معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
مواردی که دانستن آنها خوشایند تعمیرکارها نیست!
اکثر رانندگان با اتکا به نظر مکانیکها، خودروهای خود را به دست آنها میسپارند تا ایرادهای آن را پیدا کرده و برطرف کنند. اما برخی نکات هستند که مکانیکها به هیچ عنوان دوست ندارند که رانندگان از آن مطلع شوند تا حتما برای رفع ایراد به آنها مراجعه شود.
آیا گرم کردن درجا خودرو در زمستان کاری کاری درست است؟
بر اساس یک تفکر قدیمی خیلی ها تصور می کنند گرم کردن خودرو در زمستان به صورت درجا باعث بهتر کارکردن موتور می شود اما...
روش های ساده تیونینگ خودرو
سیستم پیشرانه خودرو که از موتور و قطعات مربوطه تشکیل شده به مرور دچار کاهش عملکرد می شود. در این صورت تقویت موتور به منظور افزایش بازده و عملکرد آن امری ضروری تلقی می شود. افزایش بازده و عملکرد موتور علاوه بر این که موجب بالا رفتن توان آن می شود، در مصرف سوخت نیز صرفه جویی شده، آلایندگی کاهش می یابد و هم چنین استهلاک آن نیز کمتر می شود.
مکمل سوخت چیست و چه کاربردی دارد؟
مسلما برایتان این موضوع پیش آمده که در هنگام مراجعه به پمپ بنزین، متصدی آن به شما استفاده از مکمل سوخت را پیشنهاد کند. براساس ادعای آنها با استفاده از مکمل سوخت کارایی خودرو افزایش یافته و مصرف سوخت کمتر و یا بهینه میشود. آیا چنین موضوعی حقیقت دارد؟ برای جواب این سوال با ما همراه باشید.
ده راه کار برای بالا بردن عمر خودرو
طبق آخرین گزارش شرکت معتبر اچ آیاس مارکیت (HIS Markit) تعداد خودروهای موجود در جهان از یک میلیارد دستگاه عبور کرده است. این در حالی است که میانگین سن هر خودرو ۶/۱۱ سال بوده و براساس همین گزارش صاحبان خودروها شش سال و نیم اتومبیلهای خود را نگهداری میکنند.
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
صنعت خودرو متحول شود تا علیه آن جوک نسازند
یکشنبه، ۱۸ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
ستاره های شرقی
۱۰ محصول قدرتمند تویوتا در بازار جهانی
پنجشنبه، ۲۹ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
نگاهی متفاوت به اتومبیل MVM 530
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
یکشنبه، ۱۰ آذرماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
اولین خودروی ملی ترکیه با برند TOGG رونمایی شد+فیلم
با سرمایهگذاری ۳/۷ میلیارد دلار و صرف ۱۳ سال زمان، شرکت TOGG خودروهایی تولید خواهد کرد که تمامی قطعات آن ساخت ترکیه هستند. اولین محصول، یک شاسیبلند برقی هماهنگ با استانداردهای جهانی خواهد بود.
شنبه، ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۲ |
در سال ۲۰۱۰، رئیس جمهور ترکیه از صنعتگران این کشور خواست، برای تولید خودروی ملی ترکیه تلاش کنند. حدود ۷ سال بعد، اردوغان در جشن افتتاح شرکت خودروسازی TOGG شرکت کرد و نسبت به عرضهی مدلهایی با قطعات ساخت داخل، ابراز امیدواری نمود. سهامداران اصلی TOGG، شامل ۵ هولدینگ تجاری بزرگ ترکیه، از جمله تورکسل (Turkcell) هستند. نام TOGG مخفف عبارت Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu بهمعنی گروه خودروسازی مشارکتی ترکیه است. این شرکت واقع در گبزه (شهری نزدیک استانبول)، طراحی محصولات خود را با همکاری استودیو پینین فارینا در ایتالیا انجام میدهد. خودروهای رونماییشده توسط TOGG شامل یک مدل پیشتولید از کراساور اندازه متوسط و نمونهای مفهومی از یک سدان خانوادگی هستند که همگی، پلتفرم مشترک و پیشرانهی تمام برقی خواهند داشت. کراساور TOGG، مجهز به موتور برقی ساخت ترکیه، در ۲ نسخه با شعاع حرکتی ۳۰۰ و ۴۸۰ کیلومتر تولید خواهد شد. شرکت سازنده قرار است، شارژرهایی مخصوص این خودرو عرضه کند تا ۸۰ درصد از ظرفیت باتریها در زمانی حدود ۳۰ دقیقه، تکمیل شوند. اطلاعات بیشتری از مشخصات باتری کراساور TOGG منتشر نشده است؛ اما میتوان باتوجه به آمار موجود، تولید شارژر ۱۵۰ کیلووات ساعتی را برای سیستم شارژ سریع، پیشبینی کرد. شرکت سازنده، باتریهای خودروهای تولیدی را به مدت ۸ سال، گارانتی خواهد کرد. پیشرانهی TOGG در نسخهی پایه، یک موتور برقی با قدرت ۲۰۰ اسببخار خواهد بود. برای علاقهمندان به کراساورهای دو دیفرانسیل، مدل ۲ موتوره با قوای محرک مجزا روی محورهای جلو و عقب نیز تولید خواهد شد تا مجموع قدرت ۴۰۰ اسببخار فراهم شود. مدیران شرکت سازنده، سرعتگیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت برای مدلهای تک و دو موتوره را به ترتیب، ۷/۶ و ۴/۸ ثانیه اعلام کردهاند. خودروی مفهومی پینین فارینا K۳۵۰ ساخت ۲۰۱۸ طراحی ظاهری کراساور TOGG، شباهت بسیار زیادی به مدل مفهومی K۳۵۰ رونمایی شده توسط پینین فارینا در سال ۲۰۱۸ دارد. فرم چراغها و خطوط بدنه، کاملا یکسان بهنظر میرسند و صرفا در نمای پشت خودرو، تفاوتهایی دیده میشود. به هر ترتیب، نمای بیرونی نخستین محصول TOGG، جذاب و چشمگیر، هماهنگ با نیازهای بازار جهانی است. در مراسم رونمایی، این خودرو با ۲ نوع جلوپنجره تمامفلزی و پرهدار نمایش داده شد که احتمالا منحصر به نمونههای تک یا ۲ موتوره خواهد بود. فضای داخلی، بسیار لوکس و متناسب با فناوریهای مدرن طراحی شده است. نمایشگرهای متعدد از پنل پشت فرمان تا قسمتهای روبروی سرنشین کناری را پوشش میدهند. علاوهبر اینها، نمایشگری لمسی در مرکز و پایین داشبورد وجود دارد که برای مدیریت امکانات رفاهی خودرو، بهکار خواهد رفت. کنسول میانی، مجهز به کلید گردان (جوی استیک)، طرحی خلاقانه و برجسته دارد که البته چندان کاربردی بهنظر نمیرسد. در مجموع، میتوان اطمینان داشت نسخهی نهایی از کراساور TOGG، با هدف جلب نظر عمومی و صرفهی اقتصادی، فاقد نمایشگرهای متعدد و نسبتا ساده باشد. محصول نهایی TOGG، کراساوری در کلاس نیمه لوکس خواهد بود. سیستم تعلیق مستقل مک فرسون روی محور جلو، آرامش سرنشینان را افزایش میدهد. در عقب هم، تعلیق مستقل اینتگرال استفاده شده است که معمولا برای خودروهای اسپرت، کاربرد دارد. نسخههای آپشنال، مجهز به رانندگی خودران سطح ۲ خواهند بود که ایست و حرکت خودکار در ترافیک را ممکن خواهد کرد. نرمافزار و سیستمعامل مدیریت تجهیزات الکترونیکی خودرو، قابلیت بهروزرسانی از طریق اینترنت دارند تا ضمن بهرهمندی از جدیدترین فناوریها، دسترسی کاربر از خانه یا هر مکان دیگر به کامپیوتر و امکانات رفاهی مثل مسیریابی ماهوارهای را فراهم کند. کراساور TOGG، احتمالا مجهز به فناوری ارتباطی ۵G خواهد بود. شرکت TOGG، تولید کراساور برقی خود را از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد. دومین محصول با پلتفرم و پیشرانهی مشابه، یک سدان خانوادگی خواهد بود. در نهایت، ۵ خودروی متفاوت روی یک پلتفرم تولید خواهند شد تا برنامهی تولید ۱۷۵ هزار دستگاه در سال، محقق شود. کشور ترکیه در حال حاضر، مونتاژ خودرو و ساخت قطعات متنوع برای فورد، فیات، رنو، تویوتا و هیوندای را انجام میدهد تا از نظر خودروسازی، مهمترین کشور منطقهی خاورمیانه و شرق اروپا باشد.
کد محتوا: ۲۰۸۷۹
ارسال: شنبه، ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۲
به روز شده: چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۵۱
کلید واژهها: خودروی ملی ترکیه، شاسی بلند، فورد، فیات، رنو، تویوتا، هیوندایی
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۱۹۳
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.