فورد اسپرتکا؛ تخم مرغ محبوب اروپایی!
دههها پیش از محبوبیت محصولات کلاس Mini-GTI مانند امروز، فورد با معرفی مدل اسپرتکا تلاش کرد تا به تنهایی وارد این بازار شود. اسپرتکا، نسخهای با توان فنی و ظاهری بهبودیافته از مدل عمومی فورد کا بود که در دوران محصولات خستهکننده فورد معرفی شد.
تارا توربو یا دنا پلاس توربو؛ رقابت خانوادگی جذاب ایرانی!
تارا توربو و دنا پلاس توربو دو محصول پرقدرت ملی بوده که رقابت تنگاتنگی با هم دارند. در این محتوا به مقایسه این دو برادر پرداختهایم.
جیلی امگرند جدید رقیب مهم آریزو ۵ از راه رسید
جیلی به طور رسمی پیش فروش نسل پنجم سدان امگرند خود را آغاز کرده است، با قیمت بین ۹۷۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار که به صورت محدود ارائه می شود. مدل جدید بر پایه پلتفرم ماژولار جهانی BMA Evo ساخته شده و دو گزینه موتور ارائه میدهد: موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ و موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی.
خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
خرابی بلبرینگ در خودرو چه حوادثی را در پی دارد؟
یکی از پر اهمیت ترین قطعات چرخ های خودرو و بهتر است بگوییم جلوبندی خودروها بلبرینگ آن است که به وجود آمدن ایراد و خرابی در آن می تواند باعث بروز مشکلاتی برای سرنشینان خودرو شود. در واقع مشکلات رایجی که پیرامون خرابی بلبرینگ چرخ ایجاد می شوند عبارتند از قفل شدن لاستیک ها، لق زدن چرخ ها و در بدترین حالت در رفتن چرخ ها که می تواند حوادث جبران ناپذیری را رقم بزند.
تفاوت خودروی دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب
یکی از مشغولیات فکری برای افرادی که در زمینه خودرو فعالیت دارند و یا علاقه وافری به اتومبیل دارند ، اینست که اتومبیل های دیفرانسیل عقب برتر هستند یا اتومبیل های دیفرانسیل جلو ؟
سریع ترین راه توقیف خودرو | مراحل توقیف خودرو در کمترین زمان
این روزها خریدوفروش خودرو به یک جنجال جدید برای مصرفکنندگان ایرانی تبدیل شده است. قیمتها در هر لحظه تغییر میکنند و همین مساله باعث برهم خوردن معاملات میشود. همچنین اختلاف قیمت بازار و کارخانه، موجب حضور پررنگ سودجویان در بازار خودرو است. در چنین شرایطی نیاز مشتریان به یافتن سریع ترین راه توقیف خودرو یا سریع ترین راه برای گرفتن حکم توقیف خودرو دور از انتظار نیست.
دوشنبه، ۲۶ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۷:۱۱
دوشنبه، ۱۹ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۷
یکشنبه، ۱۸ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۲
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
برترین خودروهای ۱۰۰ هزار دلاری بازار جهانی ( قسمت دوم )
شنبه، ۱۷ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
نگاهی عمیق به فولکس واگن آرتئون مدل ۲۰۱۹ + فیلم
یکشنبه، ۱۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
سریع ترین خودروهای جهان در مسافت ۴۰۰ متری؛ این دونده های سرعت
سهشنبه، ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
تأثیرگذارترین خودروها در فرهنگ عمومی
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
معایب و مزایای سدان ژاپنی که در ایران مونتاژ می شود
همه چیز در مورد نسل دوم مزدا ۳ در ایران
یکشنبه، ۵ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ با افزایش قدرت و کاهش وزن معرفی شد
در ماههای آینده، سوپرا ۲۰۲۱ با تغییرات فنی و بهبود تواناییها در دو نسخهی دو و سه لیتری تولید خواهد شد.
شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۴۰ |
سال گذشته، تویوتا اعلام کرده بود برنامهای برای عرضهی سوپرا، محبوبترین خودرو اسپرت خود، با موتور دو لیتری توربوشارژ در آمریکا ندارد. این تصمیم برای حمایت از فروش GT۸۶ گرفته شد که با پیشرانهی دولیتری تنفسطبیعی فروخته میشود. بااینحال از اواسط سال ۲۰۲۰، شرایط تغییر خواهد کرد و نسخههای دو و سه لیتری تویوتا سوپرا در بسیاری نقاط جهان، ازجمله آمریکا، عرضه خواهند شد. طبق توافق با تویوتا، در اروپا سوبارو BRZ به علاقهمندان ارائه میشود و از GT۸۶ برای بازارهای مهمی مثل انگلیس خبری نیست. بههمیندلیل، از ابتدا قرار بود نسخهی دولیتری برای سوپرا آماده شود تا ضمن کاهش مصرف سوخت، آلایندگی کمتری هم درمقایسهبا نمونهی سهلیتری داشته باشد. سوپرا ۲.۰ پیشرفت فناوریهای مرتبط با پیشرانههای توربوشارژ قدرت درخورتوجه و مصرف بهینهی سوخت را همزمان فراهم میکند. حالا برای برای سوپرا ۲.۰ نیز پیشرانهی چهارسیلندر دولیتری تویینتوربوشارژ ارائه میشود که ساخت آلمان و کاملا مشابه نمونهی استفادهشده در بیامو Z۴ است. با پیشرانهی جدید ۲۵۵ اسببخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور فراهم میشود و سوپرا ۲.۰، تنها پنج ثانیه بعد از شروع حرکت، به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و نهایت سرعتش به ۲۵۰ کیلومتربرساعت محدود شده است. دیگر نکتهی مثبت در سوپرا ۲.۰، کاهش وزن ۹۱ کیلوگرمی درمقایسهبا سوپرا ۳.۰ است. وزن خالص مدل چهارسیلندر به ۱،۴۴۲ کیلوگرم میرسد که ۱۸۳ کیلوگرم بیشتر از GT۸۶ خواهد بود. نسخهی پایه بدون صندلی مجهز به تنظیمات برقی تولید میشود؛ اما سیستم تعلیق پویا (Active suspension) و دیفرانسیل قابلتنظیم (Active differential) برای شرایط مختلف خواهد داشت. امکانات ایمنی سوپرا ۲.۰ شامل کروزکنترل هوشمند و هشدار نقطهی کور و حسگر پشت خودرو در یک بستهی پیشنهادی همراهبا سیستم صوتی دارای ۱۲ بلندگو و رابطهای اپل کارپلی و اندروید اتو قابل سفارش هستند. سوپرا ۳.۰ مدل ۶ سیلندر سوپرا که از سال ۲۰۱۹ به سبد تویوتا اضافه شده است، تغییراتی در تجهیزات فنی خواهد کرد تا بیش از گذشته برای خریداران جذاب باشد. قدرت و گشتاور پیشرانه حالا به ۳۸۲ اسببخار و ۴۹۹ نیوتنمتر رسیده که درمقایسهبا قبل ۴۷ اسببخار و ۴ نیوتنمتر ارتقا پیدا کرده است. سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت سوپرا ۳.۰، تنها ۳/۹ ثانیه خواهد بود؛ یعنی ۰/۲ ثانیه سریعتر از مدل قبلی. نکتهی مهم دیگر دربارهی سوپرا ۳.۰ مدل ۲۰۲۱ عرضهنشدن در اروپا است. این خودرو با پیشرانهای مشابه بیامو Z۴ M۴۰i تولید خواهد شد؛ اما بهدلیل افزایش قدرت، مصرف سوخت بیشتری خواهد داشت و مطابق با استانداردهای آلایندگی قارهی سبز نخواهد بود. مشابه سوپرا ۲.۰، مدل چهارسیلندر سهلیتری هم بهینهسازیهایی در سیستم تعلیق و فنربندی داشته است و فرمان برقی و فناوری مدیریت تعادل هم بهروزرسانی شدهاند. در کابین، نمایشگر لمسی ۸/۸ اینچی جایگزین نمونهی ۶/۵ اینچی خواهد شد. همچنین، بسیاری از امکانات ایمنی و رفاهی که در سوپرا ۲.۰ بهصورت بسته سفارشی با پرداخت هزینه اضافی ارائه میشوند، در تمام مدلهای سوپرا ۳.۰ وجود خواهند داشت. برای علاقهمندان به خودروهای خاص و تولیدمحدود، نسخهی A۹۱ از سوپرا ۳.۰ برای سال ۲۰۲۰ ارائه میشود. این محصول در دو رنگ ویژه از آبی و سیاه (Nocturnal black & Refraction blue) تولید خواهد شد. در سوپرا A۹۱، ادوات فیبرکربن برای آینه و بالچههای سپر استفاده شده است و خطوطی سیاهرنگ هم روی ستون انتهای بدنه وجود خواهند داشت. قیمت نهایی تویوتا سوپرا ۲.۰ و سوپرا ۳.۰ هنوز اعلام نشده است؛ اما میتوان مطمئن بود بهترتیب با آستانه قیمت حدود ۴۰ و ۵۰ هزار دلار عرضه شوند.
کد محتوا: ۲۰۹۲۱
ارسال: شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳:۴۰
به روز شده: شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸:۳۱
کلید واژهها: تویوتا، تویوتا سوپرا ۲۰۲۱
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۰۸۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.