مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
اتومبیلها چگونه نامگذاری میشوند؟
نامگذاری اتومبیل ها به اندازه نامگذاری افراد مهم است. کارخانههای اتومبیل سازی نیز همواره سعی دارند با انتخاب نامهای مناسب بر فروش خود بیافزایند. در این میان آمریکاییها بیشتر ماشین خود را با اسم نامگذاری میکنند مانند فورد موستانگ، شورولت کامارو، شورولت مالیبو که اولی به معنی اسب وحشی، دومی بدون معنی و سومی نام سواحلی در اقیانوس آرام در نزدیکی لس آنجلس است.
شیشه گرم کن عقب
شیشه گرم کن در واقع یک المنت است که با برقراری جریان در آن شروع به گرم کردن شیشه میکند.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
محور عقب هوشمند دیدگاه Axle Kinematics یا جنبش شناسی محور عقب
به نظر اکثر کارشناسان صنعت خودرو، انجام مانور با ۴ چرخ متحرک، خیلی آسان تر از انواع ۲ چرخ متحرک است. برای چندین دهه یکی از مهم ترین دغدغه های خودروسازان این بوده که محور عقب، قابلیت تنظیم با محور جلو را داشته باشد.
در مورد تکنولوژی LED در چراغهای خودرو بیشتر بدانیم!
آیا دوران لامپهای پرتو افشان مورد استفاده در چراغهای بزرگ جلوی اتومبیل به پایان رسیده و یا روزهای پایانی خود را طی میکند؟ این چراغها و لامپهای آن برای مدت تقریبا یک قرن، جادهها را روشن میکرد اما علاقه مندی به چنین پرتوها و یا منابع نوری که در اثر گرما پدید میآید، رو به پایان گذاشته است.
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
با یک پیامک چقدر میرانید ؟
دوشنبه، ۵ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
بهترین و قابل اطمینان ترین خودروهای سال ۲۰۱۹ از دید نشریه Consumer Reports
دوشنبه، ۶ اسفندماه ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
نگاهی کوتاه به مرسدس بنز GLE مدل ۲۰۱۹ + فیلم
چهارشنبه، ۸ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
خاص ترین "ب ام و" سری۷ در جهان
چهارشنبه، ۱۵ آبانماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
برای اولین بار در تاریخ
تیونینگ تویوتا سوپرا توسط تیونر اختصاصی بامو
کمپانی AC اشنیتزر به تازگی و برای اولین بار در تاریخ یک محصول تویوتا یعنی سوپرا را تیونینگ کرده است.
یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۴۶ |
شاید در وهله اول این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، اما بهتر است بدانید که سوپرای جدید با بامو Z۴ M۴۰i اشتراکات زیادی دارد؛ بدین ترتیب پروژه تیونینگ سوپرا و Z۴ نیز با یکدیگر تا حد زیادی مشترک خواهند بود. کمپانی AC اشنیتزر کار تیونینگ سوپرا را با ارتقا توان پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ خطی بامو که در زیر کاپوت این خودرو قرار دارد، آغاز کرده است. این پیشرانه در حالت استاندارد قادر به تولید بیشینه قدرت ۳۳۵ اسببخار و بیشینه گشتاور ۵۰۰ نیوتنمتر است، اما این تیونر موفق شده قدرت و گشتاور تولیدی آن را به ترتیب به ۳۹۴ اسببخار و ۶۰۰ نیوتنمتر ارتقا دهد. شاید این میزان ارتقا قدرت و گشتاور در مقایسه با نتیجه کار سایر تیونرها روی سوپرا چندان چشمگیر نباشد، اما AC اشنیتزر برای این کیت تقویتی خود ۳۶ ماه گارانتی ارائه کرده تا خیال مشتری از کیفیت کار این تیونر آسوده باشد. این تیونر میزان بهبودی که این افزایش قدرت در عملکرد سوپرا اعمال میکند را منتشر نکرده، اما یقینا این ارتقا توان باعث بهبود شتاب و بیشینه سرعت این کوپه ژاپنی-آلمانی خواهد شد. در کنار ارتقا توان پیشرانه، AC اشنیتزر سیستم اگزوز سوپرا را تغییر داده تا صدای تولیدی پیشرانه آن نسبت به نمونه استاندارد بهتر شود. مشتریان این امکان را دارند که خروجی اگزوز را با روکش فیبرکربنی یا استیل با رنگ مشکی سفارش دهند. این تیونر در راستای ارتقا هندلینگ و فرمان پذیری سوپرا، یک سیستم تعلیق جدید با قابلیت تنظیم ارتفاع و سختی برای این خودرو نصب کرده است. نتیجه نصب این تعلیق، ۲۵ میلیمتر ارتفاع کمتر این خودرو از سطح زمین شده که باعث پایین آمدن مرکز ثقل و بهبود عملکرد سوپرا در پیچها نیز شده است. این تیونر ادعا کرده که نصب این تعلیق باعث راحتتر شدن سواری و رانندگی با سوپرا نیز میشود؛ اما برای افرادی که تنها قصد کاهش ارتفاع سوپرا را دارند، AC اشنیتزر یک سیستم فنربندی جدیدی را عرضه کرده که با نصب آن ۱۵ میلیمتر از ارتفاع خودرو کاسته میشود. در خصوص تغییرات ظاهری سوپرای تیون شده با نمونه استاندارد باید بیان کرد که AC اشنیتزر یک دست رینگ ۲۰ اینچی جدید برای این کوپه جذاب نصب کرده که به صورت دو رنگ و تک رنگ قابل سفارش است. ضمن اینکه نصب اسپلیتر مشکی براق در زیر سپر جلو، بال عقب فیبرکربنی و ورودی هوای مثلثی شکل فیبرکربنی باعث تمایز چهره سوپرای تیون شده با نمونه استاندارد شده است. درون کابین هم نصب شیفتر آلومینیومی پشت فرمان، ست آلومینیومی پدالها و روکش آلومینیومی محل استراحت پا و کاور موس iDrive باعث تفاوت این نسخه با تریم استاندارد شده است.
کد محتوا: ۲۰۸۵۷
ارسال: یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴:۴۶
به روز شده: یکشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۲۹
کلید واژهها: بامو، تویوتا
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: خودرونویس
بازدید: ۱۵۴۵
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.