فروش فاجعه ‌بار در سال جاری

لیفان در آستانه ورشکستگی

  براساس گزارش منابع چینی، گروه خودروسازی لیفان که در حال حاضر در بورس شانگهای فعالیت دارد، به دلیل بدهی هلدینگ چونگ ‌کینگ در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است.  

پنج‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵:۴۱ |

هلدینگ چونگ ‌کینگ یکی از زیر مجموعه‌های لیفان بوده و ظاهرا شکایت طلبکاران آن باعث شده است که دادگاهی برای سازماندهی مجدد مالی و رسیدگی به شکایت طلبکاران تشکیل شود.

هلدینگ چونگ کینگ در مجموع ۶۱۹ سهم از سهام گروه لیفان، یعنی ۴۷.۰۸ درصد از کل سهام لیفان را در اختیار دارد. اگر دادگاه با درخواست سازماندهی مجدد مالی گروه لیفان موافقت کند و این کمپانی قادر به پرداخت بدهی‌های خود نباشد، لیفان ورشکسته شده و از ادامه فعالیت آن جلوگیری خواهد شد.

راه لیفان برای فرار از بحران
براساس اطلاعات منتشر شده، بسیاری از شرکت‌های زیر مجموعه لیفان (خودروسازی لیفان، شرکت فروش اتومبیل چونگ‌کینگ، هلدینگ صادرات و واردات لیفان و…) به دلیل بدهی ‌های این کمپانی برای محاکمه به دادگاه احضار شده و مدیران ارشدِ گروه لیفان در حال کاهش سهم خود در این شرکت هستند. احتمالا لیفان برای ادام حیاط خود دست به دامن کمپانی جیلی خواهد شد. جیلی احتملا سهام لیفان را خریداری کرده و لیفان از این به بعد تنها به ساخت موتورسیکلت می‌پردازد.

فروش محصولات لیفان به شدت کاهش یافته و این کمپانی از ماه ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی تنها ۹۷۸ دستگاه اتومبیل سواری جدید فروخته است. بنابراین فروش خودروهای سواری لیفان ۹۵.۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. همچنین فروش سایر محصولات لیفان با کاهش ۵۶.۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۴۹ دستگاه رسیده است.
 
قطع همکاری نمایندگان با لیفان
در سال ۲۰۱۹ بسیاری از نمایندگان لیفان، شبکه فروش این کمپانی را ترک کردند. با وجود کاهش فروش لیفان در سال‌های اخیر، هنوز هم تعداد قابل توجهی از محصولات این شرکت در بازار وجود داشته و در حال تردد هستند. به این ترتیب پس از حذف لیفان، وسایل نقلیه موجود در بازار با مشکلات فراوانی در تامین قطعات، نگهداری و تعمیر روبرو می ‌شوند. مشابه این شرایط برای مشتریان شرکت سرمایه گذاری مشترک دانگ ‌فنگ رنو هم تکرار شد و با پایان همکاری رنو و دانگ فنگ، مشتریان آن کمپانی با مشکلات فراوانی دست و پنج نرم کردند. همچنین ورشکستگی خودروسازی لیفان، عامل افت شدید ارزش نسخه‌های کارکرده بوده و ظاهرا باید از هم اکنون برای حفظ حقوق مالکان محصولات این کمپانی فکری کرد.

فعالیت لیفان در بازار ایران
لیفان در سال‌های اخیر در بازار ایران هم فعالیت داشته و در ابتدا با همکاری شرکت کرمان‌ موتور اقدام به عرضه محصولاتی مانند لیفان ۵۲۰ و ۶۲۰ کرد. موفقیت نسبی محصولات یاد شده باعث شد که لیفان به سراغ محصولاتی مانند ۸۲۰، ایکس ۵۰ و ایکس ۶۰ برود و آنها را در ایران عرضه کند.

اما شرایط در بازار ایران به گونه ‌ای رقم خورد که این کمپانی چینی دیگر توان رقابت با سایر برندهای هم وطن، از جمله چری و جک را نداشت و به دلیل کاهش استقبال از محصولات خود، به تولید خودرو در ایران پایان داد. ولی در چند ماه گذشته زمزمه‌ های بازگشت لیفان به بازار ایران با مدل ایکس ۷۰ به گوش رسیده و خودروسازی بم برای تولید محصولات لیفان برنامه‌ ریزی دقیقی کرده است. اما اکنون و با توجه به شرایط پیش آمده برای گروه لیفان، تولید ایکس ۷۰ توسط خودروسازی بم در هاله ‌ای از ابهام قرار داشته و سرنوشت خریداران محصولات لیفان در بازار ایران مشخص نیست.

این در حالی است که شرکت خودروسازان بم نسخه های مختلفی از لیفان ایکس ۷۰ را به منظور تست های جاده ای وارد کشور کرده و وعده داده که عرضه کراس اوور کامپکت لیفان ایکس ۷۰ را به زودی به بازار ایران آغاز می کند.


فروش فاجعه ‌بار در سال جاری
لیفان در آستانه ورشکستگی
گزارش

کد محتوا: ۲۱۰۶۰

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵:۴۱

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲:۳۴

کلید واژه‌‌ها: لیفان

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۰۱

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.