق پیشرفته Planar که ده سال زمان صرف توسعه و تست آن شده، از دیگر ویژگیهای جالب رولزرویس گوست ۲۰۲۱ به شمار میرود. این سیستم در همکاری با دوربینهای موجود، مدام مسیر مقابل را اسکن کرده و کمکفنرها را برای جذب بهینه هرگونه ناهمواری آماده میکند. رولزرویس با نصب موتور در پشت محور جلو موفق شده به نسبت توزیع وزن ۵۰/۵۰ دست پیدا کند تکنولوژی Planar در واقع نوع تکامل یافتهتر از سیستم Magic Carpet Ride محسوب شده و هسته اصلی آن را تعلیق بادی با قابلیت تنظیم خودکار ارتفاع تشکیل میدهد. نرمافزار مربوط به این تکنولوژی سیستمها و آیتمهای دیگری چون سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ، میزان فرمانپذیری چرخهای هر دو محور، سیستم کنترل پایداری و سیستم خشککننده ترمز را نیز مدیریت میکند. شتاب صفر تا ۶۰ مایل گوست ۲۰۲۱ برابر ۴.۵ ثانیه اعلام شده است رولزرویس گوست ۲۰۲۱ از سیستمهای ایمنی متعددی نیز بهره میبرد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از دستیار دید با قابلیت تشخیص عابرین پیاده یا حیوانات عبوری در شب، سیستم دید هلیکوپتری و دید پانورامیک با چهار دوربین، کروز کنترل فعال، اخطار برخورد، اخطار ترافیک عبوری، اخطار خروج از بین خطوط، وای فای هاتاسپات و پارک خودکار. مصرف سوخت گوست ۲۰۲۱ در شهر، اتوبان و حالت ترکیبی عبارت است از ۱۹.۶، ۱۲.۳ و ۱۶.۸ لیتر و اما قیمت؛ گوست ۲۰۲۱ به عنوان محصولی پایینرده از رولزرویس با پرداخت ۳۳۲,۵۰۰ دلار قابل خرید خواهد بود. بد نیست بدانید این رقم در مقایسه با مدلی مثل بنتلی فلایینگ اسپر بیش از ۱۰۰ هزار دلار گرانتر است.
کد محتوا: ۲۱۰۷۴
ارسال: چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳:۱۴
به روز شده: چهارشنبه، ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱:۱۰
کلید واژهها: رولزرویس
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۱۰۸۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.