بررسی سدان اسپرت جنسیس ۲۰۱۹ + فیلم

  جنسیس را در ایران با کوپه محبوب و قدرتمندش می شناسیم که غرش های پیشرانه آن همچنان طرفداران بی شماری دارد.  

چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۹ |

خودرویی با آپشن متنوع و قیمت مناسب (در زمان عرضه) در کشوری که خودروهای اسپرت کارخانه ای زیادی را تا پیش از این در بازار خود ندیده بود به سرعت تبدیل به یک هیولای خیابانی محبوب شد. در ادامه نیز سدان درشت اندام آن وارد بازار شد که آنهم در مقایسه ابعاد، امکانات، کیفیت، زیبایی و البته قیمت تبدیل به رقیب سرسختی برای محصولات آلمانی در ایران شد.

هیوندای جنسیس کوپه

هیوندای جنسیس سدان


از اینجا بود که نام جنسیس به عنوان یک گزینه برتر و چیزی فراتر از دیگر اعضا خانواده کره ای مانند آزرا، النترا و سوناتا مورد توجه قرار گرفت. در بازار جهانی نیز وضعیت تقریبا به همین شکل بود؛ جنسیس آنقدر در جذب مخاطب موفق عمل کرد که اداره کنندگان هیوندای در سال ۲۰۱۵ آنرا تبدیل به خط تولید محصولات لوکس خود کردند. به عبارت دیگر جنسیس موتورز برای هیوندای همان مسیری را پیش گرفته که اینفینیتی برای نیسان و لکسس برای تویوتا طی کرده اند.

با ایجاد تغییرات مذکور و تغییر راهبردهای این برند، شاهد ارائه محصولات جدیدی بودیم که از جمله می توان به سدان های خانواده "G" اشاره کرد. با این توضیحات؛ برای امروز سراغ یک جنسیس جی۷۰ می رویم تا مقداری دقیق تر آنرا مورد بررسی قرار دهیم. آنچه در ادامه می آید جمع بندی مختصر از ویژگی های برتر و انتقاداتی است که طی نظرسنجی ها و بررسی های کارشناسانه برای این خودرو به ثبت رسیده است.

جی۷۰ را باید یک سدان لوکس و جمع و جور یا به اصطلاح این روزهای بازار؛ کامپکت بدانیم که توانایی رقابت با سری۳ از ب ام و، کلاسC از مرسدس و کیو۵۰ از اینفینیتی را دارد.

کیو۵۰

 همانطور که اشاره کردیم هیوندای تلاش می کند تا برترین های خود را با جنسیس روانه بازار کند بنابراین این خودرو باید برنامه ای برای جذب مخاطب داشته باشد! جی۷۰ در مقایسه با برداران بزرگ تر خود یعنی جی۸۰ و جی۹۰ گزینه ای اسپرت تر محسوب می شود که تا حدودی می تواند نسل جوان را نیز درگیر خود کند.

جی۸۰

جی۹۰

 
گزینه ها در بخش موتور
در این مطلب ما به بررسی یک جی۷۰ با موتور پایه یعنی نمونه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ می پردازیم که خروجی آن برابر با ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور مجموعه نیز ۲۶۰ پوندفوت است. برای این خودرو گزینه بسیار هیجان انگیزتری نیز قابل سفارش است که شامل نمونه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری مجهز به توربوشارژ دوقلو با ۳۶۵ اسب بخار خروجی و گشتاور ۳۷۶ پوند فوت می شود. این موتور برای لحظاتی خاطره جنسیس کوپه با موتور Lambda  ۳۴۸ اسب بخاری را زنده می کند. البته برای جی۷۰ موتور ۲.۲ لیتری ۴ سیلندر آر-لاین سی آر دی آی با خروجی ۲۰۰ اسب بخار نیز قابل سفارش است که طبیعتا این گزینه طرفداران کمتری دارد یا حداقل برای ما جذاب نیست.
 
دستی یا اتوماتیک؛ یک انتخاب خوب!

برخلاف نمونه ۳.۳ لیتری که با فقط جعبه دنده اتوماتیک ارائه می شود؛ جی۷۰ دارای موتور ۲ لیتری و تریم اسپرت با جعبه دنده ۶ سرعته دستی ارائه می شود. این برای رانندگان حرفه ای و آنهایی که می خواهند موتور را به نهایت تنفس وادار کنند خبر خوبی است اما در طرف مقابل نیز منتقدان زیادی دارد. به هرترتیب هیوندای با پرداخت ۳۰۰۰ دلار اضافه امکان نصب جعبه دنده اتوماتیک را برای مشتریان ممکن ساخته است. جی۷۰ مجهز به جعبه دنده دستی با سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب عرضه می شود و در نوع اتوماتیک با سامانه تمام چرخ محرک ارائه می شود.

به هر ترتیب امکان انتخاب نوع جعبه دنده در زمان خرید یک امتیاز مثبت به شمار می رود که جی۷۰ از آن برخوردار است.
 
تعلیق قابل اعتماد!

قدرت هندلینگ جی۷۰ به ژن های مشترک آن با هیوندای جنسیس باز می گردد. این خودرو در بخش تعلیق به خوبی تیونینگ شده؛ تعلیق قابل تنظیم و فرمان پذیری دقیقی نیز دارد اگر از میزان جزیی خطاهای آن بگذریم. به عبارت دیگر باید گفت آنچه که برای برچسب ۳۵ هزار دلاری تحویل می گیرد عملکرد بسیار مناسبی دارد. اگر اهل ایجاد تغییرات در خودرو هستید این محصول بستر بسیار مناسبی برای مبدل شدن به یک هیولای خیابانی را دارد که بخش تعلیق نیز جزیی از آن محسوب می شود.
 
برمبو؛ یک توقف مطمئن!

رنگ قرمز و لوگوی برمبو در سیستم ترمز هر خودرویی که باشد حسی از اطمینان و کیفیت را با خود همراه دارد. در جی۷۰ نیز این قرمز جادویی از میان رینگ ها کاملا به چشم می آید. برند برمبو با دیسک های ۱۳.۸ اینچی برای چرخ های جلو و ۱۳.۴ اینچ برای چرخ های عقب استفاده شده است. این یک امضای ویژه برای چرخ های ۱۹ اینچی استاندارد جی۷۰ است که با لاستیک های میشلن مجموعه ای قابل اعتماد را به نمایش گذاشته است.

 جعبه دنده؛ اینبار یک امتیاز منفی!

قابلت انتخاب نوع جعبه دنده را یک امتیاز دانستیم اما در مورد عملکرد این بخش باید انتقادهایی را متوجه جی۷۰ دانست. در تست جاده، جعبه دنده جی۷۰ ضعف های خود را کاملا به نمایش می گذارد برای آنکه راحت کمتر شما را درگیر توضیحات فنی کنیم کافی است بگوییم هنگام تعویض دنده با این سدان احساس می کنید که جعبه دنده یک النترا را به آن پیوند زده اند که عملا با توجه به تفاوت های دو خودرو یک عضو نامناسب به نظر می آید.
 
سدان و اندازه کوچک!

جی۷۰ یک سدان لوکس اسپرت در کلاس کامپکت است که در زمینه طراحی اتاق مهمترین ایراد وارده بر آن فضای کوچک برای پای سرنشینان عقب خواهد بود.
 
موتور

روی کاغذ اعداد پیشرانه جی۷۰ بسیار جذاب به نظر می رسند؛ ۲۵۲ اسب بخار و توربو با گشتاور ۲۶۰ پوندفوت برای یک سدان استاندارد حقیقتا مناسب است اما در عمل، باید به قدرت کم این خودرو در دنده های سنگین اشاره کرد که برای گروهی از رانندگان می تواند عذاب آور باشد. علاوه بر این هنگامی که خودرو را به واکنش های سریع وادار می کنید نوعی عدم هماهنگی در موتور و جعبه دنده احساس می شود که امتیازهای مثبت این خودرو را کاهش می دهد.
 
طراحی
در زمینه طراحی می توان همه چیز را به سلیقه مشتری واگذار کرد. اما به هر ترتیب اگر بخواهیم مقداری درباره جی۷۰ در بخش طراحی بگوئیم؛ این خودرویی است که در همان لحظه اول چشمان مخاطب را شکار می کند. گریل بزرگ، چراغ های خشن و ورودی های هوای جذاب روی بامپر حس یک خودروی سریع را منتقل می کند.


در این قسمت خودرو ما را به یاد طراحی جگوار اکس اف می اندازد که البته آن هم خودرویی خاص و بدون نقص در زمینه طراحی محسوب می شود.

جگوار اکس اف

در نمای جانبی نیز همه چیز عالی و قدرتمند انتخاب شده و در این میان عناصر کرومی نیز فضای زیباتری را ایجاد کرده اند بویژه لوور بومبرنگی روی فندر(گلگیر).


در قسمت عقب خودرو نیز آنچه را که مشاهده می کنیم در هماهنگی کامل با سایر بخش های خودرو قرار دارد. دیفیوزر و خروجی دوقلوی اگزوز جز اثرگذارترین مناظر این بخش هستند.


مواد به کار رفته در کابین جی۷۰ کیفیت بالایی دارند و از نوع متریال نرم انتخاب شده که هنگام لمس آن حس خوبی به سرنشین منتقل می شود. کلیدهای کنترلی روی فرمان طراحی جذابی دارند و فقط به چند گزینه فشاری محدود نشده اند. در مرکز کنسل یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی برای سیستم سرگرمی و نمایش اطلاعات قرار داد که کمی پایین تر از آن سه دکمه دایره ای بزرگ(برای تنظیم سیستم تهویه و گرم کن و سردکن صندلی ها) و ۸ دکمه در ردیف افقی قابل مشاهده است. نمایشگر کنسول جی۷۰ از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی می کند. همچنین در این خودرو از برند صوتی Lexicon با ۱۵ بلندگو استفاده شده است. فناوری های روز مانند سیستم کروز کنترل تطبیقی و سیستم هشدار برخورد در این محصول فعال هستند.


بررسی سدان اسپرت جنسیس ۲۰۱۹ + فیلم
نقد و بررسی

کد محتوا: ۲۰۷۶۳

ارسال: چهارشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۹

به روز شده: پنج‌‌شنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰:۳۶

کلید واژه‌‌ها: جنسیس

نوع: نقد و بررسی

فرستنده: دبیر سرویس محتوا

منبع: عصر ایران

بازدید: ۱۲۹۲

زبان: پارسی

(۳ مورد )
در حال حاضر امکان ثبت نظر برای شما وجود ندارد، برای افزودن نظرتان، باید ابتدا به سایت وارد شده‌‌ باشید. برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید. چنانچه هنوز عضو سایت نشده‌‌اید، اینجا کلیک کنید. (ثبت نام در سایت تنها ۱ دقیقه طول می‌‌کشد!)

نظری وارد نشده است، شما اولین باشید ...

کاردو، به عنوان یکی از بزرگترین فضای آنلاین تبادل و معامله خودرو، در حال حاضر به صدها مشتری در حال ارائه خدمات است. در این نسخه از وب‌سایت کاردو سعی شده است با بهره‌گیری از آخرین متدهای توسعه و برنامه‌نویسی امکان استفاده کاربران از سایت در دستگاه‌های هوشمند (موبایل، تبلت) به صورت ویژه‌ای فراهم می‌سازد و طراحی سایت به گونه‌ای است که لایه‌بندی سایت بر اساس دستگاه شما تطبیق می‌یابد.

این سایت ماحصل، تلاش‌های چندساله کارشناسان خبره در ۲ حوزه صنعت خودرو و IT بوده است و سعی شده است بنا به نیاز کاربر ایرانی و بر اساس شیوه فعالیت جاری کشور سریعترین و بهترین انتخاب‌ها فراهم باشد.

«کاردو» واژه‌ی اصیل پارسی است و به معنای توانمندی و پشتکار است، همچنین نگارش انگلیسی آن (CarDo) به معنای فعالیت مرتبط با خودرو می‌باشد. «کاردو» تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا شایسته خدمت‌رسانی به شما باشد.

به دلیل حجم بالای آگهی‌های ثبت شده، امکان بررسی صحت و اصالت آن‌ها امکان‌ناپذیر است، پیش از هرگونه معامله از صحت و اصالت مدارک و خودرو مطمئن شوید، در صورت نیاز می‌توانید از کارشناسان بخش خدمات مشتریان ما جهت راهنمایی و باری‌رسانی استفاده کنید.

طبق ماده ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون حمایت از مصرف کنندگان مسئولیت تبلیغ خلاف واقع بر عهده سفارش دهنده و سازنده آگهی است.

© ۱۳۹۳-۱۴۰۳ :: کلیه حقوق برای سایت کاردو محفوظ است. استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.