اولین سوپر اتومبیل الکتریکی جنوب آسیا از سریلانکا آمد؛ صفر تا صد در ۳.۱ ثانیه با EVX + فیلم

  این روزها انقلاب خودروهای الکتریکی ضمن همراه کردن شرکت های بزرگ با خود، سبب شکل گیری استارتاپ هایی متعدد در گوشه و کنار جهان شده است.  

پنج‌‌شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶:۵۴ |

شرکت نوپای Vega Innovations یکی از این موارد به شمار می رود که اخیرا از سریلانکا اعلام وجود کرده است. این استارتاپ قصد دارد در نمایشگاه خودروی ژنو نه با یک خودروی معمولی، بلکه با سوپر اتومبیلی برقی حاضر شود.

سوپر اتومبیل سریلانکایی ها EVX نامگذاری شده و ظرفیت حمل دو سرنشین را دارد. این خودروی کوپه از بدنه ای فیبر کربنی سود برده و به گفته کمپانی با دست ساخته می شود.

به احتمال بسیار شما هم با دیدن تصاویر Vega Innovations EVX متوجه شباهت زیاد آن با فراری ۴۵۸ ایتالیا شده اید. مثل این مدل اسپرت ایتالیایی، آورده استارتاپ گمنام سریلانکایی هم طراحی خشن و جذابی در نمای روبرو دارد. در نمای جانبی برآمدگی گلگیرها، تو رفتگی حجیم در و شکاف های اطراف آن، اجزای فیبرکربنی و فاصله کم چرخ ها با گوشه های اتاق جلب توجه می کنند؛ ضمن اینکه ستون A دارای قوس زیبایی بوده و تا انتهای خودرو امتداد یافته است.

همانند اکثر خودروهای جدید، چراغ های LED عقب Vega Innovations EVX هم به شکل نواری طراحی شده و کل عرض آن را فرا گرفته اند. در زیر این چراغ ها فضایی مشبک دیده می شود که احتمالا برای تهویه بهتر اجزای پیشرانه کاربرد دارد. دیفیوزر بزرگ و چراغ سوم ترمز که ظاهرا از خودروهای فرمول یک الگوبرداری شده از دیگر ویژگی های شاخص EVX در نمای عقب هستند.

در حال حاضر تنها یک تصویر از کابین اولین سوپر اتومبیل الکتریکی جنوب آسیا منتشر شده است. این تصویر نه چندان با کیفیت کنسول میانی پوشیده از چرم و شارژ بی سیم یک تلفن همراه را نشان می دهد.

و اما پیشرانه؛ گفته می شود EVX از دو موتور الکتریکی بهره می برد. این دو موتور هر چهار چرخ را به حرکت وادار نموده و در مجموع توانایی تولید ۸۰۴ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور را دارند. با تکیه بر این پیشرانه قدرتمند، سوپر اتومبیل ۲۰۹۰ کیلوگرمی EVX قادر است در عرض ۳.۱ ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت برساند. این رقم اگر چه با آخرین ابر خودروهای برقی قابل مقایسه نیست، اما برای محصولی از سریلانکا جای تحسین زیادی دارد.

در حالت استاندارد وظیفه تامین انرژی پیشرانه EVX را باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۵۵ کیلووات ساعت بر عهده دارد. در صورت شارژ کامل، این باتری تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت دوام می آورد. شرکت Vega Innovations برای کسانی که به دنبال برد حرکتی بیشتر هستند، امکان سفارش باتری ۱۳۰ کیلووات ساعتی را نیز فراهم کرده است. این باتری از سال ۲۰۲۱ قابل انتخاب بوده و مسافت قابل پیمایش را به ۷۵۰ کیلومتر افزایش می دهد.

درباره قیمت و زمان عرضه EVX فعلا حرفی به میان نیامده و برای اطلاع از آنها باید تا نمایشگاه خودروی ژنو که اسفند ماه برگزار می شود، منتظر بمانیم. ناگفته نماند استارتاپ سریلانکایی افزوده با شرکای بین المللی خود در حال کار روی سایر وسایل نقلیه تولید انبوه است.


اولین سوپر اتومبیل الکتریکی جنوب آسیا از سریلانکا آمد؛ صفر تا صد در ۳.۱ ثانیه با EVX + فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۹۲۷

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶:۵۴

به روز شده: یک‌‌شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴:۰۷

کلید واژه‌‌ها: فراری، سوپر اسپرت

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۶۹۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.