احیای لوتوس اسپریت سری ۱؛ پروژه گران قیمت بریتانیایی
شرکت بریتانیایی انکور با رونمایی از پروژه بازسازی مدرن لوتوس اسپریت سری ۱، یک نسخه انحصاری با بدنه فیبر کربن و موتور V۸ را معرفی کرد. این بازآفرینی قرار است در تیراژ محدود ۵۰ دستگاه و با قیمت پایه حدود ۴۳۰ هزار پوند عرضه شود.
معرفی تویوتا GR GT کانسپت: سوپراسپرت هیبریدی
تویوتا با رونمایی از GR GT Concept، چشمانداز خود برای ساخت نسل تازهای از خودروهای پرفورمنس با ریشه کاملاً مسابقهای را نشان داده است. این مدل بههمراه نسخه مسابقهای خود یعنی GR GT۳، پرچمداران جدید برند Toyota Gazoo Racing (TGR) محسوب میشوند؛ خودروهایی که فلسفه «ساختن خودروهای بهتر از طریق مسابقه» در آنها کاملاً متجلی است.
بازآفرینی موستانگ باس ۴۲۹ با ۷۱۰ اسب بخار و قیمت گرانتر از فراری!
شرکت روولوجی، موستانگ باس ۴۲۹ افسانهای را با قدرتی دو برابر و قیمتی فراتر از یک فراری صفرکیلومتر، به قرن بیست و یکم بازگردانده است.
مرسدس بنز اس ال۵۵؛ یک خودرو دیدنی با ظریف کاری ژاپنی!
مرسدس بنز SL۵۵ مدل ۲۰۰۵ (شاسی R۲۳۰) که یکی از پیشرفتهترین خودروهای دوران خود و آخرین شاهکار طراحی برونو ساکو به شمار میرفت و از موتور افسانهای M۱۱۳K V۸ سوپرشارژ ۵.۵ لیتری AMG بهره میبرد، تبدیل به یک خودروی نمایشگاهی منحصربهفرد شده است.
معرفی جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵: مسیر ۱۰ سال آینده این برند
کانسپت جنسیس مگما جیتی ۲۰۲۵ تازهترین و مهمترین محصول عملکردی جنسیس است؛ مدلی که بهعنوان نقطه عطف، مسیر ۱۰ سال آینده این برند در حوزه خودروهای پرفورمنس و موتوراسپرت را مشخص میکند. این کانسپت در مراسم «جنسیس مگما ورلد پریمیر» برای اولینبار معرفی شد و فراتر از یک طرح مطالعاتی، بیانیهای جدی درباره آینده خودروهای اسپرت جنسیس به شمار میرود.
در مورد رانندگان حرفه ای و بادی گاردها بیشتر بدانید
قهرمانان اغلب نوجوانان، عموماً افراد تفنگ به دست با عضلاتی ورزیده هستند که حتی یک قطره خون هم از دماغشان نمی ریزد و یا رانندگانی که بدون آسیب دیدن اتومبیل خود، با سرعت تمام از دست پلیس یا تروریست ها فرار کرده و خود را به مقصد می رسانند!
آیا خودروهای امروزی هم نیازی به آب بندی دارند؟
شاید این سؤال بسیاری از خریداران خودروی صفر کیلومتر پس از تحویل از کارخانه باشد و ذهن آنها را به خود مشغول کند.
“گشتاور” و “اسب بخار” چگونه کار میکنند؟
بسیاری از افراد هنگام مقایسه موتور خودروها با یکدیگر، برای یافتن پاسخ این سوال که کدام خودرو قویتر است به دو مشخصه توان (اسب بخار) و گشتاور تولیدی موتور برخورد میکنند. در حالیکه مقالات مبهم و گیج کننده بسیاری در مورد این دو فاکتور در فضای وب وجود دارد، در این نوشتار قصد داریم این دو فاکتور مهم را بصورت واضح تر و قابل درک تر از جنبه ساز و کار آن توضیح دهیم تا ازین پس تشخیص برتری در مقایسه میان خودروها از لحاظ مشخصه های موتور کمی برایتان ساده تر شود.
کروز کنترل چیست و چگونه کار میکند؟
یکی از قابلیتهایی که سالهاست در خودروها تعبیه میشود، کروز کنترل یا کنترل کننده سرعت است که در برخی از خودروهای بازار دیده می شود.
نشانه های خرابی کمک فنر چیست؟
کمک فنرها یکی از مهم ترین بخش های خودرو محسوب می شوند و در صورت بی توجهی به آنها ممکن است با عواقب جبران ناپذیری مواجه شوید.
دوشنبه، ۱۷ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۱:۳۵
شنبه، ۱۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۹
شنبه، ۸ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۴
چهارشنبه، ۵ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۳:۴۲
شنبه، ۱ آذرماه ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۱
با تویوتا اینووا کریستا آشنا شوید
سهشنبه، ۲۰ بهمنماه ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
نگاهی به ۱۰ سوپر اسپرت برتر سرزمین خورشید تابان
یکشنبه، ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
تاثیر گذار ترین خودرو های جهان که هنوز هم به فروش می رسند (قسمت دوم)
شنبه، ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
تویوتا GR یاریس معرفی شد؛ فلفلی بسیار ریز اما خیلی تند + فیلم
شنبه، ۲۱ دیماه ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
بیسو به جای سوبارو
دوشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
کارشناسی خودرو چیست و چگونه انجام میشود؟
شنبه، ۲۶ مهرماه ۱۴۰۴ - ۱۹:۵۱
از ایده تا شاهکار: فرآیند خلق رنگهای نمادین خودرو چگونه است؟
شنبه، ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۴
برداشتن ترموستات ماشین در فصل گرما؛ کاری درست یا اشتباهی بزرگ؟
دوشنبه، ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۴ - ۱۰:۴۲
راهنمایی آسان برای عموم
آیرودینامیک خودرو چیست؟
دوشنبه، ۶ مردادماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۷
قوانین بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۴
شنبه، ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴ - ۱۵:۴۰
نقاط ضعف و قوت مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۹ + فیلم
مدل جدید مرسدس بنز G کلاس از زمان ورود به بازار خود در کانون توجه علاقه مندان و خودرو نویسان قرار گرفته است. در ادامه میخواهیم به معرفی نقاط مثبت و منفی این شاسیبلند لوکس آلمانی بپردازیم.
یکشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱:۱۰ |
خودروسازان در هنگام اعمال تغییر در محصولی موفق و پرطرفدار باید دقت و احتیاط زیادی به خرج دهند. طراحان و مهندسان برای این کار لازم است تا ضمن درنظرگرفتن نیازهای جدید خریداران در مورد حفظ شخصیت و ارزش خودرو نیز با دقت عمل کنند. مرسدس بنز G کلاس نیز یکی از همین خودروها است که با وجود فروش کم در مقایسه با دیگر محصولات مرسدس بنز اما یکی از پرطرفدارترین و شاخصترین محصولات این شرکت است. خوشبختانه آخرین نسل مرسدس بنز G کلاس توانسته تعادل خوبی را بین مدرنیزه و طراحی کلاسیک خود برقرار کند. در ادامه نگاهی به نقاط ضعف و قوت آخرین مدل مرسدس بنز G کلاس خواهیم داشت. نکات مثبت ۱. کابین با اینکه مرسدس بنز G کلاس در اصل بر پایهی طرحی نظامی ساخته شده است ولی این مسئله نتوانسته لوکس بودن این خودرو را تحت شعاع خود قرار دهد. کابین G کلاس جدید طراحی بسیار زیبایی دارد و کیفیت مواد بکار رفته در ساخت آن نیز بسیار بالا است. درون کابین G کلاس استفاده از چوب و چرم فوقالعاده با کیفیتی به چشم میخورد. از دیگر مشخصههای جالب این کابین وجود دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است که یکی از آنها نقش نشاندهندههای پشت فرمان را ایفا میکند و دیگری نیز در نقش سیستم مالتی مدیا ظاهر میشود. طراحی این نمایشگرها باعث میشود در کابین G کلاس احساس غریبی نکنید و مانند سایر مدلهای مرسدس بنز است. این نمایشگرها در G کلاس با وجود داشتن حاشیهی چرمی حتی بهتر از سایر مدلها هم دیده میشوند. مرسدس بنز سعی کرده در کابین G کلاس فضایی آفرود و در عین حال لوکس ایجاد کند. در کابین G کلاس تنها به تودوزی چرمی اکتفا نشده است بلکه حتی پد نرمی که برای حفاظت از زانو در صورت برخورد به تونل جعبهدنده تعبیه شده نیز از روکش چرمی برخوردار است. روی تمام بخشهای داشبورد و دستگیرهها نیز روکش چرمی دارند. سه کلید فیزیکی در داشبورد که برای قفل کردن دیفرانسیلها هستند نیز به خوبی ذات آفرودی و کاربردی جی کلاس را به سرنشینان یاد آوردی میکنند. اگر معتقد هستید در کابین رنجرور لوکس بودن بر آفرود ارجحیت دارد، G کلاس خودروی ایدهآل شما خواهد بود. ۲. پیشرانهی فوقالعاده اگر تواناییهای حرکتی اولویت نخست در خرید خودرو باشد باید مدل G۶۳ AMG را انتخاب کرد. مرسدس بنز G۶۳ دارای پیشرانهای ۴ لیتری تویین توربو V۸ است که میتواند ۵۷۷ اسببخار قدرت و ۸۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. مدل ردهپایینتر G۵۵۰ هم دارای مشخصات قابل توجهی است. این نسخه نیز از پیشرانهای V۸ تویین توربو یه حجم ۴ لیتر بهرهمند است که ۴۱۶ اسببخار قدرت و ۶۱۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. موتور G۵۵۰ نیز مانند G۶۳ بسیار سریع دور میگیرد و صدای اگزوز زیبایی دارد. نیروی پیشرانه در G کلاس با استفاده از یک جعبهدندهی ۹ سرعتهی خودکار جدید به هر چهار چرخ منتقل میشود. مدل G۵۵۰ میتواند در ۵.۶ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی روی ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. ۳. جذابیت بالا مرسدس بنز با اینکه طراحی کلی G کلاس را حفظ کرده است، ولی تغییراتی در این خودرو اعمال شده تا مدرنتر از قبل بهنظر برسد. این تغییرات به گونهای بودند که مشخصههای اصلی G کلاس همچنان قابل رویت باشد. از بین این تغییرات میتوان به چراغهای LED گرد، چراغهای کوچک LED عقب، کاور روی یدکی عقب، چراغهای راهنمای روی کاپوت و زه روی درها اشاره کرد. دستگیرههای در G کلاس حس مکانیکی بسیار خوبی را منتقل میکنند و درها مانند خودروهای قدیمی با فشردن کلید باز میشوند. با فشردن کلید روی دستگیرهی در شما حرکت مکانیزم مکانیکی داخل آن را به خوبی میتوانید احساس کنید. بسته شدن درها نیز صدایی خاص و مختص G کلاس تولید میکند. در اخر نیز باید به کلید قفل کردن درها در داخل خودرو اشاره کرد که با زدن آن درها با صدایی بلند و جالب مانند مسلح شدن اسلحه قفل میشوند. نکات منفی ۱. بازتاب نور طراحی ساده و جعبهای شکل جی کلاس با اینکه جذابیت زیادی دارد، اما دارای ایرادات خود نیز است. در شب نور ناشی از صفحهنمایشهای کابین به میزان زیادی به بیرون از کابین تابیده میشود، این مسئله در صورت روشن شدن نورپردازی داخل کابین حادتر هم میشود. نکتهی دوم این است که با توجه به شکل صاف بدنه و شیشههای خودرو در روزهای آفتابی نیز بازتاب نور خورشید از روی بدنه و شیشهها آزار دهنده است. شاید فکر کنید که این نوع ایراد گرفتن کمی زیاده روی است، ولی باید بدانید که بازتاب نور خورشید از روی بدنه و شیشهها روی دید آینههای جانبی تأثیر منفی دارد به طوری که میتواند کاملا دید راننده را مختل کند. بازتاب نور از روی بدنه و شیشهها عکس برداری از جی کلاس در روزهای آفتابی را نیز تبدیل به کاری مشکل کرده است. ۲. جذابیت در برابر بهای بالا قیمت پایهی مرسدس بنز G۵۵۰ از ۱۲۴ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز میشود و با سفارش دادن آپشنها به ۱۳۹ هزار و ۹۴۵ دلار هم میرسد. چنین قیمتی آنقدر بالا است که تواناییهای آفرودی و کابین لوکس جی کلاس نمیتوانند آن را توجیه کنند. ۳. مصرف بالا مصرف بالا در این خودرو جای تعجبی ندارد. پیشرانهی V۸ با قدرت بیش از ۴۰۰ اسببخار در کنار بدنهای که هیچ اثری از آیرودینامیک در آن دیده نمیشوند، مصرف سوخت بالایی را برای جی کلاس رقم زدهاند. براساس اعلام آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) مدل G۵۵۰ دارای مصرف سوخت شهری ۱۸ لیتر در هر صد کیلومتر، مصرف سوخت جادهای ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میانگین مصرف سوخت ۱۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف این خودرو نیز مانند قیمت آن است ولی معمولا افرادی که این مقدار پول را برای خرید خودرو هزینه میکنند چندان اهمیتی به مصرف سوخت نمیدهند.
کد محتوا: ۲۰۷۷۷
ارسال: یکشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱:۱۰
به روز شده: چهارشنبه، ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶:۰۵
کلید واژهها: مرسدس بنز، مرسدس بنز G کلاس ۲۰۱۹
نوع: مقاله
موضوع:
فرستنده: دبیر سرویس محتوا
منبع: زومیت
بازدید: ۳۰۹۴
زبان: پارسی
نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...
مجله و دانشنامه خودرویی
کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وبسایت کاردو سعی شده است با بهرهگیری از آخرین متدهای توسعه و برنامهنویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاههای هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژهای فراهم میسازد و طراحی سایت به گونهای است که لایهبندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق مییابد.
© ۱۳۹۳-۱۴۰۴ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.