معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
مبدل کاتالیزور اگزوز چگونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها ، کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است
شمع ماشین و نکات کلیدی قبل از خرید
در خرید شمع خودرو باید به نکات ریز و درشتی دقت کرد تا جنسی مرغوب را خریداری کنید. خودروها پس از مدتی نیاز به تعویض شمع خودرو پیدا می کنند.
علت استارت نخوردن ماشین در شرایط مختلف + روش حل مشکل
استارت نخوردن خودرو یکی از اتفاقات ناگواری است که ممکن است برای هر رانندهای پیش بیاید. پیداکردن علت استارت نخوردن ماشین نقش مهمی در کشف و رفع مشکل دارد. ممکن است فقط موضوعی ساده و پیشپاافتاده باعث این اتفاق شده باشد یا اینکه دردسرهای بزرگتری گریبان راننده را بگیرد؛ بنابراین پاسخ به پرسشهایی مثل «چرا ماشین استارت نمیخورد؟» بهسادگی امکانپذیر نیست.
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
با کراس اوورهای کوچک و محبوب اروپا آشنا شوید
دوشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴
آینده سوخت هیدروژن؛ موانع و فرصتها
شنبه، ۲۲ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
برترین خودروهای بریتانیایی در طول تاریخ
چهارشنبه، ۹ مردادماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
با بزرگ ترین قلب های تپنده نصب شده بر روی خودروهای ۲۰۲۰ آشنا شوید
سهشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
مجهز به سقف شیشهای سولار
نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا در شیکاگو رونمایی شد
هیوندای نسخه ۲۰۲۰ سوناتا هیبریدی را در سال ۲۰۱۹ ویژه بازار کره جنوبی معرفی کرده بود، اما حال این خودروساز در نمایشگاه شیکاگو از نسخه هیبریدی ویژه بازار آمریکا این سدان پرطرفدار پرده برداشته و ظاهرا قصد دارد آن را از بهار به بازار این کشور عرضه کند.
دوشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶:۴۴ |
نسخه هیبریدی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ به صورت استاندارد به یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر ۱۵۰ اسببخاری با بیشینه گشتاور ۱۸۹ نیوتنمتر تجهیز شده است. موتور الکتریکی نصب شده برای این خودرو هم قادر به تولید بیشینه قدرت ۵۱ اسببخار و بیشینه گشتاور ۲۰۵ نیوتنمتر است. بدین ترتیب بیشینه قدرت مجموع این سیستم هیبریدی ۱۹۲ اسببخار گزارش شده است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل شده و لازم به ذکر است که هیوندای سیستمی به نام اکتیو شیفت کنترل را برای گیربکس، موتور الکتریکی و بنزینی این خودرو طراحی کرده که نتیجه آن کاهش ۳۰ درصدی زمان بین تعویض دندههاست. هیوندای تخمین زده که نسخه بهینه یا همان Blue سوناتا هیبریدی در شهر، بزرگراه و به صورت ترکیبی به ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت به ترتیب مصرف سوختی معادل ۴.۷، ۴.۳۵ و ۴.۵ لیتر بنزین دارد. ضمن اینکه این نسخه با یک مخزن پر بنزین قادر به پیمودن بیشینه مسافت ۱۱۰۴ کیلومتر است که عملکردی خیره کننده است. هیوندای اعلام کرده که نسخه SEL و لیمیتد سوناتا هیبرید هم در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به ترتیب ۵.۲، ۴.۶ و ۵ لیتر بنزین مصرف میکنند. هیوندای برای اینکه بیشینه مسافت قابل پیمایش سوناتا هیبرید بیشتر شود، یک پنل خورشیدی روی سقف این خودرو نصب کرده که انرژی جذب شده را در باتریهای این خودرو ذخیره میکند. هیوندای اظهار کرده که این پنل خورشیدی طی شش ساعت شارژ باعث میشود که ۳.۵ کیلومتر سوناتا هیبریدی مسافت بیشتری را طی کند. هیوندای در مطلبی دیگر اظهار کرده که نصب این سقف سولار در سوناتا هیبریدی باعث پیمایش ۱۱۲۷ کیلومتر مسافت بیشتر طی یک سال استفاده میشود، البته این در حالی است که خودرو به میزان کافی در مقابل تابش نور خورشید قرار داشته باشد. نسخه هیبریدی سوناتا هیبریدی از نظر ظاهری کاملا با تریمهای درونسوز این خودرو مشابه است، اما هیوندای المانهایی به بدنه آن اضافه کرده تا موجب بهبود آیرودینامیک شود. تیغههای فعال جلوپنجره، صفحههای هدایت کننده جریان هوا در گلگیرهای جلو و عقب و یک پنل برای کاور کردن قطعات زیر کابین همه به بهبود آیرودینامیک این خودرو کمک کردهاند. همچنین طراحی رینگها نیز آیرودینامیک محور بوده و مقاومت هوای کمتری نسبت به رینگهای رایج دارند. درون کابین هیوندای سوناتا هیبریدی به صورت استاندارد یک نمایشگر هشت اینچی برای سیستم سرگرمی در میان داشبورد نصب شده، اما مشتریان قادر هستند به صورت آپشنال نمونه بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی این نمایشگر را در کنار پشت آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی سفارش دهند. سوناتا هیبریدی به صورت استاندارد دارای سیستمهای کمکی راننده مانند کمکی پیشگیری از برخورد در جلو، کمکی پیشگیری از برخورد در نقاط کور، کمکی پیشگیری از برخورد در عقب، تثبیت کننده خطوط حرکت و کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و حرکت دوباره است. ضمن اینکه هیوندای به صورت آپشنال سیستم کمکی هدایت در بزرگراه را نیز روی سوناتا نصب میکند.
کد محتوا: ۲۰۹۱۸
ارسال: دوشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶:۴۴
به روز شده: دوشنبه، ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷:۱۰
کلید واژهها: هیوندایی، هیوندای سوناتا، سوناتا هیبریدی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۳۱۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.