همزاد لوکس سابربن و یوکان

نسل جدید کادیلاک اسکالید رونمایی شد

  سرانجام آخرین عضو از نسل جدید اسیووی‌های فول سایز کمپانی جنرال موتورز هم از راه رسید.  

پنج‌‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۲۲ |

به اعتقاد کارشناسان این خودرو بهترین اسیووی فول سایز جنرال موتورز بوده که این ادعا باید در تست درایوهایی که در آینده برگزار می‌شود، بررسی شود. این اسیووی لاکچری فول سایز کادیلاک اسکالید بوده که روز گذشته در لس آنجلس از آن پرده برداشته شد.

در ابتدای مطلب قصد داریم روی آپشن‌های لوکس اسکالید تمرکز کنیم؛ کادیلاک موفق شده کابینی به مراتب لوکس‌تر از مجهزترین نسخه جی ام سی یوکان را برای این اسیووی لاکچری به ارمغان آورد. همانگونه که پیشتر وعده داده شده بود، اسکالید کابینی منحصر به فرد دارد که طراحی آن مشابه هیچ یک از محصولات جی ام نبوده؛ روی داشبورد این خودرو نمایشگری ۳۸ اینچی دیده می‌شود که البته این یک نمایشگر یک پارچه نیست، بلکه از سه نمایشگر تشکیل شده که از سمت چپ داشبورد تا نزدیک سرنشین جلو امتداد یافته است.

یک نمایشگر ۷.۲ اینچی در سمت چپ فرمان، اطلاعات مربوط به راننده را به وی نشان می‌دهند. پشت فرمان یک نمایشگر ۱۴.۲ اینچی نقش پشت آمپر را ایفا می‌کند. در سمت راست آن نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۶.۹ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی نصب شده است. تمامی این نمایشگرها از تکنولوژی OLED بهره می‌برند و رزولوشن آنها دو برابر تلویزیون‌های ۴K رایج در سطح دنیاست که موضوعی بی سابقه در صنعت خودروسازی است. کادیلاک این نمایشگر را روی نسخه‌های استاندارد اسکالید هم نصب خواهد کرد.

تکنولوژی اسکالید به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه سیستم ناوبری اسکالید به تکنولوژی واقعیت افزوده مشابه آنچه در برخی از مدل‌های مرسدس بنز نیز دیده شده مجهز است و به دوربین‌های متعددی مجهز شده تا تصاویر زنده‌ای از خیابان‌ها را روی نمایشگر در جهات مختلف به راننده نشان دهد و به وی بفهماند که به کدام سمت باید برود. همچنین اسکالید به دوربین‌هایی در عقب، فضای جانبی و جلو مجهز شده و می‌توانند تصاویری دو مگاپیکسلی از زاویه چشم پرنده یا چشم عقاب در نمایشگر درون کابین به سرنشینان نشان دهند. لازم به ذکر است که اسکالید نمایشگر‌های بیشتری درون کابین دارد؛ دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی برای سرنشینان ردیف دوم این خودرو درنظر گرفته شده که دارای پورت HDMI و USB برای اتصال وسایلی اعم از تلفن همراه و ... هستند.

سیستم کمکی راننده سوپرکروز برای اولین بار روی این نسل اسکالید نصب شده که به‌روزرسانی‌هایی هم داشته و اطلاعات ۳۲۰ هزار کیلومتر از جاده‌های سطح دنیا در نرم افزار این سیستم وجود دارد که به راننده امکان رانندگی بدون گرفتن فرمان را می‌دهد. این سیستم با بهره گیری از رادار لیدار، جی پی اس، دوربین‌های متعدد و رادار کنترل می‌شود و امکان تغییر خطوط بدون نیاز به گرفتن فرمان را فراهم کرده است. همچنین این سیستم میزان توجه راننده به کنترل خودرو را پایش می‌کند و زمانی که نیاز به توجه و دقت بیشتر راننده برای کنترل خودرو است، به وی هشدار داده می‌شود.

کادیلاک با همکاری شرکت AKG یک سیستم صوتی با ۳۶ بلندگو را برای اسکالید توسعه داده که به صورت آپشنال آن را روی این خودرو نصب می‌کند. این سیستم صوتی دارای سه آمپلی فایر است و قادر به تولید صدا در ۲۸ کانال صوتی مختلف است و صرفا برای تولید باس سنگین طراحی نشده است. همچنین ولووم این سیستم در ردیف جلو و عقب به صورت مجزا قابل تنظیم است. این سیستم صوتی قابلیت تطبیق با سیستم ناوبری را هم دارد؛ به عنوان مثال زمانی که راننده نیاز به چرخش به سمت چپ را دارد، صدا از بلندگوهای همان سمت می‌آید. البته سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم چندان ضعیف نبوده و توسعه یافته توسط همین برند AKG است که دارای ۱۹ عدد بلندگو است.

به لطف تغییر پلتفرم، ابعاد کابین نسل جدید اسکالید بزرگتر از قبل شده است. این خودرو حال به تعلیقی مستقل مشابه آنچه در سابربن و یوکان دیده شده مجهز است که ضمن بهبود کیفیت سواری، قابلیت‌های آفرود آن را نیز ارتقا داده است. سرنشینان در ردیف سوم اسکالید دارای ۴۰ درصد فضای پا بیشتر نسبت به گذشته هستند و فضای بار پشت صندلی نیز نسبت به گذشته ۶۸ دصد افزایش یافته است. این آمار برای نسخه فاصله محور استاندارد اسکالید هستند، اما نمونه طویل یا ESV اسکالید دارای فضای پا ۹۳ سانتی‌متری در ردیف سوم و فضای بار عقبی معادل ۱۲۲۰ لیتر است.

جنرال موتورز دو پیشرانه مختلف برای نصب روی نسل جدید اسکالید توسعه داده، گزینه اول یک پیشرانه بنزینی ۶.۲ لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی است که قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۲۰ اسب‌بخار است. پیشرانه دوم که برای اولین بار است روی این خودرو نصب می‌شود، یک نیروگاه ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با بیشینه قدرت ۲۷۷ اسب‌بخار است که گشتاوری برابر با انجین هشت سیلندر بنزینی دارد. نیروی تولیدی هر دو پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار مشترک با سابربن و یوکان به هر چهار چرخ این اسیووی غول پیکر لاکچری منتقل می‌شود.

کادیلاک اظهار کرده که اسکالید را از تابستان سال آینده به بازار عرضه می‌کند و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت نسخه‌های مختلف آن منتشر خواهد شد.


همزاد لوکس سابربن و یوکان
نسل جدید کادیلاک اسکالید رونمایی شد
گزارش

کد محتوا: ۲۰۹۱۵

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۲۲

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۵۶

کلید واژه‌‌ها: کادیلاک، کادیلاک اسکالید

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۸۸۰

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.