۶۸ سال گذشت

عبور فروش تویوتا لندکروزر از مرز ۱۰ میلیون دستگاه

  پیشکسوت آفرود شرق آسیا یعنی تویوتا لندکروزر پس از ۶۸ سال حضور در بازارهای جهانی فروشش از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت. لندکروزر قدیمی‌ترین محصول در حال فروش تویوتا بوده و یک محصول بسیار مهم در مطرح کردن این کمپانی در بازارهای جهانی محسوب می‌شود.  

دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰:۳۹ |

تویوتا لندکروزر در سال ۱۹۵۱ به عنوان یک خودروی چند منظوره برای ارتش و پلیس ژاپن معرفی شد. در آن زمنان لندکروزر خودرویی ساده بود که تخصص آن پیمودن مسیرهای بیراهه و صعب العبور بود. تویوتا در زمان درگیری کره شمالی و جنوبی موفق شد که لندکروزر را اصلاح کند و صادرات این خودرو از آن زمان به بازارهای جهانی آغاز شد.

زمانی که تویوتا لندکروزر BJ را معرفی کرد، سعی کرد تا برای موفقیت آن داستانی حماسی خلق کند و برای رسیدن به چنین موفقیتی داستان صعود سامورایی‌های افسانه‌ای به کوه Atago را تکرار کرد و پس از فتح شش ایستگاه برای صعود، به قله کوه فوجی ژاپن رسید. این عملکرد فوق العاده به لنکروزر کمک کرد که جیپ‌های آمریکایی تولید شده توسط میتسوبیشی که برای ارتش ژاپن تولید شده بود، کم کم فراموش شوند و لندکروزر جای خالی آنها را به تدریج در ژاپن پر کرد.

پس از موفقیت نسل اول لندکروزر، تویوتا دومین نسل آن را با نام سری ۲۰ رونمایی کرد. این نسل دوم به لطف به‌روزرسانی‌هایی که به خود دیده بود به مراتب راحتی بیشتری نسبت به نسل قبل داشت و برای استفاده در کارهای عمرانی و مصارف غیر نظامی نیز مناسب شده بود. اما سواری نسل قبل به قدری خشک بود که گویی سرنشین بر زین اسب سوار شده است! نسل دوم لندکروزر ضمن دارابودن راحتی بیشتر نسبت به نسل اول، همان ماندگاری و دوام بالای نسل اول را نیز به ارث برده بود.

به لطف استقابل زیاد از لندکروزر در سال ۱۹۵۷، تویوتا صادرات این خودرو را به بازارهای مختلف جهانی آغاز کرد. به جرات می‌توان گفت که در آن سال‌ها لندکروزر اولین محصولی از تویوتا بود که به بسیاری از کشورها صادر شد و در سال ۱۹۵۷ سهم ۳۸.۲ درصد کل خودروهای صادر شده از ژاپن را به خود اختصاص داده بود.

طی این ۶۸ سال حضور در بازارهای جهانی، لندکروزر بیش از ۱۴ مدل تولیدی مختلف را به خود دیده است. امروزه لندکروز یک اسیووی بزرگ و راحت بوده و همچنان در ماندگاری بالا و توانایی بی نظیر در پیمودن مسیرهای بیراهه شهرت دارد. البته که تمرکز تویوتا در توسعه لندکروزر امروزی، سواری راحت و کابین لوکس آن است و قدرت بیراهه نوردی آن در اولویت دوم قرار دارد، اما همچنان نشان دهنده مهندسی دقیق و به نسبت بی نقص تویوتا در طراحی خودرو است.


۶۸ سال گذشت
عبور فروش تویوتا لندکروزر از مرز ۱۰ میلیون دستگاه
گزارش

کد محتوا: ۲۰۸۰۰

ارسال: دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰:۳۹

به روز شده: دوشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸:۴۷

کلید واژه‌‌ها: تویوتا، تویوتا لندکروز، لندکروز

نوع: گزارش

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: خودرونویس

بازدید: ۲۱۱۵

زبان: پارسی

(۳ مورد )

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.