استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
هر آنچیزی که از آب بندی صحیح موتور خودروهای خارجی باید بدانید
آب بندی خودروها چیزی نیست که متعلق به خودروهای قدیمی باشد و هنوز هم همه خودروها نیاز به آب بندی صحیح دارند تا بتوانند بهترین عملکرد و کیفیت را در اختیار صاحبانشان بگذارند.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
سهشنبه، ۵ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
معرفی ۱۰ سدان کند سال های اخیر
دوشنبه، ۲۷ مردادماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
بهترین خودروهای سه صندلی تاریخ
سهشنبه، ۱۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
تزریق هیجان به جعبه دنده های CVT توسط تویوتا؛ e-CVT چگونه کار می کند؟
پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
همزاد لوکس سابربن و یوکان
نسل جدید کادیلاک اسکالید رونمایی شد
سرانجام آخرین عضو از نسل جدید اسیوویهای فول سایز کمپانی جنرال موتورز هم از راه رسید.
پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۲۲ |
به اعتقاد کارشناسان این خودرو بهترین اسیووی فول سایز جنرال موتورز بوده که این ادعا باید در تست درایوهایی که در آینده برگزار میشود، بررسی شود. این اسیووی لاکچری فول سایز کادیلاک اسکالید بوده که روز گذشته در لس آنجلس از آن پرده برداشته شد. در ابتدای مطلب قصد داریم روی آپشنهای لوکس اسکالید تمرکز کنیم؛ کادیلاک موفق شده کابینی به مراتب لوکستر از مجهزترین نسخه جی ام سی یوکان را برای این اسیووی لاکچری به ارمغان آورد. همانگونه که پیشتر وعده داده شده بود، اسکالید کابینی منحصر به فرد دارد که طراحی آن مشابه هیچ یک از محصولات جی ام نبوده؛ روی داشبورد این خودرو نمایشگری ۳۸ اینچی دیده میشود که البته این یک نمایشگر یک پارچه نیست، بلکه از سه نمایشگر تشکیل شده که از سمت چپ داشبورد تا نزدیک سرنشین جلو امتداد یافته است. یک نمایشگر ۷.۲ اینچی در سمت چپ فرمان، اطلاعات مربوط به راننده را به وی نشان میدهند. پشت فرمان یک نمایشگر ۱۴.۲ اینچی نقش پشت آمپر را ایفا میکند. در سمت راست آن نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۶.۹ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعرسانی نصب شده است. تمامی این نمایشگرها از تکنولوژی OLED بهره میبرند و رزولوشن آنها دو برابر تلویزیونهای ۴K رایج در سطح دنیاست که موضوعی بی سابقه در صنعت خودروسازی است. کادیلاک این نمایشگر را روی نسخههای استاندارد اسکالید هم نصب خواهد کرد. تکنولوژی اسکالید به اینجا ختم نمیشود، بلکه سیستم ناوبری اسکالید به تکنولوژی واقعیت افزوده مشابه آنچه در برخی از مدلهای مرسدس بنز نیز دیده شده مجهز است و به دوربینهای متعددی مجهز شده تا تصاویر زندهای از خیابانها را روی نمایشگر در جهات مختلف به راننده نشان دهد و به وی بفهماند که به کدام سمت باید برود. همچنین اسکالید به دوربینهایی در عقب، فضای جانبی و جلو مجهز شده و میتوانند تصاویری دو مگاپیکسلی از زاویه چشم پرنده یا چشم عقاب در نمایشگر درون کابین به سرنشینان نشان دهند. لازم به ذکر است که اسکالید نمایشگرهای بیشتری درون کابین دارد؛ دو نمایشگر ۱۲.۶ اینچی برای سرنشینان ردیف دوم این خودرو درنظر گرفته شده که دارای پورت HDMI و USB برای اتصال وسایلی اعم از تلفن همراه و ... هستند. سیستم کمکی راننده سوپرکروز برای اولین بار روی این نسل اسکالید نصب شده که بهروزرسانیهایی هم داشته و اطلاعات ۳۲۰ هزار کیلومتر از جادههای سطح دنیا در نرم افزار این سیستم وجود دارد که به راننده امکان رانندگی بدون گرفتن فرمان را میدهد. این سیستم با بهره گیری از رادار لیدار، جی پی اس، دوربینهای متعدد و رادار کنترل میشود و امکان تغییر خطوط بدون نیاز به گرفتن فرمان را فراهم کرده است. همچنین این سیستم میزان توجه راننده به کنترل خودرو را پایش میکند و زمانی که نیاز به توجه و دقت بیشتر راننده برای کنترل خودرو است، به وی هشدار داده میشود. کادیلاک با همکاری شرکت AKG یک سیستم صوتی با ۳۶ بلندگو را برای اسکالید توسعه داده که به صورت آپشنال آن را روی این خودرو نصب میکند. این سیستم صوتی دارای سه آمپلی فایر است و قادر به تولید صدا در ۲۸ کانال صوتی مختلف است و صرفا برای تولید باس سنگین طراحی نشده است. همچنین ولووم این سیستم در ردیف جلو و عقب به صورت مجزا قابل تنظیم است. این سیستم صوتی قابلیت تطبیق با سیستم ناوبری را هم دارد؛ به عنوان مثال زمانی که راننده نیاز به چرخش به سمت چپ را دارد، صدا از بلندگوهای همان سمت میآید. البته سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم چندان ضعیف نبوده و توسعه یافته توسط همین برند AKG است که دارای ۱۹ عدد بلندگو است. به لطف تغییر پلتفرم، ابعاد کابین نسل جدید اسکالید بزرگتر از قبل شده است. این خودرو حال به تعلیقی مستقل مشابه آنچه در سابربن و یوکان دیده شده مجهز است که ضمن بهبود کیفیت سواری، قابلیتهای آفرود آن را نیز ارتقا داده است. سرنشینان در ردیف سوم اسکالید دارای ۴۰ درصد فضای پا بیشتر نسبت به گذشته هستند و فضای بار پشت صندلی نیز نسبت به گذشته ۶۸ دصد افزایش یافته است. این آمار برای نسخه فاصله محور استاندارد اسکالید هستند، اما نمونه طویل یا ESV اسکالید دارای فضای پا ۹۳ سانتیمتری در ردیف سوم و فضای بار عقبی معادل ۱۲۲۰ لیتر است. جنرال موتورز دو پیشرانه مختلف برای نصب روی نسل جدید اسکالید توسعه داده، گزینه اول یک پیشرانه بنزینی ۶.۲ لیتری هشت سیلندر تنفس طبیعی است که قادر به تولید بیشینه قدرت ۴۲۰ اسببخار است. پیشرانه دوم که برای اولین بار است روی این خودرو نصب میشود، یک نیروگاه ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل با بیشینه قدرت ۲۷۷ اسببخار است که گشتاوری برابر با انجین هشت سیلندر بنزینی دارد. نیروی تولیدی هر دو پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۱۰ سرعته خودکار مشترک با سابربن و یوکان به هر چهار چرخ این اسیووی غول پیکر لاکچری منتقل میشود. کادیلاک اظهار کرده که اسکالید را از تابستان سال آینده به بازار عرضه میکند و با نزدیک شدن به زمان عرضه، قیمت نسخههای مختلف آن منتشر خواهد شد.
کد محتوا: ۲۰۹۱۵
ارسال: پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵:۲۲
به روز شده: پنجشنبه، ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵:۵۶
کلید واژهها: کادیلاک، کادیلاک اسکالید
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۲۷۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.