نیکولاس لطیفی اولین راننده ایرانی کانادایی مسابقات فرمول یک شد

  نیکولاس لطیفی فرزند یک تاجر ایرانی-کانادایی و سومین سهام‌دار عمده‌ی مک لارن، سال آینده در مسابقات فرمول یک حضور خواهد داشت.  

شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۱۵ |

عملکرد بسیار خوب نیکولاس لطیفی در رقابت‌های جهانی فرمول ۲، سرانجام به عقد قرارداد با تیم ویلیامز و رانندگی در فرمول یک ۲۰۲۰ منجر شد.

لطیفی در فصل ۲۰۱۹ فرمول یک، در شش تمرین اول و سه روز تست شرکت کرد و مدت ها بود که زمزمه حضور او در فرمول یک شنیده می شد. او در حال حاضر در رده دوم جدول قهرمانی فصل ۲۰۱۹ فرمول ۲ قرار دارد و برای فصل آینده فرمول یک نیز در کنار جورج راسل، ترکیب تیم ویلیامز را تشکیل خواهند داد.

ویلیامز یکی از قدیمی ‌ترین و پرآوازه ترین تیم های فرمول یک است که از سال ۱۹۷۷ در این مسابقات شرکت می کند. این تیم ۹ بار عنوان قهرمانی تیمی جهان و ۷ بار عنوان قهرمانی راننده‌ها را کسب کرده است.

نیکولاس لطیفی در تاریخ ۲۹ ژوئن ۱۹۹۵ در شهر تورنتو کانادا به دنیا آمد، پدرش مایکل لطیفی متولد ایران است و حالا سهام دار شماره سه شرکت مک لارن به شمار می رود. مادر او مارینلا ایتالیایی است. او یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچک تر از خود نیز دارد.

نیکولاس فعالیت ورزشی خود را از سن چهارده سالگی از مسابقات کارتینگ شروع کرد و تا ۳ سال در این ورزش بود او بعدها در مسابقات کارچلنچ بعنوان راننده تیم ری هاگن با فورد موستانگ جی تی رانندگی کرد.

لطیفی که با پرچم کانادا مسابقه می دهد پس از خبر قطعی شدن قراردادش با ویلیامز در اینستاگرام خود نوشت: "خیلی هیجان زده هستم که اعلام کنم در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک برای تیم ویلیامز رانندگی خواهم کرد. این رویای من بود که به حقیقت پیوست و هنوز آن را باور نکرده ام. نمی‌توانم به قدر کافی از کسانی که در طول این مسیر من را یاری کردند، تشکر کنم."


نیکولاس لطیفی اولین راننده ایرانی کانادایی مسابقات فرمول یک شد
خبر

کد محتوا: ۲۰۸۵۶

ارسال: شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۱۵

به روز شده: شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸:۰۹

کلید واژه‌‌ها: مک لارن، اتومبیل رانی

نوع: خبر

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۹۰۹

زبان: پارسی

(۶ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.