معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
راهنمای صفر تا صد بیمه بدنه خودرو
خرید بیمه بدنه خودرو برای افراد اجباری نیست؛ اما پوشش های زیادی که برای بیمه بدنه خودرو در نظر گرفته شده است، باعث می شود که بسیاری از افراد متقاضی خرید این بیمه باشند.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
۱۰ خودروی جذاب جرمی کلارکسون
چهارشنبه، ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
۱۵ خودرو اسپرت کلکسیونی ارزشمند برای سرمایه گذاری در بازار جهانی
جمعه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
بهشت چهار چرخ
مرسدس بنز ۶۰۰ W100
دوشنبه، ۲۶ شهریورماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
۶ دلیل برای آنکه ام وی ام x۲۲ را نخریم
چهارشنبه، ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
نگاهی به خودروهای نوستالژی بی ام و در ایران؛ پیرمردهای آلمانی که هنوز در خیابانها حضور دارند
دوشنبه، ۱۶ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تویوتا موتورهای ۶ سیلندر توربو را جایگزین ۸ سیلندرها خواهد کرد
خودروساز ژاپنی نامآشنا، قرار است به زودی موتورهای ۸ سیلندر (V۸) خود را بازنشسته کرده و به جای آنها، در محصولات تولیدیاش، از موتورهای ۶ سیلندر با سامانه توربوشارژ دوقلو، استفاده نماید.
چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۴۶ |
اینها گفتههای مدیر بخش اجرایی تویوتا در ایالاتمتحده، در مکالمهای است که با مجله The Drive داشته است. قرار است مرحله جانشینی موتورهای ۶ سیلندر بهصورت تدریجی و پله به پله صورت گرفته و در ابتدا، در خودروهایی همچون توندرا (Tundra)، سکویا (Sequoia) و لندکروز اجرایی شود. همچنین در این گزارش گفته شده است که کارخانه تولید موتورهای تویوتا در ایالت آلاباما آمریکا، اکنون چیزی حدود ۳۰,۰۰۰ موتور ۸ سیلندر را پیش تولید کرده است تا بتواند از آنها در خودروهایی که از قبل، توسط مشتریان بهصورت ۸ سیلندر سفارش دهی شده بودند، استفاده کند. پسازاین که مراحل اجرایی رفتن به سمت موتورهای جدید آمادهسازی شد، تویوتا در این کارخانه، به سمت تولید موتورهای ۶ سیلندر خواهد رفت. البته خودروساز ژاپنی، این نکته را هم گفته است که یک کارخانه این شرکت در خود کشور ژاپن، کماکان به تولید موتورهای ۸ سیلندر برای خودروهایی که فعلا نمیتوان قلب تپندهای غیر از آنها را برایشان پیادهسازی کرد، میپردازد. این پروسه تولید ۸ سیلندر در ژاپن نیز، در نهایت دو تا سه سال به طول خواهد انجامید و سپس تولید موتورهای ۶ سیلندر در این کارخانه ژاپن، شروع خواهد شد. البته برند لوکس تویوتا یعنی لکسوس، بهصورت کامل، تولید و بهرهبرداری از موتورهای ۸ سیلندر را متوقف نخواهد کرد. در آخرین ماه از سال ۲۰۱۹ میلادی، این شرکت لوکس ساز ژاپنی اعلام کرده بود که برنامهریزی کرده است تا از یک موتور ۸ سیلندر با توربو دوقلو در خودروهای مسابقهای LC خود در پیست مسابقات ۲۴ ساعته نوربرگرینگ آلمان (Nurburgring)، استفاده نماید. لکسوس همچنین گفته است که این قوای محرکه تازه وارد، قرار است به عنوان پیشرانهاینده خودروهای جادهای این شرکت همچون خودروهای اسپرت، مورد استفاده قرار بگیرد. به گونه ای که براساس شایعات و گزارشها، جانشین تازه وارد خودروی لکسوس LX، با پیشرانهای تولید و عرضه خواهد شد که توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار (۴۴۷ کیلووات) قدرت را خواهد داشت.
کد محتوا: ۲۰۹۷۱
ارسال: چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۴۶
به روز شده: چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲:۲۷
کلید واژهها: تویوتا، لکسوس
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: سایت چرخان
بازدید: ۱۳۹۰
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.