با خیره‌کننده ترین طرح‌های مفهومی مازراتی آشنا شوید

  صنعت خودرو را نمی‌توان بدون شرکت‌های پیشتاز و جذاب ایتالیایی که شاهکارهای صنعتی‌شان، ترکیبی از هنر طراحی مدرن و علم مهندسی روز است، تعریف کرد. شرکت‌هایی مانند لامبورگینی، فراری، مازراتی، پاگانی و فیات و چندین شرکت ریزودرشت دیگر که توانسته‌اند به‌خوبی، مسئولیت بزرگ خود برای پیشبرد این صنعت به سمت جلو را پیاده‌سازی کنند.  

چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵:۲۲ |

برند مازراتی ایتالیا نیز یکی از همان‌هایی است که برادران مازراتی یعنی کارلو، بیندو، ماریو، اتوره و ارنستو، همگی دستی در آتش صنعت خودرو و تیونینگ (Tuning) داشتند و خانواده صنعتی محسوب می‌شدند. این برادران با کمک یکدیگر تا سال ۱۹۲۶ میلادی، خودروهای مسابقه‌ای تولید کردند. این سال، درست همان موقعی بود که آلفیری (Alfieri)، پشت اولین خودرو با برند مازراتی نشست و توانست در مسابقات استقامتی موسوم به تارگا فلوریو (Targa Florio)، به پیروزی برسد.

طولی نکشید که این خودروساز ایتالیایی، توانست هم در حوزه خودروهای اسپرت و هم مسابقه‌ای، به شهرت رسیده و بعدازآن نیز وارد خودروهای لوکس خود شود.

همچنین، در مقایسه با دیگر برندهای برتر ایتالیایی، مازراتی، اغلب طرح‌های خود را در معرض دید عمومی قرار نمی‌دهد. این بدان معناست که در موقع رونمایی یک طرح مفهومی جدید از طرف مازراتی، توجه جهان به آن جلب خواهد شد.

با ما باشید تا به شما عزیزان، مجموعه‌ای از جذاب‌ترین طرح‌های مفهومی این خودروساز ایتالیایی را که تاکنون تولید کرده است، معرفی نماییم:

مازراتی بومرنگ


در سال ۱۹۷۲، طرح بومرنگ مازراتی در موتورشو ژنو به نمایش درآمد و توانست به طراحی خاص و زاویه‌بندی‌های تیز طراحی خارجی، توجه همه را به سمت خود جلب کند. خودرویی که در آن زمان، طراحی بسیار عجیب و متفاوتی نسبت به دیگر خودروها داشته و با طراحی جلویی کشیده، قسمت‌های شیشه‌ای زیاد و نماد بزرگ برند مازراتی بر روی کاپوت، یک طرح خیره‌کننده به شمار می‌رفت.

مازراتی A۸ GCS تورینگ


زمانی که مازراتی برنامه خود را برای تولید و عرضه یک خودروی جدید اسپرت در اوایل قرن بیست و یکم، مشخص کرد، حال وقت آن بود که بتواند با طراحی متفاوت و استایلی منحصربه‌فرد، این طرح مفهومی را رونمایی کند. اگرچه طراحی خارجی آن، بی شباهت به خودروی ایتالیایی پینینفارینا  A۶ GSC مربوط به سال ۱۹۵۴ نبود اما مازراتی، طرحی را می‌خواست که در بعد زمانی نگنجد و بتواند در هر دوره‌ای، مطابق مد روز باشد. این خودروی جذاب، بر روی شاسی گرن اسپرت (GranSport) مازراتی سوار شده و زیر کاپوت آن نیز یک قلب تپنده ۴.۲ لیتری ۸ سیلندر باقدرت ۳۸۵ اسب بخار، نهفته بود.

مازراتی بردکیج BirdCage) ۷۵)-به معنای قفس پرنده


با نگاهی به دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ میلادی، خودروی مسابقه‌ای موسوم به بردکیج این شرکت، توسط جیولیو آلفیری (Giulio Alfieri) به گونه ای انقلابی و منحصربه‌فرد طراحی شد که برگ جدیدی در کتاب خودروهای مسابقه‌ای باز کرد. این طراح خبره، طرح مدرن از بردکیج را به مناسبت ۷۵ سالگی برند پینینفارینا ایتالیا(Pininfarina) بانام بردکیج ۷۵، به نمایش گذاشت. طرحی که بر پایه مازراتی MC۱۲ GT۱ ساخته‌شده و شامل یک موتور فراری ۱۲ سیلندر باقدرت ۷۰۰ اسب بخار، شاسی فیبر کربنی و طراحی بسیار جذاب و خاص بوده است.

مازراتی ۳۲۰S

این خودروی مسابقه‌ای تک سرنشینه نیز یک طرح جذاب دیگر از طرف خودروساز ایتالیایی است که بر پایه خودروی قرن بیستمی مازراتی ۳۲۰۰ GT به تولید رسید. خودرویی که توسط جورجتو جیوجیارو (Giorgetto Giugiaro) از شرکت ایتال دیزان، طراحی شد و در سال ۱۹۹۸ در نمایشگاه موندیال اتوموبیل پاریس، به نمایش درآمد. هدف از طراحی این خودرو نیز، ساختن یک سری مسابقه‌ای قدرتمند بود تا مازراتی بتواند نام مشهورتری برای خود در کشور آمریکا، دست و پا کند.

طرح مفهومی مازراتی آلفیری


این طرح که در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد، قرار بود که به مرحله تولید نهایی رسیده و جایگزین مازراتی گرن توریسمو (GranTurismo) شود. اگرچه آن اتفاق در آن سال نیفتاد اما در سال ۲۰۱۹، مازراتی هنگامی که برنامه تولید خود برای سال های آینده را رونمایی کرد، نام آلفیری برای رفتن به بازار در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک خودروی ۶ سیلندر پلاگین هیبرید نیز به چشم می‌خورد. براساس گفته‌های این شرکت، خودروی آلفیری از سامانه‌های جذاب و مدرنی مانند بردار گشتاور اکتیو و آئرودینامیک اکتیو بهره می‌برد تا بتواند در کنار سازه سبک وزن کلی خودرو، قدرت بیشتری را به راننده تحویل دهد.

مازراتی کوبانگ (Kubang)


این طرح مفهومی جذاب نیز به سال ۲۰۰۳ یعنی زمانی که مازراتی آن را به عنوان یک مدل جی تی واگن و درست ۱۳ سال قبل از تولید لوانته (Levante) بوده است، بازمی‌گردد. در آن زمان، این ایده مازراتی برای رفتن به سمت خودروهای شاسی‌بلند کمی برای طرفداران این برند اسپرت ساز، ناخوشایند جلوه می‌کرد. در سال ۲۰۱۱، مازراتی این طرح را برای موتورشو فرانکفورت آلمان، به‌روزرسانی کرده و نشان داد که درمورد تولید خودروهای شاسی‌بلند، جدی است. کوبانگ در واقع خودرویی بود که عصاره مهندسی و طراحی خودروهای اسپرت و لوکس مازراتی را به عنوان یک شاسی‌بلند (SUV)، در خود جای‌داده بود و با موفقیت‌های دیگر شاسی‌بلندهای این شرکت مانند کاین و لوانته، مسئولیت خود را به‌خوبی انجام داد.

مازراتی مدیچی ۲(Medici)


با نگاهی به اوایل دهه ۷۰ میلادی، خودروهای لوکس درکلاس سالون (Saloon) مدل های معمول و همه‌پسندی نبودند؛ اما طراح، جورجتو جیوجیارو برای این حرکت و کامل کردن چنین مدلی، جدی بود. اولین طرح مدیچی مازراتی، در طراحی خارجی خود، دارای نسبت‌های عجیبی بود که جیوجیارو از این موضوع خوشحال نبود. به همین خاطر، دومین نسخه از مدیچی به سمت تکامل پیش رفت و با روکش‌های لوکس چرم، طراحی بهتر و همچنین قرار گرفتن یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندر زیر کاپوت، به یک خودروی جذاب‌تر، تبدیل گشت.

مازراتی چوباسکو (Chubasco)


با نزدیک شدن به انتهای دهه ۸۰ میلادی، مازراتی از کمبود یک خودروی به‌اصطلاح پرچم‌دار، رنج می‌برد. به همین خاطر، مازراتی طرح چوباسکو خود را برای پر کردن این خلا، رونمایی کرد. خودرویی که با توجه به تصویر آن نیز، می‌توانیم به بلندپروازانه بودنش، پی ببریم. قدرت تولیدی، از طریق یک موتور ۳.۲ لیتری V۸ با دو عدد توربوشارژ گرفته می شد که می‌توانست ۴۳۰ اسب بخار را به زیر پای راننده منتقل کند. سیستم موتور این طرح، از روی خودروی مازراتی شامال (Shamal)، گرفته‌شده بود.


با خیره‌کننده ترین طرح‌های مفهومی مازراتی آشنا شوید
مقاله

کد محتوا: ۲۰۹۳۲

ارسال: چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵:۲۲

به روز شده: چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸:۵۷

کلید واژه‌‌ها: مازراتی، فراری، لامبورگینی، پاگانی، فیات

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: سایت چرخان

بازدید: ۱۵۴۸

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۲ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.