معرفی پورشه ماکان GTS: اسپرتترین شاسیبلند برقی پورشه
پورشه با معرفی مدل ماکان GTS، خط تولید شاسیبلندهای تمامبرقی خود را گسترش داده است. این مدل که پنجمین عضو از خانواده ماکان برقی محسوب میشود، با تمرکز ویژه بر ویژگیهای اسپرت و رانندگی پویا (Driver-Focused) طراحی شده و استانداردهای جدیدی را در چابکی و دینامیک رانندگی تعریف میکند.
هزینه باورنکردنی تعمیر بوگاتی با قطعاتی گرانتر از فراری صفرکیلومتر!
هزینه بازسازی یک بوگاتی شیرون تصادفی سرسامآور است تا جایی که فقط قیمت چراغهای جلو بهتنهایی با یک پورشه ۹۱۱ صفرکیلومتر برابری میکند.
مزایا و معایب خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ
خریداران خودروهای سدان، هاچبک، شاسیبلند و وانت پیکاپ در زمان انتخاب خود باید هدف کاربری و فاکتورهای مهم دیگر را در نظر بگیرند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
با علائم سوختن واشر سرسیلندر آشنا شوید؛ از دود سفید رنگ تا قاطی شدن آب و روغن
سوختن واشر سرسیلندر یکی از عیوب رایج در پیشرانههای احتراقی است که تعمیر آن معمولا هزینه و وقت نسبتا زیادی را طلب میکند.
مایع خنککننده موتور، فرق آن با ضدیخ و زمان تعویض آن
مایع خنککننده موتور چیست و با ضدیخ چه فرقی دارد و چندوقت یکبار باید تعویض شود؟
روشها و ابزارهای تشخیص رنگ خودرو
برای تشخیص رنگ خودرو چند روش وجود دارد:
مقایسه موتور TU۵ با XU۷؛ کدام یک بهترین عملکرد را دارد؟
در این مقاله قصد داریم به بررسی دو پیشرانه مهم ایرانخودرو که روی اکثر محصولات این شرکت قرار دارد بپردازیم. در این مقایسه قرار است دو پیشرانه TU۵ و XU۷ را ازنظر توان خروجی، استهلاک، عملکرد و هزینههای جاری با یکدیگر مقایسه کنیم. بنابراین اگر سردرگم هستید که کدامیک از محصولات ایرانخودرو را انتخاب کنید و دوست دارید اطلاعات بیشتری از مشخصات فنی موتور XU۷ و موتور TU۵ بهدست بیاورید با ما همراه باشید تا به مقایسه این دو پیشرانه استراتژیک و مهم ایرانخودرو بپردازیم.
آنچه باید در مورد ترمز ABS بدانید
سیستم ترمز ضد قفل برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ در هواپیما به شکل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفت. در همان زمان تحولات زیادی در توسعه این سیستم در صنعت هوانوردی به وجود آمد. اما جالب بود که بررسی این سیستم برای چندین سال متوقف شد تا اینکه در سال ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۶ برای اولین بار این سیستم در کامیونهای سنگین در آمریکا برای کاهش تصادفات به خاطر از دست دادن پایداری کامیون در جاده ها مخصوصا” جاده های لغزنده مورد استفاده قرار گرفت . در سال ۱۹۸۰ در تکنولوژی ایمنی خودرو تحول عظیمی رخ داد و سیستم ABS به شکل امروزی (الکترونیکی ) در خودروهای سواری مورد استفاده قرار گرفت .
دوشنبه، ۵ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۱۵
شنبه، ۳ آبانماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۱
دوشنبه، ۲۸ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۴
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
تجربه رانندگی با آئودی
چهارشنبه، ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
بیسو به جای سوبارو
دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
وقتی همه چیز تغییر کرد!
چرا مردم خودروی شاسی بلند می خرند؟
شنبه، ۲۹ خردادماه ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
خشن تر، جذاب تر، سبزتر و البته مجهزتر
نسل دوم پژو ۲۰۰۸ معرفی شد+فیلم
شنبه، ۱ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
فورد موستانگ GT۵۰۰ با دو تیونینگ متفاوت در لاسوگاس رونمایی شد
شلبی و Roush، نسخههای تیونینگ و سفارشی فورد موستانگ جدید، در نمایشگاه SEMA رونمایی کردند.
شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۷ |
نمایشگاه SEMA امسال شاهد رونمایی دو فورد موستانگ تقویتشدهی دو تیونر قدرتمند آمریکایی بود. خودرو نخست از شلبی است و اولین بستهی این تیونر معروف برای موستانگ شلبی GT۵۰۰ محسوب میشود. این خودرو جدید که Dragon Snake نام دارد، بهطور رسمی بهعنوان خودرو مفهومی رونمایی شده است و از کیت بدنهی اسپرت و رینگهای جدید استفاده میکند. تمام قسمتهای فیبرکربنی شامل کاپوت و اسپویلر عقب از خودروهای مخصوص مسابقات دِرَگ برگرفته شدهاند و با دیدن آنها بهسرعت متوجه خواهید شد که این فورد موستانگ GT۵۰۰ معمولی نیست. درحالحاضر، شلبی کیت بدنهی پهنی را برای موستانگ جدید عرضه میکند و مدنظر خریدارانی قرار دارد که ظاهر استاندارد موستانگ آنها را راضی نمیکند. درکنار سایر تغییرات ظاهری، باید به پلاک مخصوص روی داشبورد هم اشاره کرد که شمارهی خودرو را نشان میدهد. همچنین، پلاکی دیگر روی پیشرانه قرار دارد. تغییرات اعمالشده در شلبی جدید فراتر از تغییرات ظاهری است. برای مثال، با نصب سوپرشارژر قویتر قدرت پیشرانهی ۵/۲ لیتری V۸ این خودرو از ۷۶۰ اسببخار به ۸۰۰ اسببخار افزایش پیدا کرده است. گرچه شلبی اطلاعاتی دربارهی گشتاور تولیدی پیشرانهی این خودرو ارائه نداده، ازآنجاکه گشتاور استاندارد این خودرو ۸۴۷ نیوتنمتر است، میتوان انتظار عدد بیشتری را داشت. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر مدل استاندارد GT۵۰۰ حدود ۳/۳ ثانیه است و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰/۷ ثانیه طی میکند؛ پس مدل جدید باتوجهبه قدرت بیشتر، حتما میتواند زمان بهتری ثبت کند. Dragon Snake از سیستم اگزوز ارتقایافته و سیستم تعلیق تقویتشده با فنرها و میل موجگیرهای جلو و عقب استفاده میکند. تمامی این تغییرات در سیستم تعلیق بهمنظور دستیابی به بیشترین چسبندگی برای سرعتگرفتن اعمال شدهاند. افزونبراین، شلبی جعبهدندهی هفتسرعتهی دوکلاچ این خودرو را نیز دستخوش تغییراتی کرده تا با قدرت بیشتر پیشرانهی V۸ همخوانی داشته باشد. سایر تغییرات اعمالشده در این مدل شامل مبدل کاتالیست اسپرت و کاهش وزن خودرو هستند. هنوز قیمت این مدل اعلام نشده؛ ولی باتوجهبه قیمت ۷۰ هزار و ۳۰۰ دلاری GT۵۰۰ استاندارد، پیشبینی میشود Dragon Snake قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار داشته باشد. فورد موستانگ دیگری که در SEMA حضور داشت، محصول شرکت روش (Roush) است که حدود یک ماه پیش تیزرهای مربوط به آن بهعنوان قویترین موستانگ سفارشی حال حاضر منتشر شده بود. حالا محصول نهایی با نام جک روش (Jack Roush Edition) مقابل دیدگان افراد حاضر در نمایشگاه قرار دارد. این مدل نهتنها قویترین فورد موستانگ ساخت Roush است؛ بلکه با قدرت ۷۷۵ اسببخاری خود میتواند GT۵۰۰ استاندارد فورد را در سایهی خود قرار دهد. درحالیکه شلبی پیشرانهی ۵/۲ لیتری V۸ موستانگ را تقویت کرده بود، Roush ترجیح داده همچنان روی پیشرانهی ۵ لیتری موستانگ GT کار کند. این پیشرانه با نصب سوپرشارژر تقویت شده است. Roush سیستم اگزوز جدیدی نیز برای این خودرو طراحی کرده که خروجی Hشکل آن میتواند در چهار حالت مختلف با صداهای متفاوت تنظیم شود. سیستم خنککاری پیشرانه نیز تقویت شده تا دمای موتور پایین نگه داشته شود. سایر بخشها مانند جعبهدنده و دیفرانسیل نیز بهینهسازی شده است. محصول Roush با قدرت ۷۷۵ اسببخار و گشتاور ۹۰۸ نیوتنمتر، مدل GT۵۰۰ را در قدرت و گشتاور شکست میدهد. تغییرات موستانگ جک Roush فقط به افزایش قدرت پیشرانه محدود نمیشود؛ بلکه سیستم تعلیق مخصوص MagneRide با فنرهای کوتاهتر درکنار ترمزهای تقویتشدهی برمبو نیز روی این خودرو نصب شدهاند. تغییرات بدنه نیز نصب قطعات آیرودینامیکی R۹ Aero نظیر جلوپنجرهی جدید با ارتفاع کمتر، اسپویلر جلو، ورودیهای هوا روی گِلگیر، کاپوت جدید با خروجیهای هوای کاربردی و دیفیوزر عقب را شامل میشوند. بالهی عقب فیبرکربن این خودرو هم از نوع فعال است و با افزایش سرعت تغییر وضعیت میدهد. در انتها باید به سِت رینگهای جدید و تودوزی چرم و جیر در این موستانگ اشاره کرد. Roush به مشتریانی که قصد دارند با موستانگ خود مسابقه دهند، بستهای ویژه بهنام Competition Pack عرضه میکند که رینگهای سبکتر و لاستیکهایی با چسبندگی بیشتر و جعبهابزار مخصوص پیست با ابزارهای متفاوت را شامل میشود. Roush فقط ۶۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد کرد که ۵۰ دستگاه آنها برای بازار آمریکا و ۱۰ دستگاه دیگر برای سایر نقاط جهان هستند. قیمت فورد موستانگ جک روش ادیشن نیز از GT۵۰۰ گرانتر خواهد بود؛ اما هنوز رقم دقیق آن اعلام نشده است.
کد محتوا: ۲۰۸۳۷
ارسال: شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷:۰۷
به روز شده: شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲:۵۷
کلید واژهها: فورد، فورد موستانگ
نوع: خبر
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۱۳۹۲
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.