بزرگترین وعده آئودی در خصوص چراغهای جلوی Q۴ ای-ترون بود. این کمپانی قصد دارد ۲۵ استایل مختلف را برای چراغهای جلو و عقب این کراساوور تمام الکتریکی ارائه دهد تا مشتریان همزمان با آغاز فروش این خودرو از سال ۲۰۲۰، قادر به انتخاب آن باشند.
مدیر طراحی آئودی در این خصوص بیان کرده که Q۴ ای-ترون اولین خودرو در کل دنیا است که به مشتری اجازه میدهد دیزاین چراغهای جلو و عقب را شخصی سازی کند. بدین ترتیب با وجود ۲۵ طرح مختلف برای چراغهای جلو و عقب، نمیتوان دو Q۴ ای-ترون مشابه را در خیابان به صورت همزمان مشاهده کرد. آئودی همواره در تکنولوژی بین همتایان خود پیشرو بوده و اینبار نیز به لطف بهره بردن از تکنولوژی LED، این امکان را برای مشتریان خود قائل شده تا طراحی درون چراغها را با سلیقه خود انتخاب کنند.
جدا از چراغهایی زیبا و خیره کننده، Q۴ ای-ترون از دو پیشرانه الکتریکی یکی در جلو و یکی در عقب بهره میبرد. بدین ترتیب آئودی بدون نیاز به قطعات مکانیکی اضافی، سیستم چهارچرخ محرک کواتروی خود را روی این خودرو پیاده کرده و توزیع گشتاور بین چرخها را در سریعترین زمان ممکن انجام میدهد. بیشینه قدرت خروجی مجموع این سیستم چیزی نزدیک به ۳۰۰ اسببخار بوده و به لطف این سطح قدرت، Q۴ ای-ترون قادر شده در زمان ۶.۳ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
آئودی Q۴ ای-ترون روی پلتفرم ماژولار MEB این کمپانی توسعه یافته و به یک پک باتری ۸۲ کیلووات ساعتی تجهیز شده است. آئودی تخمین زده این خودرو با یکبار شارژ کامل قادر به طی کردن بیشینه مسافت ۴۵۰ کیلومتر بوده و به لطف بهره گرفتن از سیستم شارژ سریع، تنها طی ۳۰ دقیقه میتوان تا ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن را شارژ کرد.
به لطف پلتفرم MEB، دست آئودی در جانمایی پک باتری و پیشرانههای الکتریکی باز است، بدین ترتیب مهندسین آئودی با جانمایی هوشمندانه باتری و پیشرانه موفق شدهاند که بیشترین فضای داخلی ممکن را با توجه به ابعاد و فاصله محور، برای Q۴ ای-ترون رقم بزنند.
موفقیت آئودی Q۴ ای-ترون و برادر بزرگتر آن یعنی اسیووی ای-ترون، اهمیت زیادی برای این خودروساز لوکس آلمانی دارد. با توجه به تقاضای زیاد برای خرید اسیوویهای لوکس، آئودی میتواند از طریق عرضه این دو محصول الکتریکی لاکچری، سود زیادی را به دست آورد.