بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم

اشراف زاده کم اشتها

  آنچه که امروزه در دنیای خودروسازی جهان اتفاق افتاده، مرگ تدریجی پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی است که از چندین سال پیش با ورود جدی خودروهای الکتریکی سرعت بیشتری گرفته است.  

پنج‌‌شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۴۳ |

سرعت این تغییرات به قدری بالا بوده که امروزه خودروهای تمام‌الکتریکی تا حد زیادی مرسوم و معمول شده‌اند و مشتری و بازار خود را در صنعت خودروسازی پیدا کرده‌اند.
برندها و شرکت‌های زیادی محصولات هیبریدی، پلاگ‌این‌هیبریدی و تمام‌ الکتریکی به بازار عرضه کرده‌اند که این موضوع باعث فراگیرتر شدن این خودروهای پاک شده است.

اما در این مقاله در نظر داریم به معرفی یکی از جدیدترین و لوکس‌ترین خودروهای پلاگ این هیبریدی بپردازیم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. میهمان افتخاری این شماره نشریه، بنتلی بنتایگا هیبریدی ۲۰۲۰ است که به لطف تجهیز شدن به یک باتری لیتیوم یونی، یکی از خودروهای الکتریکی سازی شده پیشرفته حال حاضر بازار به شمار می‌رود. این بنتلی هیبریدی تا حد زیادی شبیه به نسخه‌های استاندارد و درنسوز بنتایگا بوده و دنیای پیچیده و رمزآلود خود را در زیر کاپوت پنهان کرده است.

مشخصات فنی
بنتلی بنتایگا هیبریدی نیز مانند مدل کانتیننتال GT هشت سیلندر که مدتی پیش رونمایی شد، پیشرانه هیبریدی خود را از ارباب آلمانی خود یعنی گروه فولکس واگن وام گرفته است. با این تفاوت که بنتایگا به جای تجهیز شدن به پیشرانه توربوشارژ دوقلوی ۴ لیتری ۸ سیلندر، از یک پیشرانه توربوشارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر به‌همراه یک پیشرانه الکتریکی ۱۲۶ اسب‌بخاری و یک باتری لیتیوم یونی ۱۳ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. این سیستم هیبریدی روی هم رفته توانایی تولید ۴۴۳ اسب‌بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. موتور الکتریکی این خودرو به تنهایی قادر به تولید ۱۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است و باتری الکتریکی آن به ‌تنهایی می‌تواند پیمایش مسافت ۲۵ کیلومتری را برای این اشراف زاده هیبریدی در شرایط عملی تضمین کند.

مانند بسیاری از پلاگ‌این‌ هیبریدی‌های دیگر، این بنتلی بنتایگای هیبریدی برای کنترل پیشرانه الکتریکی دارای سه تنظیم اختصاصی است. این تنظیمات جدای از حالت‌های رانندگی معمولی بوده که بسیاری از خودروها دارند. در حالت "هیبرید" کامپیوتر خودرو مختار است که بر مبنای شرایط مختلف انتخاب کند که از کدام منبع قدرت خود را تغذیه کند، در برخی از شرایط تنها پیشرانه بنزینی، در برخی موارد تنها موتور الکتریکی و در برخی موارد نیز هر دو با تمام توان در مدار هستند. حالت Hold مانع از دریافت قدرت از پک باتری لیتیوم یونی می‌شود و خودرو برای حرکت تنها از پیشرانه بنزینی استفاده می‌کند و میزان شارژ باتری‌ها دست نخورده باقی می‌ماند. در حالت EV نیز پیشرانه بنزینی از مدار خارج شده و تنها پیشرانه الکتریکی فعالیت می‌کند، در این حالت این خودرو به بیشینه سرعت ۱۳۵ کیلومتر بر ساعت می‌تواند دست یابد و با بهره گیری از انرژی باتری‌های خود می‌تواند بیشینه مسافت ۲۵ کیلومتر را به صورت کاملا الکتریکی طی کند. مهارت کنترل و اداره این حالت‌ها بسیار مهم است، چراکه اگر درست انجام شود بالاترین قدرت و خروجی را از باتری این خودرو دریافت خواهید کرد. همچنین در صورتی که الکترون‌های باتری تلف شوند، شارژ دوباره این بنتلی هیبردی بسیار آسان است؛ در صورت اتصال به برق ۲۴۰ ولت، این باتری تنها به ۲.۵ ساعت زمان نیاز دارد تا کاملا شارژ شود. اما در صورت استفاده از برق ۱۲۰ ولت، این زمان به ۷.۵ ساعت افزایش می‌یابد.

نکات منفی و مثبت
به‌طور کلی باید اظهار کرد که بنتلی بنتایگای هیبریدی ۲۰۲۰ با توجه به مشخصاتی که به آن‌ها اشاره شد، خودروی بی نقصی بوده و یقینا رانندگی با آن لذت‌بخش است. این خودرو قادر است طی ۵.۲ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد، بدین ترتیب این جواهر زیبای الکتریکی سازی شده تنها حدود یک ثانیه نسبت به پورشه کاین هیبریدی کندتر است. یکی از شاخصه‌های منفی بنتایگا هیبریدی وزن بالای آن است. این خودرو ۲۶۲۵ کیلوگرم وزن دارد که نزدیک به ۳۲۰ کیلوگرم نسبت به پورشه کاین ای‌هیبرید سنگین‌تر است. علاوه بر سنگین بودن، این خودرو چند ضعف دیگر هم در آن دیده می‌شود که همگی جزیی و ناچیز هستند. یکی از اشکالات مربوط به پدال ترمز با قابلیت بازیابی نیرو است که البته پس از یکی دو روز سوار شدن به نحوه عملکرد آن عادت خواهید کرد. اما مورد دیگر هنگام تغییر حالت پیشرانه از الکتریکی به بنزین سوز اتفاق می‌افتد که باعث تکان لحظه‌ای این خودرو می‌شود. هرچند این مشکلات اصلا موردهای مهمی نیستند، اما از آنجایی که این خودرو یک بنتلی است، نباید این موارد در آن دیده شوند.

اما از این حرف‌ها که بگذریم، رانندگی با این خودرو بسیار لذت‌بخش است و بی‌شک هر فردی دوست دارد آن را تجربه کند، چرا که بسیار آرام و بی‌صدا است و با وجود اینکه به رینگ‌های آلیاژی ۲۲ اینچی تجهیز شده، درون کابین آرامش کامل خواهید داشت. زمانی که در حالت الکتریکی با بنتایگا رانندگی می‌کنید، احساس می‌کنید که کابین خودرو از این دنیا رها شده؛ چراکه به لطف عایق بندی خوب کابین هیچ صدایی به داخل نفوذ نمی‌کند. صندلی‌های چرمی ناپای این خودرو بسیار راحت بوده و به نحوی طراحی شده که سرنشینان در مسیرهای طولانی نیز در راحتی و آسایش کامل باشند. همچنین به لطف جانمایی هوشمندانه پک باتری، تقریبا هیچ فضایی از قسمت بار و ردیف دوم این خودرو کاسته نشده است که این نشان از طراحی هوشمندانه بنتلی دارد.

ظاهر بنتایگا هیبریدی نیز همانند تمام محصولات بنتلی شیک و گیرا است. در واقع، بنتلی با تدبیر خاص خود، در طراحی این نسخه هیبریدی استایل کلی مدل بنزینی را حفظ کرده و باید گفت تنها تفاوت این نمونه الکتریکی سازی شده با نسخه‌های درونسوز، نصب سه لوگوی هیبرید روی بدنه و یک در اضافی برای شارژ باتری است. از این رو، تشخیص ظاهری این مدل از مدل‌های ۸  و ۱۲ سیلندر به سادگی امکان پذیر نیست.

در فضای داخلی این خودرو، تودوزی چرمی بسیار باکیفیتی از نوع ناپا در بسیاری از قسمت‌های آن از جمله صندلی‌ها و رودری‌ها به چشم می‌خورد که بنتلی ۱۵ رنگ مختلف برای آن درنظر گرفته که آن را بسته به سفارش مشتری روی خودرو نصب می‌کند. اما همه چیز به چرم ختم نمی‌شود، بلکه این خودرو با المان‌های چوبی نیز راهی بازار می‌شود، البته افرادی که علاقه دارند کابینی با استایل اسپرت‌تر داشته باشد، می‌توانند این المان‌های چوبی را از جنس فیبرکربن سفارش دهند.

با توجه به تمام ویژگی‌ها و ظاهر جذاب و شیک این خودرو، انتخاب برچسب قیمت ۱۵۷ هزار دلار برای آن کاملا منطقی است. این عدد به نسبت پایین در مقایسه با سایر محصولات این برند، می‌تواند بهترین دلیل برای خرید این خودرو باشد. به عبارت دیگر، این بنتلی هیبریدی، ارزان‌ترین مدل جدید این کمپانی لوکس‌ساز انگلیسی است.


بررسی نسخه پلاگ این هیبریدی بنتلی بنتایگا + فیلم
اشراف زاده کم اشتها
مقاله

کد محتوا: ۲۰۸۳۶

ارسال: پنج‌‌شنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲:۴۳

به روز شده: دوشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱:۱۹

کلید واژه‌‌ها: بنتلی بنتایگا هیبریدی ۲۰۲۰، بنتلی

نوع: مقاله

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۱۱۸

زبان: پارسی

(۵ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۳۹۸ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.