مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
نگهداری باتری خودرو در تابستان و گرما: توصیهها و راهکارها
گرما و سرمای شدید بر کارایی باتری خودرو اثر نامطلوبی دارند و گرما حتی بیش از سرما ممکن است به باتری آسیب برساند. باتری حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که وقتی با هم وارد واکنش میشوند، برق تولید میکنند. گرمای شدید سرعت واکنشهای شیمیایی درون باتری را بیش از حد افزایش میدهد و نهایتا آنرا از کار میاندازد. دمای بهینه برای باتری خودرو ۲۶٫۶ درجه سانتیگراد است. پس حتیالامکان باید دما را در همین حد نگاه داشت. اما اگر حفظ دما در این حدود ممکن نبود دستکم میتوان با رعایت چند نکته ساده، از خالی شدن شارژ باتری یا معیوب شدنش جلوگیری کرد.
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
راهنمای خرید خودرو کارکرده در بازار ایران
چهارشنبه، ۲۹ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۸
یکشنبه، ۱۴ بهمنماه ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
خودروهای مدل ۲۰۱۹ با کمترین هزینههای نگهداری
شنبه، ۱۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
یک پله پایین تر از توربو اس
پورشه ۹۱۱ توربو از راه رسید
پورشه با هدف پر کردن فضای خالی بین نسخه کررا اس و توربو اس در سبد محصولات نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱، نسخه توربو این سوپر اسپرت فوق پرطرفدار آلمانی را معرفی کرده است.
یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸:۵۶ |
نسخه هارد تاپ پورشه ۹۱۱ توربو برچسب قیمتی معادل ۱۷۱ هزار دلار داشته که این قیمت در خصوص نسخه کانورتیبل به ۱۸۴ هزار دلار افزایش می یابد؛ البته باید مبلغ ۱۳۵۰ دلار را نیز بابت هزینه تحویل به قیمت های ذکر شده اضافه کرد. پورشه از هم اکنون پیش فروش ۹۱۱ توربو را در سراسر دنیا آغاز کرده است. مشخصات فنی قلب تپنده پورشه ۹۱۱ توربو مدل ۲۰۲۱، یک پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت با دو توربوشارژ است. این پیشرانه قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۷۲ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر است. نسخه کوپه ۹۱۱ توربو با بهره گیری از این سطح قدرت قادر است طی ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد؛ ولی نسخه کابریولت به دلیل دارا بودن وزن بیشتر برای عبور از مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. ولی بیشینه سرعت قابل پیمایش هر دو نسخه ۳۱۹ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. جهت یادآوری و مقایسه بیان می کنیم که قدرتمندترین نسخه ۹۱۱ یعنی مدل توربو اس از همین پیشرانه شش سیلندر بهره می برد؛ ولی بیشینه قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب ۶۴۰ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر است. نسخه هارد تاپ ۹۱۱ توربو اس طی ۲.۶ ثانیه از حالت سکون به مرز ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست می یابد که این زمان در خصوص نسخه کانورتیبل چیزی معادل ۲.۷ ثانیه گزارش شده است. قدرت بیشتر نسخه توربو اس نسبت به مدل توربو تنها در شتاب اولیه محسوس نیست، بلکه بیشینه سرعت قابل پیمایش این نسخه پرچمدار نیز ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نسخه هاردتاپ پورشه ۹۱۱ توربو اس قیمتی معادل ۲۰۳ هزار و ۵۰۰ دلار داشته و این قیمت در نسخه کانورتیبل به ۲۱۶ هزار دلار افزایش می یابد. جدا از اینکه پورشه ۹۱۱ توربو به پیشرانه ضعیفتر نسبت به مدل توربو اس مجهز شده، گیربکس نصب شده برای این نسخه دقیقا مشابه نمونه موجود در ۹۱۱ توربو اس است. بدین ترتیب نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار به هر چهار چرخ ۹۱۱ توربو منتقل می شود. قابلیت فرمان پذیری چرخ های عقب نیز به بهبود هندلینگ و پایداری این خودرو در پیچ ها کمک شایانی می کند. تفاوت سیستم ترمز یکی از تفاوت های بین نسخه توربو و توربو اس پورشه ۹۱۱، به سیستم ترمز آن ها مربوط می شود. نسخه توربو ۹۱۱ از دیسک های ترمز فلزی بهره می برد که در اکسل جلو سایزی معادل ۱۶.۰۶ اینچ و در اکسل عقب ابعادی معادل ۱۴.۹۶ اینچ دارند. این در حالی است که نسخه توربو اس به صورت استاندارد دارای دیسک های ترمزی کربن سرامیکی است؛ ولی این دیسک ها در نسخه توربو ۹۱۱ به صورت آپشنال قابل سفارش هستند. کابین پورشه برای ۹۱۱ توربو به صورت استاندارد یک نمایشگر ۱۰.۹ اینچی لمسی سیستم سرگرمی در میان داشبورد نصب کرده است. همچنین این خودرو به صورت استاندارد دارای صندلی هایی اسپرت با قابلیت تنظیم در ۱۴ جهت است. اگر فردی بخواهد برخی از المان ها و ویژگی های نسخه توربو اس را در ۹۱۱ توربو اعمال کند، پورشه این امکان را برای وی فراهم کرده است. به عنوان مثال مشتری می تواند با سفارش پکیج Light Weight، مقدار ۳۰ کیلوگرم از وزن این خودرو را به لطف حذف صندلی های عقب و برخی از مواد ایزوله سازی صدای کابین، کاهش دهد. همچنین با سفارش پکیج اسپرت نیز کیت بدنه جذابی به پورشه ۹۱۱ اضافه شده و تریم متفاوتی روی بدنه آن اعمال می شود. پورشه برای نسخه توربو ۹۱۱ سیستم کنترل داینامیک شاسی، سیستم تعلیق اسپرت با ارتفاع کمتر نسبت به کررا و همچنین سیستم اگزوز اسپرت را نصب کرده است. مشتریان قادر هستند با سفارش پکیج ایمنی InnoDrive تجهیزات ایمنی بیشتری مانند کروز کنترل تطبیقی، کمکی تثبیت خطوط حرکت، دوربین های مختلف دید اطراف و دید در شب را به ۹۱۱ توربو خود اضافه کنند.
کد محتوا: ۲۱۰۳۹
ارسال: یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸:۵۶
به روز شده: یکشنبه، ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸:۵۸
کلید واژهها: پورشه،پورشه ۹۱۱، پورشه ۹۱۱ توربو
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۸۰۷
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.