اولین خودروی الکتریکی مسابقه‌ای توسعه یافته بر پایه نسخه خیابانی

تست‌های اوپل کورسا e رالی آغاز شد+ فیلم

  اوپل به تازگی تست‌های ماندگاری و استقامت خودروی الکتریکی مسابقه‌ای جدید خود را آغاز کرده؛ این خودرو کورسا e رالی کاپ بوده که اولین خودروی الکتریکی ویژه رالی در دنیا محسوب می‌شود که بر پایه نسخه خیابانی خود توسعه یافته است.  

پنج‌‌شنبه، ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۴۲ |

اوپل این خودرو را در مرکز تست Dudenhofen آلمان مورد تست و بررسی قرار داده است؛ این مرکز یک تاسیسات شخصی و مخفی بوده که توسط اوپل احداث شده و شامل یک پیست ۴.۸ کیلومتری برای تست خودرو در سرعت‌های بالا و یک مسیر ۹۰۰ متری صعب العبور است برای بررسی دوام خودرو است.

پس از پایان یافتن این مرحله از تست‌های اوپل کورسا e رالی، این کمپانی یک نسخه پروتوتایپ دیگر را تولید خواهد کرد که احتمال می‌رود پایه خودروهایی باشد که قرار است اوپل در آینده به مشتریان خود تحویل دهد. اوپل در مرحله اول قصد دارد که ۲۰ دستگاه از این خودرو الکتریکی مسابقه‌ای ۱۳۶ اسب‌بخاری را تولید کند که ۱۵ دستگاه نخست آن در تابستان طی یک رویداد تست ویژه به مالکان آنها تحویل داده خواهند شد.

از آنجایی که این کورسا خودرویی مسابقه‌ای است، باید عملکردی ثابت و یکنواخت در طول مسابقه در تمام شرایط داشته باشد، بدین ترتیب اوپل تصمیم گرفته که این خودروی مسابقه‌ای الکتریکی مطابق یا حتی فراتر از استانداردهای پاس شده توسط خودروهای مسابقه‌ای درون‌سوز همین کمپانی باشد. در حالی که قدرت تولیدی این کورسای الکتریکی مسابقه‌ای با نسخه بنزینی کورسای مسابقه‌ای نسل قبل تقریبا برابر بوده، اما گشتاور آن به مراتب بیشتر است، چراکه کورسا e رالی قادر به تولید بیشینه گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر است که تا حد زیادی بیشتر از نسخه پیشین است.

کورسا e رالی الکتریکی به دلیل نصب باتری‌ها در کف کابین، مرکز ثقل پایین و تقسیم وزن بسیار مناسبی دارد که این دو فاکتور برای یک خودروی مسابقه‌ای موفق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اوپل کورسا e رالی الکتریکی از پک باتری مشابهی با نسخه الکتریکی خیابانی کورسا بهره می‌برد. این باتری ۵۰ کیلووات ساعتی در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت قابل پیمایش ۳۳۷ کیلومتر را برای این خودرو با درنظر گرفتن سیکل WLTP به ارمغان آورده است.

این خودروی رالی دارای سه مد رانندگی است که یکی مد کامپتیشن نام دارد که بیشینه قدرت و گشتاور موتور الکتریکی را برای مسافتی حداقل به طول ۶۰ کیلومتر در اختیار راننده قرار می‌دهد؛ دیگری مد بارانی است که گشتاور را به صورت هوشمندانه برای به ارمغان آمدن بهترین پایداری در سطح لغزنده بین چرخ‌ها پخش می‌کند و آخرین مد هم حالت Eco بوده که بهینه‌ترین حالت مصرف انرژی است.


اولین خودروی الکتریکی مسابقه‌ای توسعه یافته بر پایه نسخه خیابانی
تست‌های اوپل کورسا e رالی آغاز شد+ فیلم
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۷۸

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۴۲

به روز شده: چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۴

کلید واژه‌‌ها: اوپل، اوپل کورسا، خودروی الکتریکی، خودروی رالی

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۷۲۷

زبان: پارسی

(۲ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.