تصاویر زیبایی از تحفه مرسدس بنز؛ کلاس SL مرسدس بنز با معرفی مدل انقلابی R۱۰۷
مرسدس بنز کلاس SL (که از سال ۲۰۲۲ با نام مرسدس-آامگ SL عرضه میشود)، یک خودروی اسپرت «گرند تورینگ» است که از سال ۱۹۵۴ توسط مرسدس بنز تولید میشود. نام "SL" برگرفته از عبارت آلمانی "Sport-Leicht" است که به معنای «اسپرت سبک» ترجمه میشود.
چانگان UNI-V ۲.۰ در دبی مدل عکاسی شد!
خودروی سدان چانگان UNI-V ۲.۰ با ترکیبی از طراحی آیرودینامیک، شیک و جذاب، یک موتور ۲.۰ لیتری قدرتمند و همچنین هندلینگ دقیق و کنترلپذیر، برای ارائه یک تجربه رانندگی بینظیر و نهایی معرفی شده است.
شاسی بلند لوکس بی وای دی یانگ وانگ U۸L با قیمت ۱۸۰ هزار دلار عرضه شد
یانگ وانگ، زیربرند لوکس بی وای دی، شاسی بلند U۸L دینگشی ادیشن را عرضه کرد. پیشفروش این مدل لوکس با قیمت ۱.۳ میلیون یوان (۱۸۱۱۳۰ دلار) و سپرده ۲۰ هزار یوان (۲۷۸۰ دلار) در ۳۱ ژوئیه آغاز شده بود.
نسل جدید چری تیگو ۸ رونمایی شد؛ بزرگتر و با دو چهره متفاوت
شرکت چری با انتشار تصاویر رسمی، از نسل جدید تیگو ۸ پردهبرداری کرد. این کراساوور سایز متوسط خانوادگی با طراحی کاملاً جدید، ابعادی بزرگتر از نسل فعلی و چیدمان پنجنفره، برای عرضه در سهماهه پایانی سال جاری میلادی آماده میشود.
معرفی منصوری وناتوس SE، لامبورگینی اوروس هیبریدی با ۱۱۰۰ اسب بخار!
منصوری با معرفی وناتوس SE، لامبورگینی اوروس پلاگینهیبریدی را به یک هیولای ۱۱۰۰ اسب بخاری تبدیل کرده است که فقط در ۲.۸ ثانیه به صد کیلومتر میرسد.
گرمای تابستان با تایر خودرو چه میکند؟!
از آنجا که گرما، اثر جدی در خالی شدن باد یا ترکیدگی تایرها دارد؛ بدین سبب کارشناسان تصریح زیادی بر توجه رانندگان به این مقوله به ویژه در فصل تابستان دارند. ترکیدگی لاستیک در هوای گرم یکی از شایع ترین عواملی است که خطرات زیادی برای خودروها ایجاد میکند؛ به صورتی که یکی از عوامل اصلی خیلی از تصادفات جاده ای در فصل تابستان ترکیدگی لاستیک به علت های گوناگون است.
علت صدای چرخ ماشین
ممکن است که شما هم گاهی اوقات در زمان رانندگی حس کرده باشید که صدای غیرعادی از چرخها به گوش میرسد. با اینکه صدای غیرعادی از چرخها گاهی نشانه مهمی نیست و خطری ندارد، اما گاهی هم میتواند خطرساز باشد.
صدای سیستم ترمز و چگونگی رفع آن
یکی از آزار دهنده ترین صداها در خودرو، صدای جیغ لنت های ترمز در هنگام توقف است که به دلایل متعددی به وجود می آید. آنچه که صدای جیغ لنت ترمز نامیده می شود...
آیا سیستم دو دیفرانسیل مانع لیز خوردن خودرو میشود؟
بسیاری بر این باورند که سیستم دو دیفرانسیل مانع سر خوردن خودرو بر روی زمینهای برفی میشود و بدون ملاحظه رانندگی میکنند، اما آیا این امر صحت دارد؟
سنسور باران چیست؟ معرفی و مکانیزم عملکرد؛
سالهاست که خودروسازان برای افزایش تمرکز، دقت و سهولت رانندگان در شرایط بارانی و برفی، به دنبال حذف تیغههای برف پاک کن خودروها و یا دست کم کنترل خودکار سرعت برف پاک کنها هستند و طرحهای مختلفی را آزمایش کردهاند. این طرحها شامل تشخیص بارندگی به واسطه ارتعاشات حاصل از برخورد قطرات باران با شیشه اتومبیل، ایجاد پوششهای ویژه برای جلوگیری از تشکیل قطرات باران بر روی شیشه و یا حتی زدودن قطرات با استفاده از امواج فراصوت بودند که اصلاً نیازی به برف پاک کن نداشتند.
دوشنبه، ۲۱ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۲۱
شنبه، ۱۹ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۲
شنبه، ۱۲ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۲
دوشنبه، ۷ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۷
شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰
مراحل قانونی تعویض ارکان و رنگ خودرو؛ مجازات تعویض خودسرانه چیست؟
پنجشنبه، ۱۷ تیرماه ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کم هزینهترین روش نگهداری خودرو در ده گام
دوشنبه، ۳۰ آبانماه ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
نگاهی به فناوریهای برجسته مرسدس بنز EQC ۴۰۰ + فیلم
پنجشنبه، ۲ خردادماه ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
مراقب باشید کلاه سرتان نرود
نکات مهمی که قبل از خرید خودرو باید بدانید
چهارشنبه، ۱۷ دیماه ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
۵ اقدام مهم درباره خرید خودروی دست دوم کارکرد بالا که باید انجام دهید
دوشنبه، ۹ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۲
بررسی کوتاه پژو ۲۰۸ مدل ۲۰۲۰؛ هاچبک داغ فرانسوی + فیلم
در اولین نمایش پژو ۲۰۸ جدید، شرکت فرانسوی یک مدل ۲۰۵gti را نیز در کنار آن به نمایش گذاشت تا میزان پیشرفت و اصالت این خانواده را در طی سالها به رخ بکشد.
یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۳۱ |
پژو ۲۰۸ جدید بر روی پلتفرم ماژولار کوچک گروه پژو سیتروئن موسوم به CMP استوار است که در انواع مدلهای کوچکجثهی برندهایی نظیر دی اس، سیتروئن و اوپل نیز به کار رفته است؛ پژو ۳۰۸ و اوپل آسترا از جمله این محصولات هستند. دو پلتفرم از این مجموعه وجود دارد که پلتفرم کوچکتر گروه PSA شامل یک نسخه تمام الکتریکی است و پلتفرم بزرگتر آن شامل نسخه پلاگین هیبرید با قابلیت چهارچرخ محرک میشود. پیشرانه پژو ۲۰۸ در بخش جلو قرار داشته و نیروی آن نیز به چرخهای جلو منتقل میشود؛ سیستم تعلیق عقب هم از نوع فنر پیچشی است. دو پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۹۹ و ۷۵ اسب بخار و نیز یک پیشرانه توربوشارژ سه سیلندر به قدرت ۱۲۸ اسب بخار و حجم ۱.۲ دهم لیتر برای پژو ۲۰۸ جدید در نظر گرفته شده است. یک پیشرانه دیزلی به حجم یک و نیم لیتر و قدرت ۹۹ اسب بخار نیز در دسترس قرار خواهد داشت. همچنین یک نمونه الکتریکی ۱۳۴ اسب بخاری هم در خط تولید پژو ۲۰۸ حضور دارد؛ این مدل برقی شامل یک موتور ۱۳۴ اسب بخاری به همراه باتری ۵۰ کیلووات ساعت است که طبق اطلاعات حاضر بُرد آن به ۳۳۸ کیلومتر میرسد. در نسخه الکتریکی به منظور جای دادن پک باتری که بزرگتر از باک سوخت است، از محور عقب عریض تری استفاده شده است. فضای داخلی پژو ۲۰۸ نه تنها بد به نظر نمیرسد بلکه برعکس، بسیار خوب است. نوع متریال انتخابی بسیار مناسب بوده و کیفیت بالایی دارد. البته صفحه نمایشگر لمسی به اندازه رقبا دقیق و سریع نیست و برای آن که کنترلگرهای بخاری در آن قرار داشته باشند، دلیلی وجود ندارد. طراحی i-cockpit پژو یک غربیلک فرمان کوچک که در مکانی با ارتفاع نسبتا پایین قرار گرفته و باعث شده پنل کیلومتر شمار به خوبی دیده شود را دربرمیگیرد. همچنین یک نوع دیسپلی به روز رسانی شده در اینجا حضور دارد که نسبتا جذاب و موثر است. ما دو نسخه ۹۹ اسب بخاری جفت شده با یک گیربکس ۶ سرعته دستی و مدل ۱۲۸ اسببخار هشت سرعته اتوماتیک بنزینی را مورد بررسی قرار دادیم. پیشرانه به خوبی و در سکوت وظیفه خود را انجام میدهد؛ اما در دورهای پایین کمی وقفه از لحظه فشردن پدال گاز تا شتابگیری خودرو قابل احساس است. تغییر دنده ها به خوبی انجام میشود؛ در نمونه دستی تعویض دندهها به نرمی صورت میگیرد. در مدل اتوماتیک حین تعویض دنده چیزی از ناحیه گیربکس احساس نمیشود. از منظر ویژگیهای دینامیکی و لذت رانندگی، اگرچه تجربه رانندگی با پژو ۲۰۸ به اندازه فضای داخلی آن لذت بخش نیست اما میتوان آن را در سطح خوبی ارزیابی کرد. کیفیت سواری به حد قابل قبولی منطقی و مناسب است؛ فرمان پذیری خودرو دقیق است و عملکرد سیستم فرمان سریع و چابک به نظر میرسد. پژو ۲۰۸ مجهز به گیربکس دستی از نظر فرمانپذیری عملکرد بهتری دارد اما با این وجود، شعاع دور زدن کمی بیش از حد استاندارد است که مهندسان هنوز مشغول کار بر روی آن هستند. سفتی غربیلک فرمان هم نسبتا کم بوده و فرمان بیش از حد سبک است. نسخه برقی موسوم به e-۲۰۸ نیز از طراحی داخلی مشابه نمونههای احتراق داخلی برخوردار است به جز برخی موارد که وظیفه مانیتورینگ سیستم برقی را بر عهده دارند. اهرم تعویض دنده هم مشابه نمونه های احتراق داخلی طراحی شده است. احتمالا وزن نسخه برقی بیشتر از نمونه های احتراق داخلی باشد اما این مورد در رانندگی با e-۲۰۸ چندان احساس نمیشود. شتاب خودرو بسیار مناسب بوده اما پدال ترمز حس کرخت بودن را به پای راننده انتقال میدهد. مشخصات فنی پژو ۲۰۸ ۱.۲ GT Line ۲۰۲۰
کد محتوا: ۲۰۷۸۹
ارسال: یکشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۳۱
به روز شده: یکشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۱۸
کلید واژهها: پژو، پژو ۲۰۸، هاچبک
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: DIGIATO
بازدید: ۳۲۸۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.