Kia Niro ۲۰۲۱ رونمایی شد

  در این گزارش، ما شما را از هر آنچه که می‌خواهید در مورد خودروی هیبریدی کره‌ای Kia Niro ۲۰۲۰ بدانید، از لحاظ مشخصات، قیمت و… مطلع خواهیم کرد.  

شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۵۱ |

آغاز این خودرو از طریق یک خودروی آزمایشی بود که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ظاهر شد و طراحی آن توسط نوآوران آلمانی پیترشرایر معروف انجام شد که نام وی در سال ۱۹۹۴ پس از طراحی آئودی TT مشهور شد و اثری فراموش‌نشدنی را از خود به‌جا گذاشت. او هم‌اکنون رئیس طراحی در شرکت کیا موتورز است و سال ۲۰۱۶ شاهد آغاز تولید kia Niro به‌عنوان مدل سال ۲۰۱۷ بود، البته او این بار نه به‌عنوان طراح یک سوپر اسپرت بلکه به‌عنوان طراح یک کراس اوور ترکیبی کامپکت ترکیبی حضور داشت.

از نظر طراحی بیرونی نیرو، قسمت جلویی با هویت مشهور بینی ببر در اتومبیل‌های کیا همراه است که این اصول طراحی را هنوز پیترشرایر حفظ کرده است. عمده‌ترین تغییرات در این خودرو نسبت به نسل قبلی طراحی جلو خودرو دارد به این صورت که چراغ‌های روشنایی در روز در درون دیفیوزر سپر قرار گرفتند، گرافیک چراغ‌های جلو تغییر کرده است و همچنین جلوپنجره مقداری بلندتر و کشیده‌تر شده است. در نمای کناری خودرو تغییرات محدود به رینگ‌های ۱۶ اینچی و دستگیره‌های درب خودرو هم‌رنگ بدنه هستند.

در نمای عقب تغییرات به نسبت نسل قبل کمتر است و فقط سپر این خودرو تغییراتی را به خود دیده است اما این تغییرات اندک چهره نسل قبلی را که بسیار شبیه به کیا اسپرتیج نسل سوم بود را عوض کرده است و در نسل جدید بسیار شبیه به زبان طراحی جدید کیا از آب درآمده است که در خودروهایی مثل کیا ریو آن را مشاهده می‌کنیم.

ابعاد خارجی کیا موتورز نیرو:

  • طول خودرو ۴۳۷۵ میلی‌متر
  • عرض خودرو ۱،۸۰۵ میلی‌متر
  • ارتفاع خودرو ۱.۵۶۰ میلی‌متر
  • طول چرخ ۲۷۰۰ میلی‌متر
  • وزن این خودرو ۱۷۴۸ کیلوگرم است، به جز مایعات
  • ظرفیت مخزن سوخت ۴۵ لیتر

کیا نیرو قرار است در ۴ تیپ زیر عرضه شود:

  • Nero FE
  • Nero LX
  • Nero EX
  • Nero Touring

مشخصات فنی خودرو


این خودرو مبتنی بر سیستم ترکیبی پلاگین هیبرید است که موتور بنزینی آن ۴ سیلندر با حجم ۱.۶ لیتری است. این موتور دارای قدرت ۱۰۴ اسب بخار و ۱۴۸ نیوتون بر متر گشتاور است اما موتوربرقی این خودرو از طریق یک مولد الکتریکی با یک باتری لیتیوم یونی ۱.۵۶ کیلووات که در زیر صندلی‌ها قرار دارد پشتیبانی می‌شود. این موتور تنها به چرخ‌های عقب این خودرو وصل است که ۴۳ اسب بخار و ۱۶۹ متر نیوتن گشتاور تولید می‌کند که درمجموع کل قدرت این دو موتور  ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ متر نیوتن گشتاور است که این قدرت به‌وسیله یک گیربکس ۶ سرعتهDCT دو کلاچه به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود. اما نکته مهم این خودرو سیستم ترمز احیاکننده آن است که انرژی جنبشی تولیدشده هنگام کاهش سرعت یا متوقف شدن را به الکتریسیته‌ای که باتری را شارژ می‌کند تبدیل می‌کند.

راندمان سوخت به طور قطع در کیا نیرو اقتصادی است که به طور متوسط ‌‌۴.۷ لیتر بنزین برای مسافت ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند.

این خودرو کره  آپشنهای این خودرو عبارت اند از :

  • سنسورهای اولتراسونیک نصب شده در ضربه گیرهای جلو و عقب برای اخطار موانع
  • سیستم الکترونیکی کنترل پایداری (ESC)
  • مانیتور ۱۰ اینچی با رزولیشن ۴k
  • سیستم HAC Hill
  • سیستم صوتی مک فرسون با ۱۰ عدد بلندگو
  • ۷ عدد کیسه های هوایی برای محافظت از مسافران در صورت تصادف
  • دوربین دنده عقب و ۳۶۰ درجه.

لازم به ذکر است که فروش خودروهای Niro در اولین ماه فروش آنها در سال ۲۰۱۶ به رکوردی در بازار خودروهای سازگار با محیط‌زیست در کره جنوبی رسید،حتی هیوندای یونیک را شکست.

قیمت کیا نیرو ۲۰۲۱ در بازار آمریکا از ۲۹۴۹۷ دلار آمریکا شروع می‌شود و تا ۳۴ هزار دلار ادامه پیدا می‌کند.


Kia Niro ۲۰۲۱ رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۱۰۶۱

ارسال: شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۵۱

به روز شده: شنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰:۴۰

کلید واژه‌‌ها: کیا، kia Niro، کراس اوور

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۴۹۳

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.