استارلایت ۵۶۰ ؛ شاسی بلند ۸۴۰۰ دلاری را ببینید
شرک SGMW که ائتلافی با حضور سایک–جنرال موتورز–وولینگ است از طریق برند وولینگ به طور رسمی جدیدترین عضو خانواده شینگوانگ یا استارلایت با نام Xingguang ۵۶۰ را رونمایی کرد.
پژو ۳۰۹ جیتیآی؛ مطرح با قلب ۴۰۵
پژو ۳۰۹، خودروی کامپکت فرانسوی، در سال ۱۹۸۷ با معرفی مدل GTI با موتور ۱۳۰ اسب بخاری خود به یک اسپرت جمعوجور تبدیل شد؛ اما اوج عملکرد این خانواده در مدل کمیاب GTI ۱۶ بود که با موتور ۱۶۰ اسب بخاری، در مسابقات رالی درخشید.
احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
راهنمای کامل تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو
امروزه با توجه به بازار داغ خودروهای دست دوم یا کارکرده به دلیل بالارفتن قیمت خودرو، تشخیص کم شدن کیلومتر شمار خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، چرا که تشخیص کم شدن کیلومتر شمار برای شما که قصد خرید خودروی دست دوم دارید بسیار مهم است. اگر دنبال این هستید تا بدانید که خودروی مورد نظر شما چند کیلومتر کار کرده است با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم درباره نحوه تشخیص کم شدن کیلومتر شمار را کسب کنید.
سرقت خودرو و روش های جلوگیری از آن
هنوز هم پراید و سپس خانواده پژو بیشترین آمار سرقت را در کشورمان به خود اختصاص داده اند.
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
احتمالاً شما نیز هنگام خرید خودرو صفر و دست دوم با سؤال کارشناسی خودرو چیست مواجه شدهاید. این مقاله به بررسی چنین موضوعی اختصاص دارد.
علت خرابی دینام خودرو چیست؟
دینام یا آلترناتور یکی از قطعات مهم سیستم برق خودروست که همانند هر قطعه دیگری شاید با گذشت زمان مشکلاتی را تجربه کند.
علت قفل کردن گیربکس های اتوماتیک در حالت پارک ( P )
در واقع گیربکس های اتوماتیک پیچیدگی های فنی زیادی دارند و همین موضوع موجب می گردد، مالکین این خودروها نگرانی هایی در مورد آن ها داشته باشند. گیر کردن دنده در وضعیت P (پارک) یکی از این موارد می باشد که البته این وضعیت به ندرت رخ می دهد و جای نگرانی چندانی ندارد.
چهارشنبه، ۲۶ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۸
دوشنبه، ۲۴ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۶
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
نگاهی عمیق به مدلهای مختلف نسل اول فورد موستانگ
چهارشنبه، ۲۹ خردادماه ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۲
خودروهای برجستهای که در آمریکا فروش چشمگیری تجربه نکردند
شنبه، ۷ اردیبهشتماه ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
بهترین خودروهای جهان با بالاترین نسبت قدرت بر وزن
سهشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
خودروهای بیامو که نمیدانستید هیچ گاه وجود داشته اند
شنبه، ۲۹ تیرماه ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
بهترین خودروهای اسپرت ۲۰۱۹ با قیمت مقرونبهصرفه
یکشنبه، ۲۵ فروردینماه ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
موپار ۷۱؛ خودرویی متفاوت از دهه طلایی!
برای بسیاری از مخاطبان دنیای خودرو بویژه آنها که عاشق ماسل ها یا عضلانی های آمریکایی هستند یک بازه زمانی ۱۰ ساله - از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۵ - به عنوان دهه طلایی صنعت خودرو آمریکا دارای ارزش و احترام است! زیرا از یک سو دورانی برای اوج تکامل این سبک طراحی و نمایش بلوغ ماسل ها بوده و از سوی دیگر در پایان دوره مذکور و با آغاز دهه هشتاد میلادی دیگر اثری از طراحی به سبک ماسل های کلاسیک باقی نماند که همین مساله موجب جاودانگی دوره زمانی مذکور شده است!
پنجشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۲ |
با این شرایط خیلی از خودرویی ها و حتی مخاطبان عادی این صنعت، یک محصول بازسازی شده دهه ۷۰ را به جدیدترین مدل های روز ترجیح می دهند. در همین سال ها بود که تک ستاره ای به نام چلنجر متولد شد و یک پلتفرم فناناپذیر دیگر بعد از ماستنگ به صنعت خودروی جهان معرفی شد. خودرویی با اندام کشیده، طراحی ساده اما به شدت جذاب که در محافل خودرویی از آن به عنوان الگویی برای اجرای یک پروژه موفق صنعتی نام برده می شود. نسل اول این خودرو از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴ روی خط تولید قرار داشت. بعد از آن نسل دوم از ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳ و از سال ۲۰۰۸ تا کنون نیز شاهد تولید نسل سوم هستیم. اگر تدوام تولید یک محصول برای نیم قرن را کنار بگذاریم؛ توجه به دو نکته ضروری است. اول آنکه چلنجر مدل روز از طراحی پایه این خودرو استفاده می کند البته بروزرسانی در مواد اولیه با توجه به پیشرفت روز و طراحی پیشرفته تر را مشاهده می کنیم که این قدرت طراحی یک پلتفرم ۵۰ ساله را به نمایش می گذارد. مورد دوم را در حالت یک پرسش مطرح می کنیم: هنگام مواجه با یک چلنجر دهه هفتادی بازسازی شده در خیابان چه حسی در مخاطب ایجاد می شود؟! اگر پاسخ این پرسش را به نظر سنجی بگذارید قطعا بالای ۵۰ درصد از هیجان و شور چنین ملاقاتی خواهند گفت که این را هم نمی توان به چیزی جز فناناپذیر بودن یک پلتفرم خودرویی مرتبط دانست. با این توضیحات برای ماجراجویی با یک داج چلنجر موپار شِیک داون مدل ۱۹۷۱ با ما همراه باشید: موپار کمپانی کرایسلر زیرمجموعه خود به نام موپار را در سال ۱۹۲۹ تاسیس کرد. این شرکت در زمینه تولید قطعات تولیدات کرایسلر مانند جیپ و داج فعالیت دارد و البته ارائه تولیدات محدود سفارشی سازی نیز بخشی از فعالیت های آنرا تشکیل داده است. این مجموعه هم اکنون متعلق به ائتلاف فیات کرایسلر اتومبیلز است. مدتی قبل موپار به مناسبت دهمین سالگرد سفارشی سازی محصولات داج از تولید محدود ۱۰۰ چلنجر "شِیک داون" در دو رنگ سفید و مشکی خبر داد که قیمت پایه آنها از ۴۵۸۳۵ دلار آغاز می شود. چلنجر موپار شیک داون ۲۰۱۹
از سال ۲۰۱۰ تا کنون موپار بالغ بر ۴۰۰۰ خودروی سفارشی برای گروه فیات-کرایسلر تولید کرده است که خانواده شِیک داون با شناسه ۴ خط گرافیکی روی بدنه بخشی از آن است. پروژه
همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید اولین ارتباط چشمی با این خودرو مربوط به رنگ متفاوت آن می شود. یک مشکی مات با سطح پوشش و تراکم فوق العاده بالا که منظره ای خاص را پیش روی مخاطب قرار داده است. روی بدنه خودرو از پایین ترین قسمت بامپر(سپر) تا انتهای صندوق عقب طرح گرافیکی مربوط به خانواده "شیک داون" موپار مشاهده می شود. طرح مذکور در تمامی داج های شیک داون که توسط موپار مراحل شخصی سازی را پشت سر گذاشته اند، حضور دارد. اینجا خط قرمزی که بخشی از گرافیک موپار شیک داون است در زمینه مشکی مات، نگاه بیننده را شکار می کند. اگر به بخش دماغه خودرو دقت کنیم ؛چراغ ها، شِیکر اسکوپ(ورودی هوای روی درپوش موتور) و گریل(چلوپنجره) بروزرسانی شده اند. چراغ های جلو از چلنجر ۲۰۱۷ وارد این پروژه شده اند. گریل باریک و به اصطلاح خطی با دو بخش داخلی مستطیل شکل نمای زیبایی در این قسمت از خودرو ایجاد کرده اند.
در پایین ترین قسمت نمای جلو نیز یک لیپ تیره رنگ نصب شده که ظاهر اسپرت خودرو را بهبود داده است. درپوش موتور نیز همانطور که اشاره شد میزبان یک شیکر اسکوپ فوق العاده جذاب است. در نمای جانبی از همان ابتدا اسیر خط شانه قوی این خودرو می شویم که اساسا برای یک عضلانی موردی طبیعی و دلچسب به شمار می رود. دستگیره روی درب ها و درب باک بنزین حذف شده تا ظاهری یک دست روی بدنه این خودرو ایجاد شود. با این تغییرات، درب ها با ریموت الکتریکی باز می شوند و ورودی باک نیز به صندق عقب انتقال یافته است. رینگ های ۱۹ اینچی برای چرخ جلو و ۲۰ اینچی چرخ عقب این مدل دقیقا نمونه ای است که در هل کت اس آر تی حضور دارد. اندازه لاستیک برای چرخ جلو ۳۵/۲۶۵ و در چرخ عقب ۳۵/۳۰۵ است. رنگ قرمز سیستم ترمز برمبو از دور جلب نظر می کند. این همان سیستم ترمزی است که در هل کت نیز مورد استفاده قرار گرفته یعنی نمونه ۶ پیستونه برای جلو و ۴ پیستونه برای کالیپرهای عقب. چراغ های عقب روح کلاسیک خود را حفظ و نمایی موازی با اسپویلر روی صندوق ایجاد کرده اند. خروجی اگزوز نیز شامل یک مجموعه دوقلو برای هر طرف است. کابین در طراحی داخل کابین نیز تغییرات فراوانی را مشاهده می کنیم. شاید اولین چیز صندلی های داج وایپر با چرم تیره و بافت میکروفیبر آلکانتارا است که جلب نظر می کند. محل عبور کمبربند نقطه ای روی صندلی ها نیز بافت کربنی دارد و پشت آن نیز یک رول کیج برای ایمنی بیشتر قرار گرفته است. به این زیبایی تیره باید دوخت درشت قرمز را نیز اضافه کرد تا رنگ قرمز، داخل کابین هم مانند بیرون خودرو ماموریت مهمی را برعهده داشته باشد. کنسول جلو ترکیبی رویایی از طراحی کلاسیک و جادوی فیبرکربن است. نشانگرهای آمپر دایره ای با لوگوی موپار نقطه اوج این هارمونی هستند.
پیشرانه
در بخش موتور یک تپنده ۳۹۲ هِمی ۶.۴ لیتری (تنفس طبیعی) با ۴۸۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۴۷۵ پوند فوت داریم که این مجموعه با یک جعبه دنده دستی تی۶۰۶۰ تریمک هماهنگ شده است. البته امکان استفاده از موتور ۷۰۷ اسب بخاری و حتی بیشتر از آن نیز در این پروژه وجود داشته اما تیونر ترجیح داده تا با انتخاب یک نمونه تنفس طبیعی بیشتر به روح کلاسیک اثر پایبند باشد.
کد محتوا: ۲۰۷۸۷
ارسال: پنجشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۲
به روز شده: پنجشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۷
کلید واژهها: چلنجر، موپار، جیپ، داج، فیات،
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: عصر ایران
بازدید: ۳۴۸۹
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.