برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند

  هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند.  

سه‌‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲:۴۱ |

این نشریه تخصصی اتومبیل، بهترین خودرو راننده محور دنیا که شامل خودروهای اسپرت و سوپراسپرت عرضه شده در یک سال اخیر میلادی است را گردآوری  و پس از تست و بررسی این خودروها در کنار یکدیگر، یک خودرو را را با لقب بهترین خودروی راننده محور سال انتخاب می کند.

این تست و بررسی شامل عملکرد این نامزدها در پیست اتومبیل رانی و حس و حال رانندگی با آن ها در جاده های پرپیچ و خم است.

در پایان و پس از معرفی قهرمان، مجله موتورترند تمامی رقبا را در کنار یکدیگر قرار می دهد و یک درگ ریس ۴۰۷ متری یا ۱.۴ مایلی را برگزار می کند و به آن لقب درگ ریس سال را می دهد.

همانند سال گذشته موتورترند محتوای این برنامه را تنها در شبکه پولی خود یعنی On demand پخش می کند و محتوای اصلی نوشتاری آن نیز در مجله چاپی این نشریه منتشر می شود و تنها اعلام نتیجه نهایی و درگ ریس سال به عنوان پربیننده ترین بخش این مسابقه که تا به حال بیش از ۱۲۰ میلیون بار در ۸ دوره برگزاری آن دیده شده است به عنوان محتوای رایگان منتشر می شود.

رقابت های امسال در ۸ روز فوق فشرده برگزار شده است و بسته به عملکرد هر خودرو رتبه آن توسط تیم داوری موتورترند تغییر کرده است. نکته جالب توجه آن که در این دوره در حدود ۱۳ هزار کیلومتر رانندگی و ۸۰ دست لاستیک مصرف شده است.

در رقابت های امسال ۱۲ خودرو برای کسب رتبه ۱ به رقابت با یکدیگر پرداختند که به شرح زیر است.

۱- لامبورگینی اوروس

۲- پورشه ۹۱۱ کررا S

۳- مک لارن سنا

۴- آستون مارتین DBS سوپرلجیرا

۵- تویوتا GR سوپرا

۶- بی ام و M۲ Competition

۷- بی ام و M۸۵۰i XDrive

۸- بنتلی کانتیننتال GT V۸

۹- جگوار XE SV Project ۸

۱۰- مرسدس AMG GT ۶۳ S

۱۱- فورد موستانگ GT۳۵۰

۱۲- دوج چلنجر SRT Hellcat Redeye

در پایان این رقابت پورشه ۹۱۱ کررا S توانست عنوان برترین خودروی راننده محور سال از دید موتورترند را کسب کند. این پنجمین باری است که پورشه این عنوان را دریافت می کند. پیش از این ۹۱۱ چهار بار و کیمن یک بار به عنوان برترین خودروی راننده محور سال از زمان برگزاری این رقابت ها (۲۰۰۷) به این عنوان دست پیدا کرده اند.

در چند سال گذشته این عنوان جولانگاه سه رقیب بزرگ پورشه یعنی مک لارن، فراری و لامبورگینی بوده است اما پورشه با عرضه نسل جدید ۹۱۱ با کد ۹۹۲ توانست بار دیگر عملکرد خیره کننده خود را به رخ رقبا بکشد.

داوران موتورترند نسل جدید ۹۱۱ را قدم بزرگ و رو به جلو پورشه می دانند. پورشه نسل جدید ۹۱۱ را به کلی با بدنه آلومینیومی ساخته است و تنها ۳۰ درصد از شاسی آن از فولاد ساخته شده است. در بخش آیرودینامیکی پورشه از بال عقب متحرک (۴۵ درصد بزرگتر به نسبت نسل قبل) استفاده کرده است و فلپ های قرار گرفته در بخش جلو بین سرعت های ۹۰ تا ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برای کاهش هرچه بیشتر درگ بسته می شوند.

موتور ۶ سیلندر تخت دو توربو این خودرو توانایی تولید ۴۴۳ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و جعبه دنده ۸ سرعته دو کلاچه جدید پورشه نیز این نیرو را به چرخ عقب ارسال می کند.

جدای از اعداد و ارقام دلیل اصلی که پورشه ۹۱۱ کررا S این عنوان را برای چهارمین بار از آن خود کرده است امکان رسیدن به مرزهای رانندگی با با آن است. حتی اگر یک راننده معمولی باشید چه در پیست های اتومبیل رانی و چه در رانندگی معمولی ۹۱۱ کامل ترین خودروی اسپرتی است که می توانید داشته باشید.

گرچه ایراداتی نیز به ۹۱۱ وارد که از آن جمله می توان به صدای نه چندان جذاب موتور، تعویض دنده سریع اما بی حس و حال و کیفیت نه چندان دلچسب بخش هایی از داشبورد اشاره کرد. با این وجود پس از هر بار رانندگی با ۹۱۱ لایه های جدید و به نظر بی پایانی از آن کشف خواهید کرد و با این تفاسیر پورشه ۹۱۱ کررا S عنوان برترین خودروی راننده محور سال موتورترند ۲۰۱۹ را از آن خود می کند.

در رتبه دوم فورد موستانگ GT۳۵۰ قرار گرفت. این دومین بار است که فورد به مقام دوم دست پیدا می کند.

در رتبه سوم نیز بی ام و M۲ Competition قرار می گیرد که بهترین رتبه ای است که خودروساز مونیخی در این رقابت ها کسب کرده است.

در رتبه های بعدی به ترتیب خودروهای زیر قرار گرفته اند:

۴- جگوار XE SV Project ۸

۵- مک لارن سنا

۶- مرسدس AMG GT ۶۳ S

۷- آستون مارتین DBS Superleggera

۸- بنتلی کانتیننتال GT V۸

۹- لامبورگینی اوروس

۱۰- بی ام و M۸۵۰i XDrive

۱۱- دوج چلنجر SRT Hellcat

۱۲- تویوتا GR Supra


برترین خودرو اسپرت سال ۲۰۱۹ از نگاه مجله موتورترند
مقاله

کد محتوا: ۲۰۸۵۳

ارسال: سه‌‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲:۴۱

به روز شده: سه‌‌شنبه، ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴:۳۱

کلید واژه‌‌ها: خودرو اسپرت، لامبورگینی، پورشه، مک لارن، آستون مارتین، تویوتا، بی ام و، مرسدس، فورد، دوج، جگوار، بنتلی

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: DIGIATO

بازدید: ۱۱۳۳

زبان: پارسی

(۴ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.