خودروی ژاپنی یا کرهای؟ رقابت خودروسازان شرق آسیا در ایران!
تحلیل کامل تفاوت کیفیت، دوام، طراحی و خدمات دو رقیب دیرینه ژاپنی و کره ای در بازار ایران
معرفی لامبورگینی روئلتو منصوری با قدرت بیشتر و ماسک فیبر کربنی!
منصوری با پکیجی به نام Initiate، لامبورگینی روئلتو را به یک هیولای ۱۰۷۰ اسب بخاری با ظاهری تهاجمی از فیبر کربن تبدیل کرده است.
معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
علت صدای ناهنجار سوپاپ به هنگام گاز دادن چیست؟
قطعات خودرو به هنگام خراب شدن و معیوب شدن می توانند از خود صداهایی را ایجاد کنند که در این مواقع نیاز به بررسی صداهای ایجاد شده به منظور رفع عیب قطعه خاص احساس می شود. زیرا در صورت عدم تشخیص و پیگیری قطعه معیوب، می تواند در کارکرد و روند کاری دیگر قطعات نیز اختلال ایجاد کند که نهایتا نقص فنی خودرو پیامد این وضعیت است.
اهمیت تمیز بودن انژکتور
وظیفه سیستم انژکتوری (Injector) ترکیب کردن سوخت و هوا به میزان و نسبت لازم و سپس تزریق آن به موتور خودرو است. سیستم انژکتور همان عملکرد مشابه سیستم کاربراتور را دارد اما بنابر ماهیت اجزای تشکیل دهنده آن و برخورداری از سیستم متفاوت، عمل ترکیب کردن سوخت و هوا در آن بسیار دقیق تر می باشد و به ندرت در تنظیمات موتور خودور اختلال ایجاد می کند. نکته مهم اینکه عملکرد مناسب سیستم انژکتور باعث کاهش مصرف سوخت خودرو و همچنین کاهش میزان آلودگی هوا میگردد.
کاربرد ترمز اضطراری اتوماتیک پیش از تصادف
ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) چیست؟ میتوان این تکنولوژی را به عنوان سیستمی تعریف کرد که احتمال وقوع تصادف با وسیله نقلیه دیگر یا یک انسان را در پیشروی خودرو تشخیص داده و به راننده کمک میکند تا از تصادف جلوگیری کند یا شدت وقوع آن را کاهش دهد. ترمز اضطراری اتوماتیک (AEB) بدین گونه عمل میکند که ابتدا سیگنالهایی را به راننده برای اصلاح عملکردش ارسال میکند و اگر پاسخ راننده مناسب نبوده و یا راننده سرعت عمل کافی نداشته باشد، این سیستم به صورت اتوماتیک، ترمزها را به منظور اجتناب از تصادف فعال خواهد کرد.
کمربند ایمنی، چرا و به چه علت
در تعریفی کوتاه می توان گفت کمربند ایمنی، ابزاری مهار کننده برای جلوگیری از پرتاب یا جابه جایی ناگهانی سرنشینان اتومبیل در مانورهای شدید یا هنگام بروز تصادف و ممانعت از برخورد آنها با قسمت های داخلی خودرو یا سایر سرنشینان و حتی پرتاب شدن به بیرون اتاق است.
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
تا به حال فکر کردهاید رنگ خاص خودرویتان چگونه خلق شده؟ سفری به فرآیند پیچیده، طولانی و هنرمندانه تولد یک رنگ، از ایده تا تولید نهایی.
دوشنبه، ۱۲ آبانماه ۱۴۰۴ - ۲۱:۱۵
شنبه، ۱۰ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۶
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
خودرویی که بیشترین تعداد موتور روی آنها نصب شد
شنبه، ۱۰ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
نکات مهم در زمان خرید اقساطی خودرو
چهارشنبه، ۲ شهریورماه ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
نگاهی به لوتوس Evora GT۴۱۰ Sport
سهشنبه، ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
۱۱ خودرو موفق در آینده
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
قوانین مربوط به نصب چراغ در اتومبیل
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
اولین خودروی الکتریکی مسابقهای توسعه یافته بر پایه نسخه خیابانی
تستهای اوپل کورسا e رالی آغاز شد+ فیلم
اوپل به تازگی تستهای ماندگاری و استقامت خودروی الکتریکی مسابقهای جدید خود را آغاز کرده؛ این خودرو کورسا e رالی کاپ بوده که اولین خودروی الکتریکی ویژه رالی در دنیا محسوب میشود که بر پایه نسخه خیابانی خود توسعه یافته است.
پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۴۲ |
اوپل این خودرو را در مرکز تست Dudenhofen آلمان مورد تست و بررسی قرار داده است؛ این مرکز یک تاسیسات شخصی و مخفی بوده که توسط اوپل احداث شده و شامل یک پیست ۴.۸ کیلومتری برای تست خودرو در سرعتهای بالا و یک مسیر ۹۰۰ متری صعب العبور است برای بررسی دوام خودرو است. پس از پایان یافتن این مرحله از تستهای اوپل کورسا e رالی، این کمپانی یک نسخه پروتوتایپ دیگر را تولید خواهد کرد که احتمال میرود پایه خودروهایی باشد که قرار است اوپل در آینده به مشتریان خود تحویل دهد. اوپل در مرحله اول قصد دارد که ۲۰ دستگاه از این خودرو الکتریکی مسابقهای ۱۳۶ اسببخاری را تولید کند که ۱۵ دستگاه نخست آن در تابستان طی یک رویداد تست ویژه به مالکان آنها تحویل داده خواهند شد. از آنجایی که این کورسا خودرویی مسابقهای است، باید عملکردی ثابت و یکنواخت در طول مسابقه در تمام شرایط داشته باشد، بدین ترتیب اوپل تصمیم گرفته که این خودروی مسابقهای الکتریکی مطابق یا حتی فراتر از استانداردهای پاس شده توسط خودروهای مسابقهای درونسوز همین کمپانی باشد. در حالی که قدرت تولیدی این کورسای الکتریکی مسابقهای با نسخه بنزینی کورسای مسابقهای نسل قبل تقریبا برابر بوده، اما گشتاور آن به مراتب بیشتر است، چراکه کورسا e رالی قادر به تولید بیشینه گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر است که تا حد زیادی بیشتر از نسخه پیشین است. کورسا e رالی الکتریکی به دلیل نصب باتریها در کف کابین، مرکز ثقل پایین و تقسیم وزن بسیار مناسبی دارد که این دو فاکتور برای یک خودروی مسابقهای موفق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. اوپل کورسا e رالی الکتریکی از پک باتری مشابهی با نسخه الکتریکی خیابانی کورسا بهره میبرد. این باتری ۵۰ کیلووات ساعتی در حالت شارژ کامل بیشینه مسافت قابل پیمایش ۳۳۷ کیلومتر را برای این خودرو با درنظر گرفتن سیکل WLTP به ارمغان آورده است. این خودروی رالی دارای سه مد رانندگی است که یکی مد کامپتیشن نام دارد که بیشینه قدرت و گشتاور موتور الکتریکی را برای مسافتی حداقل به طول ۶۰ کیلومتر در اختیار راننده قرار میدهد؛ دیگری مد بارانی است که گشتاور را به صورت هوشمندانه برای به ارمغان آمدن بهترین پایداری در سطح لغزنده بین چرخها پخش میکند و آخرین مد هم حالت Eco بوده که بهینهترین حالت مصرف انرژی است.
کد محتوا: ۲۰۸۷۸
ارسال: پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵:۴۲
به روز شده: چهارشنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۴
کلید واژهها: اوپل، اوپل کورسا، خودروی الکتریکی، خودروی رالی
نوع: گزارش
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۰۰۶
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.