خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT

  درست است که پیشرانه هلکت مخصوص خودور های بالارده دوج است اما این دلیل نمی شود که عشق ماشین ها از این پیشرانه قدرتمند در خودرو های دیگر استفاده نکنند.  

جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۱۴ |

شاید بعضی‌ها بانام HELLCAT آشنا باشید. این نام مخصوص یکی از برترین پیشرانه‌های تولیدشده در جهان به دست شرکت آمریکایی دوج است. این موتور در خودروهای گران ‌قیمت این شرکت به کار گرفته می‌ شود.

این موتور توانمند و فوق ‌العاده از یک بلوک تخت ۸ سیلندر تشکیل‌ شده است. این موتور از حجم ۶.۲ لیتر بهره می برد. در کنار این موتور یک سیستم سوپرشارژ استفاده می ‌شود که درنهایت قدرت این موتور را به ۷۰۰ اسب بخار می ‌رساند.

این موتور مختص خودروهای دوج است اما به‌ طور خاص در خودروهای دیگر نیز استفاده می ‌شود. قیمت این موتور به ‌صورت نو و اوریجینال در حدود ۱۶ هزار دلار است. جالب است بدانید که مشتاقان این موتور در آمریکا بسیار زیاد هستند.

خودروهای تصادفی که از این موتور استفاده می ‌کنند معمولاً بسیار محبوب هستند چراکه عشق ماشین‌ها موتورهای این خودروها را می‌ خرند و سپس موتور آن‌ها را بازکرده و روی خودروهای دیگر می ‌بندند و با آن‌ها در مسابقات سرعت یا غیره شرکت می‌ کنند.
در این مطلب قصد داریم که به معروف‌ ترین خودروهای غیر دوجی که از این موتورها استفاده می‌کنند اشاره ‌کنیم.
 
HellKitty

اولین خودرو این لیست یک مزدا میانا مدل ۱۹۹۹ است. این خودرو کوچک اندام هیچ‌ چیز از خود ندارد و تقریباً تمام قطعات خود را به عاریه گرفته است. جعبه‌ دنده ترمیک دستی خود را از یک‌ دوچ چلنجر و موتورش را از یک چارجر هلکت و چرخ ‌هایش را از یک مدل خودرو فورد قرض گرفته است. نکته جالب در مورد این خودرو به موتور این خودرو بر می‌ گردد. مدل اصلی این خودرو از یک موتور ۲ لیتری استفاده می ‌کرد که تمام کاپوت را اشغال می ‌کرد. اما صاحب این خودرو مجبور شده که برای قرار دادن موتور غول ‌پیکر هلکت در این خودرو قسمتی از کاپوت را که مزاحم این کار می ‌شد را بردارد. به ‌این ‌ترتیب شما می‌ توانید بخش فوقانی موتور را به‌ راحتی مشاهده کنید. از این خودرو کوچک در مسابقات حرکات نمایشی استفاده می ‌شود.

Dodge Dakota

یکی از بهترین گزینه ‌های استفاده از موتور هلکت خودروهای وانت هستند. یکی از این خودروها که در مسابقات درگ هم حضور دارد یک وانت رم ۱۵۰۰ است. در این وانت از موتور هلکت متعلق به خودرو عضلانی داکوتا سال ۱۹۹۸ استفاده‌ شده است. داکوتا ها پیش از چلنجرها پرچم‌ داران بر حق شرکت دوج محسوب می ‌شدند. پیشرانه این خودرو یک نمونه چدنی بود که از ظرفیت ۷ لیتر بهره می ‌برد. تازه باید در کنار این موتور یک سوپرشارژ را نیز قرار دهیم. وانت رم ۱۵۰۰ خود از یک موتور بسیار قوی استفاده می‌ کند منتهی به نظر نمی‌ رسد موتور ۸ سیلندر آن حریف یک هلکت دوست ‌داشتنی شود.
 
۱۹۶۹ Dodge Charger

این ‌یکی از موتور نوه‌هایش استفاده می ‌کند. متأسفانه این خودرو از جای درستی نمی ‌آید و اگر به‌ ظاهر آن نگاه کنید متوجه می ‌شوید که یکی از مسابقاتی که این خودرو در آن مشغول است جنگ‌های خیابانی است. اما از این‌ها که بگذریم هیچ‌ چیز برای یک چارجر مدل ۱۹۶۹ جذاب‌ تر از استفاده کردن از یک موتور هلکت مدرن نیست. درواقع به خاطر بهره‌مندی این خودرو از یک جثه بسیار بزرگ استفاده از این موتور در آن به‌ راحتی صورت می‌ گیرد. استفاده از این موتور در این خودرو باعث شده است که شتاب گیری این خودرو بسیار سریع ‌تر شود. این خودرو می‌ تواند ۰ تا ۱۰۰ را در تنها ۴.۶ بپیماید.
 
PriuSRT۸

بعضی از موتورهای SRT توسط شریک و همکار همیشگی دوج یعنی شرکت SRT تولید می ‌شود. شخصاً خودروهایی که توسط SRT تیونینگ می ‌شوند را به ‌شدت دوست دارم چراکه این خودروها بسیار تواند و سرکش هستند. در مورد این خودرو دو اتفاق جالب رخ‌ داده است. اول اینکه این خودرو یک پریوس است که توضیحش به کنار و دوم هم این‌ که این از یک موتور هلکت در بدنه پریوس بیچاره استفاده ‌شده است. در مورد اولی باید بگویم که پریوس یک خودرو شهری بسیار ساده است که از یک موتور هیبریدی ۱.۵ لیتری سه سیلندر استفاده می‌ کند. حالا بیایید و این موتور را از جایگاه اصلی ‌اش خارج کنید و موتور هلکت ساخت SRT را به ‌جای آن قرار دهید. تازه این موتور ساخته‌ شده توسط SRT خود یک نمونه تقویت ‌شده است که می ‌تواند ۱۰۰۰ اسب بخار توان تولید نماید. باورتان می‌شود اصلاً چنین پریوسی وجود داشته باشد که بتواند از یک فراری هم‌ توان بیش تری تولید کند. این خودرو در مسابقات درگ شرکت کرده و صاحبش از موتور یک‌ دوج دیمونSRT تصادفی در آن استفاده کرده است. شکی نیست که این خودرو در مسابقه با ابر خودروها حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.
 
General Mayhem

درست است که زشت وزخمی است اما به ‌شدت وحشی و توانمند است. شجاعت و حماقت لازم است تا در پیست‌های آریزونا با این خودرو دربیفتید. در ظاهر این خودرو چیزی جز خشونت نخواهید یافت. البته تا قبل از این‌ که این بلاها به سرش بیاید یک چارجر دوست ‌داشتنی مورد احترام مدل ۱۹۶۸ بود. این تنها خودرو صاحب این خودرو نیست که به خاطر عشق جنون‌آمیز به پیشرانه هکت به این شکل درآمده است. این خودرو از یک موتور هلکت مدرن استفاده می ‌کند. البته برای اینکه این موتور بیش از یک هلکت معمولی باشد کارهای محرمانه ای روی آن انجام شده تا به‌ جای تولید ۷۰۷ اسب بخار بتواند ۹۸۵ اسب بخار توان تولید کند. البته این تغییرات باعث ایجاد تغییراتی در ساختار موتور شده است و حجم آن را افزایش داده است ازاین رو مکانیک‌های این خودرو مجبور شده‌ اند قسمتی از کاپوت را جدا کرده و به بد ترین شکل موجود یک فضای سقف دار را روی آن بسازند. البته این خودرو تا به اینجا برای صاحبش بسیار پرخرج بوده و همین خرید موتور و ایجاد تغییرات در آن چیزی در حدود ۲۴ هزار دلار خرج روی دست صاحبش گذاشته است.

Plymouth Prowler

ابتدا بگوییم این عبارت Plymouth Prowler یعنی چه؟ کلمه اول نام شرکت سازنده این خودرو است که زیرمجموعه شرکت کرایسلر بوده است که در بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ به تولید خودروهای عجیب ‌وغریب می ‌پرداخت که روی آن‌ها نام اسپرت می‌ گذاشت. اما کلمه دوم که تلفظش به فارسی می‌شود  پراولر به معنی کنجکاو و پویش‌گر است. درواقع این نام اصلاً به این خودرو نمی ‌آید.زمانی که به ‌ظاهر آن نگاه می‌ کنید بیشتر به نام‌های هیولا یا زشت فکر می‌ کنید تا کنجکاو. شرکت سازنده این خودرو سال‌هاست که منحل شده و البته این خودرو هم درجاهایی که فکرش را نمی ‌کنید وجود دارد. این خودرو برای اولین بار در یک مکانیکی در شهر شیکاگو دیده شد. صاحب مکانیکی به این خودرو بسیار علاقه داشته ازاین‌ رو سعی کرده تا با بازآفرینی و اعمال تغییراتی در این خودرو، خودرویی منحصر به فرد برای خود بسازد. درست است این خودرو در هیچ مسابقه مرگ یا درگ یا غیره‌ای حضور ندارد و صرفاً به خاطر عشقی که به آن وجود داشته است ساخته‌ شده است. موتور اصلی این خودرو یک نمونه ۶ سیلندر بود اما این موتور جای خود را در این خودرو با یک موتور هلکت عوض کرده. به خاطر حجم بزرگ موتورهلکت تمام فضای رو کاپوت و روی چرخ‌های جلو را برداشته ‌اند تا جای موتور باز شود. این خودرو صرفاً یک مدل نمایشی است و قرار شده که به ‌زودی به موزه شرکت کرایسلر منتقل شود.

۱۹۶۸ Coronet Cop Car

شاید خیلی‌ها این خودرو را نشناسند. کورنت یکی از خودروهای عضلانی شرکت دوج است که در بین سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۰ در آمریکا ساخته می‌ شد. عمده شهرت این خودرو به خاطر استفاده آن در یگان پلیس آمریکا بوده است. ای خودرو هنوز هم یک خودرو محبوب به‌ خصوص برای کمپانی‌های فیلم‌ سازی محسوب می‌ شود. این خودرو برای اولین بار در Hot Rod Power Tour معرفی شد. اگر می‌خواهید بدانید این تور چیست باید بدانید که ۲۶ سال است که این تور مخصوص خودروهای عضلانی خاص تشکیل می شود که توسط شرکت شورلت که بزرگ ‌ترین حامی مالی این اتفاق است در سراسر آمریکا صورت می گیرد. این خودرو یک کورنت مدل ۱۹۶۸ است که به‌ جای موتور ۷.۸ لیتری‌اش از یک موتور هلکت مدرن استفاده‌ می کند. البته این اولین خودرو پلیسی نیست که به این موتور مجهز شده است اما قطعاً یکی از بهترین آن‌ها است.

Inferno

دو مدل آخر مخصوص آفرود دوستان است. این خودرو یعنی Inferno به معنی دوزخ و یا گرمای شدید یک خودرو مخصوص آفرو د است که به‌ طور ویژه برای کویرگردی توسعه داده شده است. این خودرو در حقیقت یک جیپ Wrangler است که توسط یک شرکت ناشناس ساخته شد است. این خودرو یک خودرو معمولی نیست. این خودرو از شش چرخ بهره می‌ برد و ساختار کلی آن دچار تغییرات مهمی شده است تا بتواند در فضای کویری بهترین تجربه رانندگی را برای شما به ارمغان بیاورد. در حقیقت مهم‌ ترین قسمت این خودرو موتور آن است که برخلاف خودروهای قبلی که از موتورهای خودروهای تصادفی استفاده می ‌کردند از موتور نو و اوریجینال شرکت دوج استفاده می‌ کند. هر موتور هلکت نو برای خریدارانی که به ‌طور عمده مشتری آن نیستند در حدود ۱۶ هزار دلار خرج بر می دارد. اما چون این خودرو یک خودرو آفرود است می‌ توان به‌ راحتی این را عنوان کرد که انتخاب یک هلکت برای این خودرو یک انتخاب بسیار مناسب به نظر می ‌رسد. البته شرکت سازنده inferno کمی این موتور را تقویت کرده و به‌جای اینکه ۷۰۰ اسب بخار از دل آن بیرون بیاورد توانسته ۸۵۰ اسب بخار توان را از دل این موتور خارج کند.

Jeep Wrangler

اما آخرین خودرو این لیست یک خودرو جیپ است اما بازهم نه یک نمونه معمولی. این خودرو هم مخصوص آفرود توسعه داده ‌شده است. قیمت مدل اصلی این خودرو بدون استفاده از کیت و پکیج‌های خاصش تنها در حدود ۲۶ هزار دلار است. اما یک شرکت به نام داکوتا کاستوم که در داکوتای جنوبی مشغول به فعالیت است خودروهای اصیل کمپانی‌ها را مطابق با میل شما سفارشی می‌ کند. جیپی که این شرکت به فروش می‌ رساند قیمتی معادل ۱۴۷ هزار دلار دارد. اما تفاوت‌های خودرو ساخت داکوتا و یک جیپ معمولی در تمام قسمت‌های خودرو ساخت داکوتا قابل ‌مشاهده است. خودرو داکوتا از یک پیشرانه هلکت استفاده می‌ کند که به ‌صورت کاملاً سفارشی از طرف دوج برای این خودرو ساخته می‌شود. البته موتور تنها قسمتی نیست که این خودرو در آن عملکرد بالاتری نسبت به مدل اصلی دارد. به‌عنوان ‌مثال جیپ داکوتا از چرخ‌ های بسیار بزرگ ۳۷ اینچی استفاده می‌ کند تا بتواند به ‌راحتی از پس مسیرهای پر گل‌ ولای بربیاید. این خودرو به ‌صورت سفارشی ساخته می‌شود و به همراه خودرو قبلی یعنی inferno تنها خودروهای این لیست هستند که جنبه تجاری دارند.


خاص ترین خودروهای جهان مجهز به پیشرانه HELLCAT
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۸۰

ارسال: جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶:۱۴

به روز شده: جمعه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳:۲۰

کلید واژه‌‌ها: دوج،داج، مزدا، آفرود، جیپ

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: جی اس ام

بازدید: ۱۰۳۲

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.